veerbollen

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
bas

veerbollen

Bericht door bas »

Heb nu 2 maand geleden een rover 111 gekocht (gaaf ding en wil hem ook nie meer kwijt) maar de voorkant ligt volgens mij een beetje erg laag aan de weg.
Nu hoorde ik bij de garage dat de veerbollen bijgevult moeten worden. Is dat mogelijk om zelf te doen en zo ja waar moet wat in.
Groeten, Bas
Foxtrot

Bericht door Foxtrot »

Je kunt wel zelf het hydrogas systeem laten leeglepen, maar boor het oppompen van je hydrogas systeem moet je toch echt naar de garage toe naar mijn weten!
bas

Bericht door bas »

Volgens mijn pa is er een pompje voor om dat te doen, maar hij heeft geen id wat voor gas er in moet
MoRaX
MG-R Freak

Bericht door MoRaX »

Gaat geen gas in.... iig niet wat je er zelf in pompt! Jouke 118gti die kan ze oppompen en ook 'gecontroleerd' laten leeglopen.
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

Er zit gewoon gedestilleerd water in met soort antivries/anticorrosie spul. En je moet inderdaad een speciale pomp hebben om dit op te laten pompen.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
lex

Bericht door lex »

In het garage handboek hebben ze het over stikstof ! Het is wel een heletijd geleden dat ik dat gelezen heb trouwens, maar met gewone lucht zal het toch zeker ook moeten lukken.
bas

Bericht door bas »

is die pomp die je ervoor moet gebruiken dezelfde als die voor koelkasten en diepvriezers gebruikt wordt om die op te pompen? en is het heel toevallig het zelfde spul wat er in gaat?
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

er zal vast ook stikstof in zitten, maar dat zit aan 'de andere kant' in de bol. daar kom je dus niet bij, en dat loopt er ook niet uit.

kijk maar:

Afbeelding
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Je zult idd naar iemand met zo'n pomp moeten gaan, over het algemeen alleen een Rover-garage.

Maar ik heb idd zo'n pomp, en ik wil hem best gratis voor je goed-zetten hoor.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
bas

Bericht door bas »

als je dat een keer voor me zou willen doen zou ik dat erg op prijs stellen.
Zouden we via pm eens een afspraak moeten maken voor wanneer ik die kant uit kom
steampit

Bericht door steampit »

Ik ben bezig om zelf zo'n pomp te maken. Ik heb de onderdelen nog niet hoor maar het gaat komen.
Ik heb net te horen gekregen dat de nippel die je aansluit om de veerbollen op te kunnen pompen rond de 60,- euro kost en een levertijd heeft van zo'n 3 a 4 weken. Dat is het duurste onderdeel. Dan komt daar nog zo'n vetspuit bij en een stuk slang.

De vloeistof is 50% anti-freeze en 50% methanol alcohol. Ik moet alleen nog uitzoeken waar je dat laatste kunt krijgen in NL.

Grtn, Bob
Mini Power

Bericht door Mini Power »

Sommige mini's (tevens allegro en maxi...) hebben deze vloeistof ook...

Op dit systeem staat volgens mij rond de 25 bar. En daarom niet met compressor op te pompen... Er zijn pompen voor op de markt, maar zullen niet goedkoop zijn.

Deze vloeistof is bij een (grote) minicentre te koop... Pomp misschien ook wel. Het handigste is als de garage zo'n pomp heeft... :P
bas

Bericht door bas »

nog 1 vraagje
naar wat ik meekreeg moet er in aico's ook een vloeistof, met antivries. Ook daar zijn speciale ventielen voor. Komen die overeen met die van de veerbollen of is dat nog weer wat anders?
Gr Bas
Plaats reactie