Op voorhand excuus voor dit absurd lange bericht. Ik heb geprobeerd het kort te houden, maar dit is duidelijk niet gelukt..

Zo'n 10 jaar geleden afscheid genomen van mijn 620d en in de tussentijd wat van verschillende merken geproefd, maar vorige week heb ik een oude (2000), goed ingereden (bijna 3 ton op de teller ;-), maar echt schitterende en zondermeer goed rijdende 75 2.5 aangeschaft

Airbaglampje; het verhaal van de bekabeling onder de stoel is me bekend en ik heb - voor zover ik er nu bij kan - het één en ander goed aangedrukt. Ik ben van plan de stoel er nog uit te halen om de bekabeling wat beter te bekijken en eventueel aan elkaar te solderen. Gisteren is de auto uitgelezen en de monteur vertelde me dat er een communicatie-storing is met de crash-sensor linksvoor en hij vertelde daarbij dat die sensor bij de koplamp linksvoor zou moeten zitten. Kan dit? Of is de bekabeling onder de stoel nog steeds de grootste verdachte?
Afstandsbediening; ik heb twee sleutels bij de auto gekregen en alles ontgrendeld keurig als ik de sleutel zelf gebruik. Bij het afsluiten met de sleutel gaat de boel ook weer keurig op slot en knipperen de knipperlichten drie maal en knippert het lampje tussen de tellers. De deuren vergrendelen en ontgrendelen ook prima als ik op de vergrendelknop in de auto druk. Als ik op de knopjes van de ab druk, dan gaat het ledje op de sleutel gewoon branden, maar bij de auto gebeurt er helemaal niks; niet ontgrendelen of vergrendelen. Hoe kom ik er achter wat er mis is? Hoe kan ik bijvoorbeeld de ontvangstunit in het middenconsole op werking testen? De aansluiting daarvan heb ik inmiddels al een keer losgehaald en opnieuw aangedrukt. En als daarin al het probleem ligt, is het botweg vervangen van die module voldoende om het geheel weer te laten werken?
Ontgrendelknop kofferdeksel; met de sleutel laat de kofferdeksel zich prima openen, maar het drukken op de knop heeft geen enkel effect; ook geen klik of zo. Geprobeerd met stilstaande auto, met contactslot actief (alle standen), zonder sleutel in contactslot, met en zonder draaiende motor; noppes. Ik heb de schakelaar er nog niet uitgehaald om door te meten, maar wat kan het euvel zijn? Ik kan bedenken dat het defect met de afstandsbediening ook effect heeft op die schakelaar, maar kan dat en is dat waarschijnlijk?
Tankdeksel; ik heb geen idee op welke wijze dat dekseltje normaal gesproken vergrendeld wordt (magnetisch misschien?), maar dat dekseltje is bij mijn auto gewoon open te duwen. Ik heb begrepen dat het vergrendeld zou moeten worden zodra je de auto afsluit. Klopt dit?
Tot slot; de distributieriem aan vervanging toe is. Wonende in Den Haag; welke tip kan gegeven worden als ik dit in de buurt en prijstechnisch interessant wil laten doen? Al dan niet inclusief spanrollen en waterpomp.
Ik weet het, een hoop vragen, maar ik heb het forum (en wat Engelse fora) al van boven tot onder doorgelezen en helaas geen passende antwoorden kunnen vinden.
O ja, nog een vraag schiet me te binnen; de bestuurdersstoel is wat doorgezakt (niet zo vreemd met die kilometers). Iemand een adresje waar ik in ieder geval de zitting opnieuw kan laten vullen? Het gaat om een lederen zitting met stoelverwarming (en elektrisch bediend als dat relevant is).
Alvast enorm bedankt!