lampunit
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do dec 23, 2010 12:20 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Leiderdorp
lampunit
Vraagje, heeft iemand een koplamp liggen/over van de bestuurderskant?
Ik heb door stommigheid en ook onvoorzichtigheid het hefmechanisme stukgemaakt.
Als iemand mij zou kunnen hel;pen zou ik hem erg dankbaar zijn.
Gr. Fred
Ik heb door stommigheid en ook onvoorzichtigheid het hefmechanisme stukgemaakt.
Als iemand mij zou kunnen hel;pen zou ik hem erg dankbaar zijn.
Gr. Fred
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
ik heb er eentje,maar wel van een Mk2 Engelse versie
komt uit de V8 die ik voor de keuring heb moeten ombouwen!
komt uit de V8 die ik voor de keuring heb moeten ombouwen!
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do dec 23, 2010 12:20 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Leiderdorp
Lamp
Bedankt voor je reaktie op mijn vraag,
Zou die passen op het oude model, en is de lichtbundel voor een Engelse versie niet anders?
En dan nog een vraagje, wat kost die eventueel ?
Gr. Fred
Zou die passen op het oude model, en is de lichtbundel voor een Engelse versie niet anders?
En dan nog een vraagje, wat kost die eventueel ?
Gr. Fred
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
die past niet op het oude model,enkel op mk 2 door de bumper hé..
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do dec 23, 2010 12:20 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Leiderdorp
Lamp
Ja, ik had al zo'n vermoeden, misschien is het wel passend te maken door het lampglas over te zetten.
Maar dat is een riskante operatie, alles zit zwaar in de kit, het risiko van scheuren is te groot, zullen we maar niet aan beginnen.
Evengoed toch bedankt voor de moeite.
Gr. Fred
Maar dat is een riskante operatie, alles zit zwaar in de kit, het risiko van scheuren is te groot, zullen we maar niet aan beginnen.
Evengoed toch bedankt voor de moeite.
Gr. Fred
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do dec 23, 2010 12:20 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Leiderdorp
Lamp
Hallo Bam, bedankt voor je hulp, maar omdat ik in de buurt woon van de Graaf en ook die andere bij hun in de buurt,de fa. Opdam had ik die al gebeld.
Nou, de Graaf had er eentje ,maar er was een steun aan kapotgegeaan en gelijmd, en ook Opdam had er een, maar die vroeg de hoofdprijs.80 euro.
Nou weet ik niet of dat een normale prijs is, maar dat ga ik niet betalen.
En die van de Graaf vertrouw ik niet zo erg, dat is de lamp, niet de Graaf.
En het glas overzetten is geen optie, de ophangpunten van de reflectors inwendig in de heb ik naar z'n grootje geholpen.
Dus als iemand er eentje heeft met een kapot glas zou ik wel geholpen zijn,
Maar we zoeken verder, groeten , Fred
Nou, de Graaf had er eentje ,maar er was een steun aan kapotgegeaan en gelijmd, en ook Opdam had er een, maar die vroeg de hoofdprijs.80 euro.
Nou weet ik niet of dat een normale prijs is, maar dat ga ik niet betalen.
En die van de Graaf vertrouw ik niet zo erg, dat is de lamp, niet de Graaf.
En het glas overzetten is geen optie, de ophangpunten van de reflectors inwendig in de heb ik naar z'n grootje geholpen.
Dus als iemand er eentje heeft met een kapot glas zou ik wel geholpen zijn,
Maar we zoeken verder, groeten , Fred
- Steven Rover
- MG-R Freak
- Berichten: 966
- Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gelderland
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do dec 23, 2010 12:20 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Leiderdorp
Lamp
Steven, mijn zoektocht is voorbij, via Markplaats heb ik er eentje gevonden voor een acceptabel prijsje.
Mijn ervaring bij sloperijen is dat ze prijzen vragen die in geen verhouding tot wat dan ook staan, onder het motto ,take it or leave it.
Maar ook bij dealers en garages is het over het algemeen zo dat het met de prijzen van onderdelen en werkplaatstarief een droevige zaak is.
Toen ik mijn Rover 75 diesel net had liet ik mijn motorolie en filter vernieuwen, en dat kostte mij toen 9 jaar geleden al 156 euro.
En dat voor een paar liter olie en een filtertje, nou voor dat geld kan je je wel plezieriger laten naaien, ook nooit meer terug geweest.
En dan de fouten die ze maken, loszittende moeren en bouten, of vergeten gereedschap in de motorruimte, zonder blikken of blozen.
Ik denk dat iedere autobezitter wel van deze horrorstorys heeft meegemaakt.
Altijd leuke gesprekstof op verjaardagen, nou ja, iedereen goed weekend,
Mijn ervaring bij sloperijen is dat ze prijzen vragen die in geen verhouding tot wat dan ook staan, onder het motto ,take it or leave it.
Maar ook bij dealers en garages is het over het algemeen zo dat het met de prijzen van onderdelen en werkplaatstarief een droevige zaak is.
Toen ik mijn Rover 75 diesel net had liet ik mijn motorolie en filter vernieuwen, en dat kostte mij toen 9 jaar geleden al 156 euro.
En dat voor een paar liter olie en een filtertje, nou voor dat geld kan je je wel plezieriger laten naaien, ook nooit meer terug geweest.
En dan de fouten die ze maken, loszittende moeren en bouten, of vergeten gereedschap in de motorruimte, zonder blikken of blozen.
Ik denk dat iedere autobezitter wel van deze horrorstorys heeft meegemaakt.
