Gearbox eraf halen. Hulp svp!

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
Sander_jansen10

Gearbox eraf halen. Hulp svp!

Bericht door Sander_jansen10 »

Goede middag,

In mijn bezit, een prachtige Rover 75, 2.0CDT.

Helaas is hij er mee opgehouden, problemen met de koppeling.
Nu moet mijn hulpkoppelingscilinder vervangen worden, ik ben al zover dat er nu een kier van circa 2/3 cm tussen mijn versnellingsbak zit en de motor.

Het probleem is nu, hij wil niet verder.

Zelf denk ik dat het het volgende probleem zou kunnen zijn, ik heb namelijk de aandrijfas eruit gehaald, beide kanten(dus bij de remschijf en bij de gearbox), nu zag ik daarachter nog een stang, moet deze ook los?
Naar mijn idee blijft hij of in het midden ergens vast zitten of bij dat stuk daarachter.
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Geen idee welke stang je bedoelt, maar denk er wel om dat de bovenkant van de bak niet achter de kabelboom haakt. Ik maak die kabelboom altijd even los zodat ie wat aan de kant wil. Heb je ook het kleine boutje eruit wat de tussenplaat aan de bak bevestigd?
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: als je het op je oprit doet moet je het subframe losmaken aan de bakkant...en andere zijde wat lossen.
en de motor los behalve aan de linkerkant....blok ondersteunen met krik zodat je kan spelen met de hoogte.
de bak langs boven vasthouden en van de as schuiven....je zal de bak nooit helemaal vanonder de auto krijgen ,maar hij kan nu ver genoeg tussen het subframe en ver genoeg van de motor af om de koppeling hulp cilinder te vervangen.....zelfs de platen kan je op deze manier vervangen.
kijk voor foto's maar bij mijn project ZT-T

http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=23222
Laatst gewijzigd door MARTIN op zo nov 16, 2014 11:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Sander_jansen10

arjen schreef:Geen idee welke stang je bedoelt, maar denk er wel om dat de bovenkant van de bak niet achter de kabelboom haakt. Ik maak die kabelboom altijd even los zodat ie wat aan de kant wil. Heb je ook het kleine boutje eruit wat de tussenplaat aan de bak bevestigd?
Het kleine boutje, heb je hier toevallig een foto van wat mij een beetje duidelijkheid zou kunnen geven? '

Heel erg bedankt voor jullie hulp overigens!
Sander_jansen10

Sander_jansen10 schreef: Het kleine boutje, heb je hier toevallig een foto van wat mij een beetje duidelijkheid zou kunnen geven? '

Wat betreft de stang, het is zeg maar waar de aandrijfas het blok in gaat, daar aan de andere kant loopt een lange stang voor het rechtervoorwiel(de aandrijfas ook), lijkt alsof deze ook vast zit op een of andere manier, zal een foto hiervan opzoeken.

Heel erg bedankt voor jullie hulp overigens!
Sander_jansen10

Afbeelding

Ik hoop dat de foto er staat, op deze foto is namelijk de as te zien voor het rechtervoorwiel, het verlengde hiervan loopt het blok in voor het linker voorwiel, nu weet ik dus niet of deze er ook uit moet.
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

De linker aandrijfas bedoel je? Die moet er wel uit ja.
Sander_jansen10

arjen schreef:De linker aandrijfas bedoel je? Die moet er wel uit ja.
Die as heb ik eruit, alleen zit die van de rechter er nog in(van de foto, dus niet waar de rubbere bescherm dingen zitten), moet deze er ook uit?
Iemand eventueel nog een foto van die kleine bout?
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: kleine bout is nr 2 op de tekening

Afbeelding
ik heb zelf de aandrijfas laten zitten, en door het blok te laten zakken kon ik de bak er zo afschuiven.

http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=23222
Afbeelding
Sander_jansen10

Aha, ik verwacht dat die er nog in zit. Echter zou de bak er dan al zon 2 cm vanaf komen? Als ik het zo zie zit deze in de buurt bij het stuurhuis, daarboven?
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: als je voor de bak zit , en je voelt achter de bak rechts boven de aandrijfas... daar zit hij.
de bak komt inderdaad naar voren door de druk van de platen waardoor dat plaatje een beetje mee buigt.
Afbeelding
Sander_jansen10

Top! Deze zat er idd nog in.
Wellicht dom van mij, echter heb ik een auto nooit tot zover uit elkaar gehaald dus laat ik het daar maar op houden :roll:

Tevens loop ik weer tegen een nieuw probleem aan, onderstaande foto heb ik gebruikt van Marvons project.
De bak wou nu meer naar de wielkast toe, alleen kwam het deel waar normaal de kabels van de versnellingen opzitten tegen de auto zelf aan(met kegelvormige dingen erop), ik zie hierop dat bij Marvon deze er nog op zit(zonder de kegels), echter wil mijn bak niet naar beneden zakken zoals ik het bij Marvon zie.
Iemand een idee?

Afbeelding
Sander_jansen10

[quote="Sander_jansen10"]Top! Deze zat er idd nog in.
Wellicht dom van mij, echter heb ik een auto nooit tot zover uit elkaar gehaald dus laat ik het daar maar op houden :roll:

Tevens loop ik weer tegen een nieuw probleem aan, onderstaande foto heb ik gebruikt van Marvons project.
De bak wou nu meer naar de wielkast toe, alleen kwam het deel waar normaal de kabels van de versnellingen opzitten tegen de auto zelf aan(met kegelvormige dingen erop), ik zie hierop dat bij Marvon deze er nog op zit(zonder de kegels), echter wil mijn bak niet naar beneden zakken zoals ik het bij Marvon zie.
Iemand een idee?

http://i46.photobucket.com/albums/f127/ ... 07_001.jpg
Plaats reactie