Rover 75 LPG
Rover 75 LPG
Ik rijdt al 13 jaar in een Rover 75 CDt en daar blijf ik eerst ook wel bij maar ik ben wat aan het rond neuzen.
Voor het Rover 75 tijdperk heb ik jaren lang op LPG gereden en heb zo wel enige ervaring daar mee.
Kan niet echt iets vinden wat mij aanstaat en dacht zo een Rover 75 op LPG is dat een optie?
Zijn er hier mensen die enige ervaring hebben met een Rover 75 op LPG?
Hoe stabiel is dat bij dit soort auto,s?
Kunnen die motoren daarmee een hoge kilometerstand halen?
Andere voorkomende mankementen met LPG?
Het wordt dan wel een V6 2.5 of 2.0 liter
Eric.
Voor het Rover 75 tijdperk heb ik jaren lang op LPG gereden en heb zo wel enige ervaring daar mee.
Kan niet echt iets vinden wat mij aanstaat en dacht zo een Rover 75 op LPG is dat een optie?
Zijn er hier mensen die enige ervaring hebben met een Rover 75 op LPG?
Hoe stabiel is dat bij dit soort auto,s?
Kunnen die motoren daarmee een hoge kilometerstand halen?
Andere voorkomende mankementen met LPG?
Het wordt dan wel een V6 2.5 of 2.0 liter
Eric.
- Mr. Dj M.
- MG-R Addict
- Berichten: 238
- Lid geworden op: zo okt 18, 2015 5:41 pm
- Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJss
Re: Rover 75 LPG
Ik weet dat er 1.8 K motoren wel eens aan LPG zijn gekoppeld.
Zo stond er een Tf met twee ton op de teller te koop met gastank.
Voor zover ik weet waren daar wel aanpassingen aan gedaan....
Zo stond er een Tf met twee ton op de teller te koop met gastank.
Voor zover ik weet waren daar wel aanpassingen aan gedaan....

Re: Rover 75 LPG
LPG is geen probleem voor de Rover benzinemotoren.
Hangt van de installatie en onderhoud af hoe goed ze zijn en hoe lang ze mee gaan.
De 4 en 6 cylinders kunnen allemaal hoge kilometerstanden halen.
Goed en preventief onderhoud en koelsystemen heel houden en dan kom je heel ver.
Zou zelf best een 2.5 automaat op LPG in het wagenpark willen hebben.
Als ik mijn diesel automaat om wat voor reden (planning is nooit) moet vervangen, dan wordt het er zo een.
Rob
Hangt van de installatie en onderhoud af hoe goed ze zijn en hoe lang ze mee gaan.
De 4 en 6 cylinders kunnen allemaal hoge kilometerstanden halen.
Goed en preventief onderhoud en koelsystemen heel houden en dan kom je heel ver.
Zou zelf best een 2.5 automaat op LPG in het wagenpark willen hebben.
Als ik mijn diesel automaat om wat voor reden (planning is nooit) moet vervangen, dan wordt het er zo een.
Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Re: Rover 75 LPG
Geen koppakking en klep problemen?
En enig idee wat voor gas installatie er ingebouwd word een Necam of Vialle?
Eric
En enig idee wat voor gas installatie er ingebouwd word een Necam of Vialle?
Eric
Re: Rover 75 LPG
Heb dus een mg zs 180 dus 2.5 v6 op lpg3.
De enigste in nederland!!
Betreft een prins installatie.,geen centje pijn , compleet probleemloos.
Gebruik ca 1 op 8.7 netjes dunkt mij .
Nu 213000km gereden en ben van plan om nog herl lang door te rijden.
Gr.
Theo
De enigste in nederland!!
Betreft een prins installatie.,geen centje pijn , compleet probleemloos.
Gebruik ca 1 op 8.7 netjes dunkt mij .
Nu 213000km gereden en ben van plan om nog herl lang door te rijden.
Gr.
Theo
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
Re: Rover 75 LPG
Kijk dat lijkt er op.
Nog een paar vragen:
Het vervangen van de distributieriem schijnt nog al een hele klus te zijn.
Wat is daar zo moeilijk of lastig aan?
De VIS stelmotortjes zijn volgens mij ook een aandachtspunt?
Is dit een terug kerend iets of kun je ze ook verwijderen?
De koppeling is bij een diesel een zwak punt is dat bij de V6 ook het geval?
Verder nog bijzondere aandachtspunten wat een V6 betreft?
Eric.
Nog een paar vragen:
Het vervangen van de distributieriem schijnt nog al een hele klus te zijn.
Wat is daar zo moeilijk of lastig aan?
De VIS stelmotortjes zijn volgens mij ook een aandachtspunt?
Is dit een terug kerend iets of kun je ze ook verwijderen?
De koppeling is bij een diesel een zwak punt is dat bij de V6 ook het geval?
Verder nog bijzondere aandachtspunten wat een V6 betreft?
Eric.
Re: Rover 75 LPG
Wat betreft de riemen ,gewoon heel veel werk en weinig sleutelruime en vergeet niet v6 he.
Maak je niet druk om die vismotoren ,zijn te vervangen .
Zelfs de complete behuizing vervangen is niet meer zo kostbaar als voorheen.
Heb het zelf vervangen , is te doen als je een beetje handig bent.
Tja koppeling , is slijttagedeel .kan voorkomen hoeft niet...
Verder dijk van een motor ,maar waar vind je een rover 75 v6 2.5 op lpg3???,dat lijkt mij nog het grootste probleem.
Gr.
Theo
Maak je niet druk om die vismotoren ,zijn te vervangen .
Zelfs de complete behuizing vervangen is niet meer zo kostbaar als voorheen.
Heb het zelf vervangen , is te doen als je een beetje handig bent.
Tja koppeling , is slijttagedeel .kan voorkomen hoeft niet...
Verder dijk van een motor ,maar waar vind je een rover 75 v6 2.5 op lpg3???,dat lijkt mij nog het grootste probleem.
Gr.
Theo
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
Re: Rover 75 LPG
Oh , wil je gek doen koop dan een benzine met weinig km en laat er lpg inbouwen .
Het omslagpnt is op internet wel te vinden.
Ik heb dus prins vsi
Het omslagpnt is op internet wel te vinden.
Ik heb dus prins vsi
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
Re: Rover 75 LPG
zoals ik nu rijd rij ik 90.000 km per jaar en als ik er een koop wordt het er inderdaad een met weinig kilometers en volledig uitgerust net onderhouden zowel technisch en optisch van binnen en buiten.
Ik wil er ook graag een van het jaar 1999, 2000 of een vroege 2001.
Dit zijn nog al wat eisen en zal nog wel een hele zoek tocht worden om er een te vinden.
Mijn jacht gebied is Nederland, België en Duitsland.
Maar ik heb geen haast rijdt nu nog in een prima Rover 75 CDt.
Eric
Ik wil er ook graag een van het jaar 1999, 2000 of een vroege 2001.
Dit zijn nog al wat eisen en zal nog wel een hele zoek tocht worden om er een te vinden.
Mijn jacht gebied is Nederland, België en Duitsland.
Maar ik heb geen haast rijdt nu nog in een prima Rover 75 CDt.
Eric
Re: Rover 75 LPG
Nog even een vraag hoeveel liter gastank heb jij er in liggen en hoeveel is het gewicht van de auto voor de belasting?
Eric.
Eric.
Re: Rover 75 LPG
ik heb een V6 2.5 op gas met 274Dkm op de teller. (doe hem niet weg
)
verbruik momenteel 1 op 8 maar kost ook maar 32 cent hé.
merk: Vialle
groet
Hugos

verbruik momenteel 1 op 8 maar kost ook maar 32 cent hé.
merk: Vialle
groet
Hugos
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit

Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit

-
- MG-R Regular
- Berichten: 82
- Lid geworden op: di jan 03, 2006 5:21 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Amsterdam
Re: Rover 75 LPG
Ik rijd zelf in een 2.5 V6 met een G3 gasinstallatie.
Die heb ik laten inbouwen op 170.000 km. Volgens mij heb ik BRC als merk.
Best goed. Schakelt ook niet over op benzine als je 170 rijdt. Dat was wel anders met mijn vorige rover.
Ik zou zeggen gewoon doen. Het is altijd feest als je bij de pomp staat (zeker in België
Wel jammer dat we in Nederland zoveel wegenbelasting betalen terwijl het toch een propere brandstof is.
Die heb ik laten inbouwen op 170.000 km. Volgens mij heb ik BRC als merk.
Best goed. Schakelt ook niet over op benzine als je 170 rijdt. Dat was wel anders met mijn vorige rover.
Ik zou zeggen gewoon doen. Het is altijd feest als je bij de pomp staat (zeker in België

Wel jammer dat we in Nederland zoveel wegenbelasting betalen terwijl het toch een propere brandstof is.
Re: Rover 75 LPG
dread schreef:Ik rijd zelf in een 2.5 V6 met een G3 gasinstallatie.
Die heb ik laten inbouwen op 170.000 km. Volgens mij heb ik BRC als merk.
Best goed. Schakelt ook niet over op benzine als je 170 rijdt. Dat was wel anders met mijn vorige rover.
Ik zou zeggen gewoon doen. Het is altijd feest als je bij de pomp staat (zeker in België
Wel jammer dat we in Nederland zoveel wegenbelasting betalen terwijl het toch een propere brandstof is.
Over de wegenbelasting, betaal 85 euro per mnd voor de zs 180.
Dat vind ik best wel redelijk , heel veel mensen weten niet dat je korting op de wegenbelasting krijgt als het een g3 installatie betreft.
Betaal nu ca 51 cent voor een liter lpg dus lachen en nog eens lachen

Groetjes
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
Re: Rover 75 LPG
En toch is het raar dat jij een MG met G3 op kenteken hebt, in theorie is dit nl. niet mogelijk.
Mg's zijn door de importeur nooit gecertificeerd met G3 Rover's wel.
Dus je kunt wel een G3 laten inbouwen maar bij een MG is het (bijna) onmogelijk om hem op kenteken (en dus lagere wegenbelasting) te krijgen.
Mg's zijn door de importeur nooit gecertificeerd met G3 Rover's wel.
Dus je kunt wel een G3 laten inbouwen maar bij een MG is het (bijna) onmogelijk om hem op kenteken (en dus lagere wegenbelasting) te krijgen.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Re: Rover 75 LPG
bam schreef:En toch is het raar dat jij een MG met G3 op kenteken hebt, in theorie is dit nl. niet mogelijk.
Mg's zijn door de importeur nooit gecertificeerd met G3 Rover's wel.
Dus je kunt wel een G3 laten inbouwen maar bij een MG is het (bijna) onmogelijk om hem op kenteken (en dus lagere wegenbelasting) te krijgen.
Ha ha ha , jij hebt helemaal gelijk !.
Echter ik had de mega mazzel dat de vorige eigenaar hoofd engineering was en is bij Prins lpg systemen vandaar!
Hij heeft zelf de software geschreven , de Zs 180 gaat als de brandweer op lpg en nooit never storingen.
Gr van een blijde lpg rijder
Mijn voorkeur gaat uit naar incourante bolides daarom in bezit van MG ZS 180 , Sunbeam Sceptre,Sunbeam Rapier en Chrysler 2 litres
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/mg-zs-180-2001/
Re: Rover 75 LPG
Er staat bij Akkermans in Goes een rode ZS op G3 te koop
Het komt dus meer voor.
Het komt dus meer voor.
R75 2.5 V6 Sterling my'00 White Gold
MG ZT-T CDTI my '03 X-power grey (sold)
MGF 1,8 VVC my"96. BRG. (sold)
MG ZT-T CDTI my '03 X-power grey (sold)
MGF 1,8 VVC my"96. BRG. (sold)