Distributieketting set vervangen
Re: Distributieketting set vervangen
1200 euro voor een ketting verwisseling is een koopje.
Maar als ik dit zo lees zou ik niet weten hoe een verspringende ketting witte rook kan geven en olie opdrinkt?
Ik zou persoonlijk op zoek gaan naar een ander blok, of hem in ieder geval uit elkaar halen en inventariseren wat er stuk is.
Maar als ik dit zo lees zou ik niet weten hoe een verspringende ketting witte rook kan geven en olie opdrinkt?
Ik zou persoonlijk op zoek gaan naar een ander blok, of hem in ieder geval uit elkaar halen en inventariseren wat er stuk is.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Re: Distributieketting set vervangen

Olie kwijt .....ratel in blok....witte rook.
Het blok mankeert duidelijk wat....waarom meer schade veroorzaken dan nodig is.
Sleep hem af,of laat de garage die hem mag repareren ophalen.
- Mr. Dj M.
- MG-R Addict
- Berichten: 238
- Lid geworden op: zo okt 18, 2015 5:41 pm
- Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJss
Re: Distributieketting set vervangen
Het klinkt mij ook niet als een kapotte ketting. Advies laat er een specialist naar kijken en als het even kan slepen inderdaad.
Alle extra schade die je veroorzaakt betekend een grotere kans op afschrijving van de huidige motor.
Alle extra schade die je veroorzaakt betekend een grotere kans op afschrijving van de huidige motor.

- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Re: Distributieketting set vervangen
Er is uiterst zelden wat mis met de distri-ketting.... Echt een ijzersterke constructie, ik ken geen BMW- of Rover diesel waarbij deze stuk is gegaan.
Als ik jou was zou ik hem naar een garage brengen welke verstand heeft van MG / Rover. Niet één of andere universele beun- of universeelgarage voor dit soort specifieke zaken.
Het lijkt me verstandig om hem te laten slepen, en niet zelf te gaan rijden, het wordt anders alleen maar (veel) erger.
Als ik jou was zou ik hem naar een garage brengen welke verstand heeft van MG / Rover. Niet één of andere universele beun- of universeelgarage voor dit soort specifieke zaken.
Het lijkt me verstandig om hem te laten slepen, en niet zelf te gaan rijden, het wordt anders alleen maar (veel) erger.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Re: Distributieketting set vervangen
Dat is pech hebben, de meeste diesels zijn onverwoestbaar, bij normaal gebruik en onderhoud.
Olie verdwijnen kan doordat de turbo intern lekt.
Zeldzaam maar mogelijk.
Zoals aangegeven eerst een grondige analyse.
Dan reparatie van de oorzaak, maar...blijft het dit probleem, dan zou ik er een ander diesel motorblok in zetten.
Of gelijk een ander blok erin zetten, scheelt 'onderzoekskosten'.
Kost minder en dan liefst met veel minder kilometers.
Kun je weer 100-duizenden kilometers vooruit.
Dan ook gelijk de koppeling volledig (niet het vliegwiel als de tolerantie goed is) vervangen.
Redenen hiervoor neem ik aan zijn bekend.
Rob
Olie verdwijnen kan doordat de turbo intern lekt.
Zeldzaam maar mogelijk.
Zoals aangegeven eerst een grondige analyse.
Dan reparatie van de oorzaak, maar...blijft het dit probleem, dan zou ik er een ander diesel motorblok in zetten.
Of gelijk een ander blok erin zetten, scheelt 'onderzoekskosten'.
Kost minder en dan liefst met veel minder kilometers.
Kun je weer 100-duizenden kilometers vooruit.
Dan ook gelijk de koppeling volledig (niet het vliegwiel als de tolerantie goed is) vervangen.
Redenen hiervoor neem ik aan zijn bekend.
Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Re: Distributieketting set vervangen
Ketting lijkt mij ook niet het meest voor de hand liggende, als er wel wat mis mee is dan zal dat waarschijnlijk een andere oorzaak hebben dan normale slijtage.
Kun je eventueel een filmpje maken van het geluid?
Eventueel olieverbruik komt meestal door een vervuilde carter ventilatie (motor reinigen en carterontluchtingsfilter vervangen)
Kun je eventueel een filmpje maken van het geluid?
Eventueel olieverbruik komt meestal door een vervuilde carter ventilatie (motor reinigen en carterontluchtingsfilter vervangen)
Re: Distributieketting set vervangen
Ja inderdaad die carterventilatie dat kan hem nog wel eens zijn, alleen wat de gevolgschade is door een verstopte carterventiltie.................
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Re: Distributieketting set vervangen
Vervolgschade is een kapotte turbo, als je er lang mee door blijft rijden.
Zo ongeveer de enige bekende manier om dit bij dit dieselblok de turbo de nek om te draaien.....
Daarom kun je goede gebruikte turbo's kopen, gaan niet stuk en er is geen vraag naar.
Ook omdat ze redelijk klein en niet-variabel zijn en dus niet door andere merken/tuners gebruikt worden om ergens een betere of vervangturbo op de bouwen.
Rob
Zo ongeveer de enige bekende manier om dit bij dit dieselblok de turbo de nek om te draaien.....
Daarom kun je goede gebruikte turbo's kopen, gaan niet stuk en er is geen vraag naar.
Ook omdat ze redelijk klein en niet-variabel zijn en dus niet door andere merken/tuners gebruikt worden om ergens een betere of vervangturbo op de bouwen.
Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Re: Distributieketting set vervangen
Neem aan dat het definitief gefixt is, veel rij- en zoef-plezier
Rob

Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur