Ooit eens ergens op een site tegengekomen, en wat foto's opgeslagen:
Ik had hem ook op het Engelse forum gezet en daar kwamen ze via het kenteken erachter dat het eigenlijk een Starlight Silver LWB is met zwart leer en Smoke Piping.... Best vaag dus...
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Via het Engels forum wat meer informatie gekregen;
Het is een eenmalig model, in de tijd dat MG-Rover de boel aan SAIC wilde verkopen. Toen hebben ze een uitgetrokken versie gemaakt, 100 mm, omdat China graag verlengde auto's heeft. Dat schijnt dus deze auto te zijn.
Uiteindelijk is deze toch op de weg gekomen.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
vind het best leuk om bijna 10 jaar na het einde van MGRover toch nog eens verrassingen tegen te komen van speciale modellen. Zo zag ik bvb op de meeting in Longbridge in april een ZTT KV6 Automaat met...4WD. Ook zou er een Rover 75 rondrijden met Alfa JTD motor!
Deze is echt ook wel een mooike.....welke motor? KV6?
Roverforever schreef:vind het best leuk om bijna 10 jaar na het einde van MGRover toch nog eens verrassingen tegen te komen van speciale modellen. Zo zag ik bvb op de meeting in Longbridge in april een ZTT KV6 Automaat met...4WD. Ook zou er een Rover 75 rondrijden met Alfa JTD motor!
Deze is echt ook wel een mooike.....welke motor? KV6?
Er zit een 2.5 v6 in. Overigens is de auto van een ex-Longbridge engineer geweest las ik op het Engelse forum.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Was eerder al op het forum gepasseerd, er zijn blijkbaar inderdaad toch een aantal exemplaren met JTD-motor gekomen, was op zich geen gek idee, en al zeker niet omdat deze blokken toch vrij betrouwbaar zijn.
Ik hoorde van een specialist dat de JTD-blokken niet uit te lezen vallen gezien de apparatuur er niet op afgestemd was. Het was dan ook een rare kruisbestuiving: Engels met BMW en Fiat-onderdelen
Dat is lekker als je niet wetend een JTD blok hebt en hem niet uit kunt lezen bij eventuele problemen....hmmm... Zal wel goed rijden, maar ja, niet kunnen uitlezen is toch een soort van vonnis dat als er iets is, je niks kunt, of ben ik fout hierin?