Altijd leuke gesprekstof op verjaardagen, nou ja, iedereen goed weekend,
- Steven Rover
- MG-R Freak
- Berichten: 966
- Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gelderland
Tja, het uurtarief is inderdaad vrij hoog. Maarjah, met een Rover is de kenner dan ook wel weer 2x zo snel klaar.
En olie en olie filter vervangen zal inderdaad best kunnen:
5 liter * 12 euro p/l
25 euro filter
3 kwartier werk a 80 euro in het uur.
Maakt wel 150 euro.
Voor die dingen kun je misschien beter naar de simpele garage gaan ja. Maar zodra er apparatuur of speciaal gereedschap nodig is wordt het weer een ander verhaal vaak.
En olie en olie filter vervangen zal inderdaad best kunnen:
5 liter * 12 euro p/l
25 euro filter
3 kwartier werk a 80 euro in het uur.
Maakt wel 150 euro.
Voor die dingen kun je misschien beter naar de simpele garage gaan ja. Maar zodra er apparatuur of speciaal gereedschap nodig is wordt het weer een ander verhaal vaak.
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!

Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!

-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do dec 23, 2010 12:20 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Leiderdorp
Lamp
Steven, ja , ik weet wel dat er op een rekening voor olieverversen prijzen worden gerekend die in geen verhouding staan tot de werkelijke waarde.
Een filtertje kost een 6 á 7 Euro , en gewone goede olie ook zoiets, en drie kwartier voor olieverversen ?
Met een 20 minuten is het hele zaakje plat, maar goed, alles kost geld.
Maar wel in verhouding tot het geleverde, en dat is veel te vaak niet zo.
Ik ben een beetje bekend in de botenwereld, en als je hoort wat scheepswerven voor een motor winterklaar durven vragen, zomaar een paar honderd euro is niks, en als je dan werkelijk weet wat ze doen.
En het zelfde verhaal geldt voor het weer zomerklaar maken , te gruwelijk voor woorden.
En dat is omdat de meeste mensen geen flauw benul van techniek hebben.
Er worden termen op de rekening vermeld, waarvan je denkt dat het met een blindedarmoperatie te maken heeft, en maar rekenen.
Nou ja, het is allemaal niet zo schokkend, maar het is wel komisch .
Een filtertje kost een 6 á 7 Euro , en gewone goede olie ook zoiets, en drie kwartier voor olieverversen ?
Met een 20 minuten is het hele zaakje plat, maar goed, alles kost geld.
Maar wel in verhouding tot het geleverde, en dat is veel te vaak niet zo.
Ik ben een beetje bekend in de botenwereld, en als je hoort wat scheepswerven voor een motor winterklaar durven vragen, zomaar een paar honderd euro is niks, en als je dan werkelijk weet wat ze doen.
En het zelfde verhaal geldt voor het weer zomerklaar maken , te gruwelijk voor woorden.
En dat is omdat de meeste mensen geen flauw benul van techniek hebben.
Er worden termen op de rekening vermeld, waarvan je denkt dat het met een blindedarmoperatie te maken heeft, en maar rekenen.
Nou ja, het is allemaal niet zo schokkend, maar het is wel komisch .
- Steven Rover
- MG-R Freak
- Berichten: 966
- Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gelderland
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 113
- Lid geworden op: do dec 23, 2010 12:20 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Leiderdorp
Lamp
Steven, het is een aardige discussie op een natte herfstnacht.
Een voorbeeld, in het eerste jaar dat ik mijn Rover had kreeg ik een typische Roverkwaal voor mijn kiezen, de ventilatormotor was terziele.
Bij de Rovergarage werd gemeld dat dit een 1200 Euro ging kosten, het motortje alleen al zou een 500 Euro moeten opbrengen.
Ik zit ook wel eens op de Engelse Roversite te kijken en zag daar heel andere berichten.
Via Ebay in Engeland een splinternieuw motortje besteld, met verzenden mee was die 85 Euro, een weerstand erbij voor 15 Euro, een dag zweten en vloeken, en hij draait nog steeds.
Maar je moet niet bang zijn, wel een beetje kunnen sleutelen, en de ruimte hebben, en die heb ik gelukkig.
Een grote hulp daarbij is de Rover Cdrom daar staat alles op wat je nodig hebt, en ook deze site en de Engelse geven je hulp waar nodig.
Overigens op de site Mister Auto kan je ook een hoop goede en goedkope onderdelen vinden,
En ach, het houdt je uit de kroeg en van de straat, het is een hobby moet je rekenen,
Een voorbeeld, in het eerste jaar dat ik mijn Rover had kreeg ik een typische Roverkwaal voor mijn kiezen, de ventilatormotor was terziele.
Bij de Rovergarage werd gemeld dat dit een 1200 Euro ging kosten, het motortje alleen al zou een 500 Euro moeten opbrengen.
Ik zit ook wel eens op de Engelse Roversite te kijken en zag daar heel andere berichten.
Via Ebay in Engeland een splinternieuw motortje besteld, met verzenden mee was die 85 Euro, een weerstand erbij voor 15 Euro, een dag zweten en vloeken, en hij draait nog steeds.
Maar je moet niet bang zijn, wel een beetje kunnen sleutelen, en de ruimte hebben, en die heb ik gelukkig.
Een grote hulp daarbij is de Rover Cdrom daar staat alles op wat je nodig hebt, en ook deze site en de Engelse geven je hulp waar nodig.
Overigens op de site Mister Auto kan je ook een hoop goede en goedkope onderdelen vinden,
En ach, het houdt je uit de kroeg en van de straat, het is een hobby moet je rekenen,