Het lastigste is volgens mij om de oude bouten los te krijgen.
Verder is het omwisselen, nieuwe pakkingen en vastdraaien.
katalysator vervangen
Hoi
Ben nieuw hier, dus eerst maar effe vlug voorstellen; Ik ben arjan en ik heb een rover 220 gti waar ik wat leuke dingen mee wil doen. Maar ja, zie eerst maar eens de bron van informatie te vinden om al mijn ideetjes te verwezenlijken. Heb net deze site ontdekt, en denk dat ik hier een aardig brokje info kan vinden.
Bij het lezen van dit topic vraag ik me dus af wat de verdere gevolgen zijn als je je kat ertussen uitrukt. Volgens de boeken hangt er een geregelde kat onder mijn auto, en neem dus aan dat er een wisselwerking is tussen de motor en de kat. Kan de motor hiervan geen schadelijke gevolgen ondervinden (wat zeer erg zou zijn), of ondervind alleen het milieu de schade (jammer dan). Iemand hier wel es over nagedacht ?
Ben nieuw hier, dus eerst maar effe vlug voorstellen; Ik ben arjan en ik heb een rover 220 gti waar ik wat leuke dingen mee wil doen. Maar ja, zie eerst maar eens de bron van informatie te vinden om al mijn ideetjes te verwezenlijken. Heb net deze site ontdekt, en denk dat ik hier een aardig brokje info kan vinden.
Bij het lezen van dit topic vraag ik me dus af wat de verdere gevolgen zijn als je je kat ertussen uitrukt. Volgens de boeken hangt er een geregelde kat onder mijn auto, en neem dus aan dat er een wisselwerking is tussen de motor en de kat. Kan de motor hiervan geen schadelijke gevolgen ondervinden (wat zeer erg zou zijn), of ondervind alleen het milieu de schade (jammer dan). Iemand hier wel es over nagedacht ?
-
- MG-R Core
In principe kan een kat alleen werken als deze warm is, het is niet zo dat deze een wisselende werking heeft, de uitlaatgassen stromen door je katalysator, die via een chemische werking de schadelijke delen omzet in minder schadelijke delen.
Wat het geval kan zijn is dat er een (labda)sensor na je kat zit die een signaal naar je motormanagement geeft die dan meer of minder inspuit.
Je motor kan niet beschadigt worden op het moment dat je de katalysator verwijdert..
Wat het geval kan zijn is dat er een (labda)sensor na je kat zit die een signaal naar je motormanagement geeft die dan meer of minder inspuit.
Je motor kan niet beschadigt worden op het moment dat je de katalysator verwijdert..
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
het enige verschil tussen een geregelde kat en een ongeregelde is dat bij een geregelde de ECU rekening houd met de kat. Meestal d.m.v. info van de lambda-sensor, en d.m.v. alle info meer/minder brandstof inspuiten en aanpassingen van de ontstekingstijdstippen.
Als er vervolgens na de lambda-sensor geen kat hangt maakt geen meter uit.
Als er vervolgens na de lambda-sensor geen kat hangt maakt geen meter uit.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Het maakt idd niets uit of je wel of geen kat hebt.
De lambda-sensor zit nl. voor de kat en regelt dus nog steeds de motor.
Dus dit kan wel, alleen moet je de kat er voor elke apk weer onder monteren.
Dat betekent dat als je de katvervanger monteert, je de bouten goed moet insmeren met kopervet anders krijg je ze niet meer los.
Bam
De lambda-sensor zit nl. voor de kat en regelt dus nog steeds de motor.
Dus dit kan wel, alleen moet je de kat er voor elke apk weer onder monteren.
Dat betekent dat als je de katvervanger monteert, je de bouten goed moet insmeren met kopervet anders krijg je ze niet meer los.
Bam
kat vervanger
Hallo SpeedyRover,
De plaatsing is erg eenvoudig mits je onder de auto kan (een garagebrug of smeerkelder) je mag even langskomen, maar goed R'dam - Opende is toch gauw 2,25 uur rijden. Je moet 6 moeren losdraaien en weer vast uiteraard
Ik kan je vanavond de lengte en diameter wel even doorgeven dan weet je zeker dat het past, ik weet dat ie onder een Rover 200 Mk3 past
Groet,
Marten
tel 0594 658422
De plaatsing is erg eenvoudig mits je onder de auto kan (een garagebrug of smeerkelder) je mag even langskomen, maar goed R'dam - Opende is toch gauw 2,25 uur rijden. Je moet 6 moeren losdraaien en weer vast uiteraard
Ik kan je vanavond de lengte en diameter wel even doorgeven dan weet je zeker dat het past, ik weet dat ie onder een Rover 200 Mk3 past
Groet,
Marten
tel 0594 658422