Rammelend geluid vanachter het Dashboard

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
gertvanderkaay
MG-R Newbie

Rammelend geluid vanachter het Dashboard

Bericht door gertvanderkaay »

Als ik mijn contact aanzet hoor ik soms een ratelend geluid vanachter mijn dashboard, het lijkt alsof er iets tikt of ergens langsaf ratelt.
Het is niet constant dat is het vreemde eraan... En het is ook niet de ventilator of de airco, want het geluid blijft ook als ik die uit zet.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn of heeft iemand dit toevallig ook ooit gehad? :(
zwelgje
MG-R Addict

Re: Rammelend geluid vanachter het Dashboard

Bericht door zwelgje »

Ook allerlei rammels gehad, misschien deze ook.
Meestal is het verdwenen of minder geworden als het versleten onderdeel in de voorwielophanging vervangen is.
Stabilisator verbindingstang, onderste fuseekogel, ophangingrubber onderste draagarm, bovenste veerpoot lager.

Verder een rammel gehad door stationair lopen bij een diesel automaat: rechter motorophanging rubber (met vloeistof erin) vervangen en het is redelijk weg. Een schakel heeft dat ook gehad, maar had geen rammelen. Automaat is een nieuwere 75 en hiervan rammelt het plastic 'notenhouten' dashboard.

Kan ook komen doordat er iemand vroeger onder het dashboard gewerkt heeft en niet alles vastgezet, getaped etc heeft.
De afdekkappen onder aan het dashboard zijn vaak mishandeld en missen dan schroeven etc

Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Plaats reactie