Koppaking??
-
- MG-R Addict
Koppaking??
Vandaag een waterslang gesprongen van mijn geliefde r75, samen met de anwb 1 uur bezig geweest met het ontluchten! in de slangen zit olie resten, volgens de anwb kan het van alles zijn waterpomp, oude olie, koppakking.
wat denken jullie , ik heb trouwens nog wel de orginele koppakking er op zitten en dit al 220 dkm!
ik hoor het graag!
groetjes,
Falco
wat denken jullie , ik heb trouwens nog wel de orginele koppakking er op zitten en dit al 220 dkm!
ik hoor het graag!
groetjes,
Falco
- Roverforever
- MG-R Freak
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Contacteer:
-
- MG-R Core
Inderdaad zo snel mogelijk vervangen, als de koelslangen al gaar zijn dan zal er snel weer een slang scheuren.
Jd, wanneer er olie in het koelwater zit of koelwater in de olie, dan ligt dat in 99% van de gevallen aan de koppakking. Je zult dat alleen niet vinden met een compressiemeting, omdat de koppakking voor compressieverlies op een andere plaats moet lekken.
Je kunt het wel vinden door het koelsysteem af te persen.
Jd, wanneer er olie in het koelwater zit of koelwater in de olie, dan ligt dat in 99% van de gevallen aan de koppakking. Je zult dat alleen niet vinden met een compressiemeting, omdat de koppakking voor compressieverlies op een andere plaats moet lekken.
Je kunt het wel vinden door het koelsysteem af te persen.
Weet niet wat voor 75 je hebt, als het een diesel is, is het zinvol verder te lezen...
Heb zelf met een diesel 75 olie in de koelvloeistof gehad, is de oliekoeler die dan inwendig lekt (gekend bmw euvel), niets mis met de koppakking. Komt geen koelvloeistof in de olie, alleen andersom.
Nieuwe koeler en veel spoelen met jus d'orange en het is weer als nieuw.
Rob
Heb zelf met een diesel 75 olie in de koelvloeistof gehad, is de oliekoeler die dan inwendig lekt (gekend bmw euvel), niets mis met de koppakking. Komt geen koelvloeistof in de olie, alleen andersom.
Nieuwe koeler en veel spoelen met jus d'orange en het is weer als nieuw.
Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Alleen bij een diesel bij mijn weten, in ieder geval het type waar ik het over heb.
Geen diesel, dan vergeet wat ik geschreven heb.
Koppakkiing 1.8 is veel ervaring mee en goed oplosbaar. En zoals alles kost het wel een paar centen, maar dan heb je weer een fijne Rover en weet je zeker dat die goed in orde is.
Rob
Geen diesel, dan vergeet wat ik geschreven heb.
Koppakkiing 1.8 is veel ervaring mee en goed oplosbaar. En zoals alles kost het wel een paar centen, maar dan heb je weer een fijne Rover en weet je zeker dat die goed in orde is.
Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
-
- MG-R Addict
even een update, auto bij DSN gebracht en ze hebben uitstekend werk verricht, ondanks dat de motor eigenlijk niet meer te redden was met een nieuwe koppakking en hij gruwelijk kapot is hebben ze hem toch weer goed gekregen en rijd ik weer met veel plezier in mijn 75, nu sparen voor een andere motor
. nogmaals Bedankt.
gr. Falco

gr. Falco