Leuk dat U hem ook heeft gespot maar er staat op dit forum een hele pagina met uitleg en een proefrit van deze wagen onder de pagina ''te koop''.
Deze 2.5 is een Honda motor C25A en dat is de voorganger van de 2,7 liter C27A 827 motor. De motor waar U op doelt is de ''KV6'' en die is geleverd in de laatste jaren van de 800 toen BMW Rover overnam en Honda zich terug trok.
Alle mk1 v6 zijn altijd Honda en de 2 liters zijn Brits.
Met vriendelijke groet,
Marc.
Keeping them original is preserving them!
'85 Rover 3500 Vitesse *2005 (verkocht in 2022)
'89 Rover 827 mk1 Vitesse *2009
'93 Rover 827si mkII Saloon *2008
'82 Rover 3500 Vanden Plas *2016
'99 Rover 75 Sterling met Aubergine personal line *2016.
Begreep dat er toen wel wat garantie claims waren van die 2.5 L Rover blokken in de 800 mk2 serie. Motorblokken die binnen 'no time' in elkaar draaide.
Wat toen bij de introductie van de Rover de 75 weer was recht gezet..
Dat klopt idd. Omdat Honda niet meer wou leveren moest de KV6 zonder langdurig getest te kunnen worden in productie waarna de kinderziektes boven kwamen. Maar de KV6 blijft ook een mooi stukje techniek zeker als je beseft dat Rover binnen een paar maanden tijd een heel soepel werkende motor had.
De Honda is wel een veel betrouwbaardere motor dan de KV6. De KV6 loopt wel heel soepel en mooi maar is in de 800 hand gebouwd en in de 75 machinaal gemaakt. Hierdoor werd de KV6 later beter idd. Ik ben persoonlijk erg blij met de Honda V6 die ik in het vooronder heb en mijn vader met de zijne ook .
Keeping them original is preserving them!
'85 Rover 3500 Vitesse *2005 (verkocht in 2022)
'89 Rover 827 mk1 Vitesse *2009
'93 Rover 827si mkII Saloon *2008
'82 Rover 3500 Vanden Plas *2016
'99 Rover 75 Sterling met Aubergine personal line *2016.
Heb idd wel eens een verhaal gelezen op het Britse MG-Rover forum van een voormalige Test-Engineer bij Rover in Longbridge. Die vertelde dat terwijl de bewuste 2,5 Litre Rover blokken in elkaar draaiden op de motor-testbank, verderop monteurs op de productielijn bezig waren, deze blokken in te bouwen in 825 series ! Die vervolgens naar de dealers gingen.
Dit zal het vertrouwen in Rover helaas geen goed gedaan hebben.. Terwijl de KV6 later een prima motor bleek, toen de kinderziektes verholpen waren.