Rover 200 BRM
Rover 200 BRM
Hallo allemaal,
ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe auto en ben gestruikeld over een 200 BRM. Nou ben ik altijd wel in voor een "hot hatch" , maar ik weet een beetje weinig van dit type. Hij is van mei '99 en heeft 50.000 op de klok. Wat zou zoiets mogen kosten? Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten? Heeft dat VVC blok nog bepaalde zwakheden?
De distributieriem is net vervangen ivm leeftijd. Ik heb een paar posts lager al wat gezien o.a over verbruik van een BRM, maar ik hoop nog wat meer info van jullie te krijgen.
ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe auto en ben gestruikeld over een 200 BRM. Nou ben ik altijd wel in voor een "hot hatch" , maar ik weet een beetje weinig van dit type. Hij is van mei '99 en heeft 50.000 op de klok. Wat zou zoiets mogen kosten? Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten? Heeft dat VVC blok nog bepaalde zwakheden?
De distributieriem is net vervangen ivm leeftijd. Ik heb een paar posts lager al wat gezien o.a over verbruik van een BRM, maar ik hoop nog wat meer info van jullie te krijgen.
Hoi en welkom hier.
Wat betrefd de BRM, die is net zo storingsgevoelig (of ongevoelig, hoe je het wilt noemen) als elke andere Rover 200. Het enige dat ik je kan melden is dat je op de koppakking moet letten, als de auto van mei 99 is vrees ik dat er nog niet het 'nieuwe' type koppakking inzit.
Wat betrefd de BRM, die is net zo storingsgevoelig (of ongevoelig, hoe je het wilt noemen) als elke andere Rover 200. Het enige dat ik je kan melden is dat je op de koppakking moet letten, als de auto van mei 99 is vrees ik dat er nog niet het 'nieuwe' type koppakking inzit.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
- Striker
- MG-R Freak
- Berichten: 4729
- Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
- Woonplaats:
- Locatie: Dordrecht
Hoi Lorenzo, allereerst welkom bij MG-R .
Als je een hot-hatch wilt, dan is er geen betere keus dan een BRM. 't is eigenlijk nu al een klassieker. Wegligging is perfect en hij trekt als een gek.
Dat de distributieriem vervangen is, is heel netjes. 't moet om de 80.000 km of 5 jaar gebeuren, maar dat laatste wordt meestal voor 't gemak vergeten .
Eigenlijk het enige zwakke puntje van de VVC (en K-serie motor in het algemeen) is de koppakking, kijk goed of de auto geen koelvloeistof lekt en of 't netjes op peil is.
Verbruik is zeker niet overdreven bij de BRM. 't is een sportauto en daar is 't verbruik ook naar, maar als je het kunt/wilt kan je er erg zuinig mee rijden (is aan mij niet besteed )
Als je een hot-hatch wilt, dan is er geen betere keus dan een BRM. 't is eigenlijk nu al een klassieker. Wegligging is perfect en hij trekt als een gek.
Dat de distributieriem vervangen is, is heel netjes. 't moet om de 80.000 km of 5 jaar gebeuren, maar dat laatste wordt meestal voor 't gemak vergeten .
Eigenlijk het enige zwakke puntje van de VVC (en K-serie motor in het algemeen) is de koppakking, kijk goed of de auto geen koelvloeistof lekt en of 't netjes op peil is.
Verbruik is zeker niet overdreven bij de BRM. 't is een sportauto en daar is 't verbruik ook naar, maar als je het kunt/wilt kan je er erg zuinig mee rijden (is aan mij niet besteed )
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
TJa over het verbruik kunnen we weinig zeggen, dat is echt afhankelijk van je rijstijl....
Heb zelf een 200VI, theoretisch zou daar 1 op 13/14 mee gereden kunnen worden.........
Maar dat red ik niet.. Zit heel vaak rond de 1 op 10-11
Zoals al eerder gezeg, de koppakking en de distibutieriem zien zijn aandachtspunten, maar eigenlijk bij elke auto van een bepaalde leeftijd...
De prijs is heel wisselend... Ze staan op het internet van 10000 tot 6000
Maar je zou best een prijs van zo´n 8000/9000 als gemiddelde kunnen nemen...
Heb zelf een 200VI, theoretisch zou daar 1 op 13/14 mee gereden kunnen worden.........
Maar dat red ik niet.. Zit heel vaak rond de 1 op 10-11
Zoals al eerder gezeg, de koppakking en de distibutieriem zien zijn aandachtspunten, maar eigenlijk bij elke auto van een bepaalde leeftijd...
De prijs is heel wisselend... Ze staan op het internet van 10000 tot 6000
Maar je zou best een prijs van zo´n 8000/9000 als gemiddelde kunnen nemen...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Uiterlijk, wegligging, interieur (knalrood leer bij BRM) andere versnellingsbak........Andere velgen..
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
- RoverSterling
- MG-R Addict
- Berichten: 219
- Lid geworden op: za nov 22, 2003 5:43 pm
- Woonplaats: Arnhem
BRM
ja wat zal ik zeggen DOEN
Ik heb die BRM ook gezien. En was erg verbaasd dat die auto nog maar zo weinig gelopen had. En voor dat geld koop je ze bijna niet. Als je al ziet dat de particulieren er soms 10 tot 11 duizend euro voor vragen is dat echt een koopje. Want heb je hem toevallig in purmerend gezien?
Hij zit super in zijn lak en de bekleding ziet er netjes uit. Dus als je hem mooi vind wat let je om hem niet te kopen. Ik denk zeker dat het geen misskoop zou zijn.
Hij zit super in zijn lak en de bekleding ziet er netjes uit. Dus als je hem mooi vind wat let je om hem niet te kopen. Ik denk zeker dat het geen misskoop zou zijn.
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
en is ie nu gekocht?????
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
- RoverSterling
- MG-R Addict
- Berichten: 219
- Lid geworden op: za nov 22, 2003 5:43 pm
- Woonplaats: Arnhem
deze gezien:
107 kw 1.8I (148 PK)
Bouwjaar: 2000 (feb.)
Km-stand: 82000
Moet weg ivm aanschaf diesel auto.
De auto verkeerd in uitstekende staat.
Achterspoiler, Airconditioning, Mistlampen, Lederen bekleding
Warmtewerend glas, Lichtmetalen velgen, Elektrische ramen
Anti Blokkeer systeem, Elektrische spiegels, 2x Airbag
Centrale vergrendeling, 3e remlicht, Deelbare achterbank
Vraagprijs is € 9.500,-
Chris Meij
Tel.: 06-42145734
Email: chrismeij@hotmail.com
107 kw 1.8I (148 PK)
Bouwjaar: 2000 (feb.)
Km-stand: 82000
Moet weg ivm aanschaf diesel auto.
De auto verkeerd in uitstekende staat.
Achterspoiler, Airconditioning, Mistlampen, Lederen bekleding
Warmtewerend glas, Lichtmetalen velgen, Elektrische ramen
Anti Blokkeer systeem, Elektrische spiegels, 2x Airbag
Centrale vergrendeling, 3e remlicht, Deelbare achterbank
Vraagprijs is € 9.500,-
Chris Meij
Tel.: 06-42145734
Email: chrismeij@hotmail.com