Hoi, bij mijn R 75 doet het indicatielampje van de voor-mistlampen het niet.
Hoe kan ik de klokken-unit demonteren om het lampje te vernieuwen?
Bij voorbaat dank voor de tips.
instrumentenpaneel
Algemeen Bij de meeste werkt het niet en blijkt puur geluk te zijn.
Bij mijn drie 75s is er toevallig één waar het wel werkt (eind 2003 gebouwd). Allemaal luxury uitvoering of in Nederland sterling model genoemd denkt ik.
Twee hebben een boardcomputer, en het is er maar één van die twee waar dit groene icoontje werkt...
Denk niet dat het het ledje is, maar de aansturing vanuit een van de computers. Ooit in het verleden een nieuwe 75 gehad en daar werkte het ook niet vanaf dag 1.
Lijkt me een groter risico het te proberen te maken en allerlei andere zaken op je hals te halen.
Benieuwd als het lukt, dan zal ik het misschien ook gaan proberen.
Er is er nog zo een: indicatie of je de veiligheidsgordel niet gebruikt, maar werkt bij geen een van de drie. En heb het nooit bij een 75 zien werken.
Rob
Bij mijn drie 75s is er toevallig één waar het wel werkt (eind 2003 gebouwd). Allemaal luxury uitvoering of in Nederland sterling model genoemd denkt ik.
Twee hebben een boardcomputer, en het is er maar één van die twee waar dit groene icoontje werkt...
Denk niet dat het het ledje is, maar de aansturing vanuit een van de computers. Ooit in het verleden een nieuwe 75 gehad en daar werkte het ook niet vanaf dag 1.
Lijkt me een groter risico het te proberen te maken en allerlei andere zaken op je hals te halen.
Benieuwd als het lukt, dan zal ik het misschien ook gaan proberen.
Er is er nog zo een: indicatie of je de veiligheidsgordel niet gebruikt, maar werkt bij geen een van de drie. En heb het nooit bij een 75 zien werken.
Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
dan moet ik wel heel veel geluk hebben: ik heb er 4 en die indicatoren mistlampen werken allemaal... 

Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit

Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit

Lees dit eens:
http://www.the75andztclub.co.uk/forum/s ... p?t=126186
Hier wordt gezegd dat het inderdaad kan zijn dat het dashboard lampje niet brand.
Maar er is ook een mogelijkheid omdat te veranderen.
Heb zelf ook een Rover 75 gehad waar inderdaad ook niet het lampje van de mistlichten voor ging branden op het dashboard.
Eric.
http://www.the75andztclub.co.uk/forum/s ... p?t=126186
Hier wordt gezegd dat het inderdaad kan zijn dat het dashboard lampje niet brand.
Maar er is ook een mogelijkheid omdat te veranderen.
Heb zelf ook een Rover 75 gehad waar inderdaad ook niet het lampje van de mistlichten voor ging branden op het dashboard.
Eric.
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Contacteer:
Tijd voor een lotterijlot Hugo!hugos schreef:dan moet ik wel heel veel geluk hebben: ik heb er 4 en die indicatoren mistlampen werken allemaal...
Fijn dat het werkt bij alle Rovers, zou dat ook wel willen, maar is geen prioriteit. Geniet er nu al van en het zou niet extra genieten worden.
Nu nog zien dat ik met die diesels over 5 jaar ook nog mag rondrijden....
Ben al aan het kijken hoe ik een roetfilter kan plaatsen. Blijkbaar mag je dat zelf doen, maar veel leveranciers zijn er niet.
Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Interessant. Alle info is welkom. Zal niet meer op dit topic over andere zaken zeuren buiten: Pas nog in Duitsland geweest, Autobahn, 210 op de teller van mijn automaat en er zat nog in en niet door getrapt. Geen gps in de buurt om echte km/uur te weten, maar de Duitsers vonden het mooi wat er langs kwam laagvliegen.... en gingen netjes aan de kant. Toch handig een zwarte 75 MK1 met af fabriek xenons!
Fly Rover
Rob
Fly Rover

Rob