automaat kaliberen
-
- MG-R Regular
- Berichten: 82
- Lid geworden op: di jan 03, 2006 5:21 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Amsterdam
automaat kaliberen
Ik meen ergens op het forum gelezen te hebben dat je je automaat opnieuw kan inleren.
Nu is het zo dat het gas enorm slecht gedoseerd is. Je moet helemaal de gas indrukken en dan springt hij direct naar 6500 toeren. Als je heeel voorzichtig indrukt dan kan je er nog net voor zorgen dat hij naar de 4000 toeren springt maar meestal schiet hij vooruit naar de 7000 toeren. Weird toch of is dat zo geregeld?
Ook als ik de cruise control op 120 zet, even uitzet, honderd rij en terug de cruise control aanzet springt hij naar de 7000 toeren om naar de 120 te boosten. Ik schrok me dood de eerste keer. Bij mijn vorige 75, zonder automaat, ging dat heel gemoedelijk.
Iemand een idee?
Nu is het zo dat het gas enorm slecht gedoseerd is. Je moet helemaal de gas indrukken en dan springt hij direct naar 6500 toeren. Als je heeel voorzichtig indrukt dan kan je er nog net voor zorgen dat hij naar de 4000 toeren springt maar meestal schiet hij vooruit naar de 7000 toeren. Weird toch of is dat zo geregeld?
Ook als ik de cruise control op 120 zet, even uitzet, honderd rij en terug de cruise control aanzet springt hij naar de 7000 toeren om naar de 120 te boosten. Ik schrok me dood de eerste keer. Bij mijn vorige 75, zonder automaat, ging dat heel gemoedelijk.
Iemand een idee?
- Steven Rover
- MG-R Freak
- Berichten: 966
- Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gelderland
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Alke 75/ZT's hebben een Jatco automaat. Althans; dat heb ik altijd gedacht. In ieder geval bestaat er geen CVT in een 75/ZT.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Het is schandalig, Martin!MARVON schreef:ben ik mis




My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
-
- The Big Boss
- Berichten: 8437
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Omdat er 2 dezelfde topic zijn aangemaakt en om te voorkomen dat nog meer mensen zichzelf voor sc hut zetten sluit ik dit topic




'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland