Docklands schreef:Helaas belanden er veel Engelse auto's op de stort.
Er word gewoonweg niet goed meer voor ze gezorgd.
Maar zeg nou eens eerlijk hoeveel oude BMW'S zie je nog rijden
Ik denk dat je op een gemiddelde universele sloop meer oude BMW's zult tegenkomen dan een Rover of MG.
Daarnaast is het woord 'oud' nogal relatief. Hoe oud bedoel je.
Mijn BMW is bijna 20 jaar (oud) en rijdt nog steeds rond. Heb hem voor zo'n 3 weken terug nog op de 2ton gezet.
Ik rij nu veel onder Rotterdam, daar kom ik regelmatig nog oude BMW's tegen van rond 1995 (bouwjaar). Ga je ouder, dan worden die ook zeldzamer. Mede omdat die wagens inmiddels drastisch in waarde gestegen zijn (goede exemplaren) en een gros is er op de sloop beland.
Hoe goedkoper een auto, zeker bij een merk als BMW, hoe sneller deze gekocht worden door 'snelle jongens' die de wagen compleet afraggen.
MG en Rover zijn merken, die exclusiever worden, omdat ze niet meer gemaakt worden. Buiten de nieuwe MG van Chinese makelij.
De discussie welke wagen beter, etc. is compleet zinloos. De één heeft liever een Seat of Volkswagen, de ander een Alfa Romeo. Dat is puur smaak gebonden.
Zeg je op een BMW forum dat je rover of MG, Honda, of noem het maar op, gaat rijden; dan verklaren ze je daar ook helemaal voor gek. Logisch dat op andere fora iets dergelijks gebeurt.
Maak ik een vergelijking met de Rover die k heb gehad, dan is mijn huidige
Beier toch compleet anders, naar mijn mening in positieve zin. En dat terwijl de Beier toch zo'n 5 jaar ouder is.
Geluiddemping is veel beter, de wagen voelt meer solide aan en in mijn ogen erg belangrijk: achterwiel aandrijving.
Neemt niet weg dat ik de Rover een fijne wagen vind en mocht ik ooit weer voor een ander merk kiezen, dan is Rover of MG eigenlijk de enige kandidaat.
Sorry voor het vervuilen van je topic.
Als de wagen je niet in de weg staat, kan je het altijd stallen. Tenslotte 'eet hij dan geen brood' en minder waard worden kan ik mij niet voorstellen bij een uitstervend ras.
Zelf zie ik hier bij Delft de laatste tijd steeds meer ZR's rondrijden. Komt denk ik door de afmetingen (ligt goed bij de jongere jeugd) en de mogelijkheid van kleinere motoren. Makkelijker te verzekeren. En dan rij je er toch nog luxe en sportief bij.
Verkoop hoeft voor zo'n wagen denk ik dan ook niet al te lang te duren, mocht je er toch toe overgaan om te verkopen.