Dynamo ???

75 en 75 Tourer
falco
MG-R Addict

Bericht door falco »

Helaas is het toch waar ik heb alles bij gehouden, alleen de automaat koste al 4250 euro bij elkaar, ook heb ik de fout gemaakt om bij een louge garage aan te kloppen en die heeft heel wat van mijn motor naar de knoppen geholpen, daatbij rondom remschijven en blokken van valeo en van voor tot achter een nieuwe uitlaat plus totaal 8 banden , elk jaar een beurt en die verekt dure apk reperaties. je ziet ik hou erg veel van mijn auto , na mijn vrouw natuurlijk :D
Berserker
MG-R Fanatic

Bericht door Berserker »

Hallo Falco, ja, dat is een respectabel bedrag, de liefde voor je Rover zit blijkbaar erg diep.
Nou ben ikzelf ook eens aan het optellen geslagen, en vanaf 2005 toen ik mijn Rover kocht, er stond toen 130000 km op de teller, en nu zit ik op 340000, dus over 9 jaar 210000 km, heb ik ong. een 5500 Euro aan kosten gehad, waaronder APK ,banden, enz,
De grootste kostenposten waren overigens de koppelingsplaten, en de bijbehorende hydrauliek.
Dat is dan een 51 Euro per maand gemiddeld, wat wel meevalt.
Als je rekent dat de maandelijkse autokosten voor een middenklasse worden berekend op zo,n 750 Euro, dat is van een nieuwe, en alles bij elkaar natuurlijk, waar de afschrijving zo'n 25 % is , dan valt het eigenlijk wel mee.
En daar komt bij dat wij dan in een luxe klasse auto rijden met alles erop en aan, en geen 13 in een dozijn type.
Ikzelf rijd nu nog maar zo'n 3500 km per jaar, dus ik zou nog een flink aantal jaren vooruit kunnen met mijn auto ( afkloppen ) en mits er nog wel onderdelen te vinden zijn.
Maar je krijgt nu natuurlijk ook die bezopen maatregels dat dieselauto's van 12 jaar en ouder niet meer een stad inmogen, dit land gaat ten onder aan de tereur van Groen Links en allerlei milieufanatici, en dat gaat ons toch wel de das omdoen.
Maar we blijven welgemoed, in ieder geval een prettige zondag allemaal, gr. Fred
Laatst gewijzigd door Berserker op zo nov 02, 2014 11:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

:shock:

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Eckard
MG-R Regular

Bericht door Eckard »

5500,- euro bij 210.000 km is 2,6 cent per kilometer.

Da's echt goedkoop. Ik zit op 4,5 cent.
falco
MG-R Addict

Bericht door falco »

Ik zou helemaal beroerd worden als ik het per km ga berekenen! dat doe ik dus maar niet :D
Berserker
MG-R Fanatic

Bericht door Berserker »

Nog even over mijn kostenberekening, die is wat geflatteerd, en zou iets hoger moeten uitkomen.
Ik heb zelf een paar remschijven voor en blokken gekocht en er in gezet, aan materiaalkosten was dat ong. 90 Euro.
En ook de ventilatormotor van de airco en motorkoeling heb ik gekocht en er zelf ingezet, ook hier materaalkosten een 110 Euro.
Maar dat zal op mijn eindtotaal niet zoveel schelen, denk ik.
Dus iemand die alles door een garage laat doen komt uiteraard veel hoger uit in zijn km prijs dan een DHZer. (zie Falco)
Arbeidsloon is een groot gedeelte van een garagerekening tenslotte.
Nou ja, het is een deel van de hobby, het sleutelen en verbeteren.
Ik neem aan dat iemand die een nieuwe Ferrari koopt en ook kan betalen er niet zelf onder gaat liggen sleutelen, daar heeft die geen tijd voor, hij moet geld verdienen om die auto te kunnen rijden.
Zo hebben alle voorens ook z'n tegens.
Plaats reactie