Ik heb eigenlijk een hele simpele vraag: Zo'n 20.000 km's/10 maand kreeg m'n 75 een groot onderhoud, toen op 313.000, nu zit hij op 334.000 dus het is weer tijd voor een beurtje.
Alleen is me even niet duidelijk of er nu opnieuw een groot onderhoud dan wel een klein noodzakelijk is?
Verder overweeg ik te gaan bij een kleine garagist uit de buurt, eentje die alle merken doet maar wel hoog staat aangeschreven. Zijn er typische 75-aandachtspunten die zeker moeten meegenomen worden (die een alle-marken-garage misschien niet direct weet)?
Alvast bedankt
onderhoud Rover 75 cdti
-
- MG-R Addict
- Roverforever
- MG-R Freak
filter van de carter ventilatie zou ik aanraden elke 60d km te vervangen
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Wat ik doe en ik rijdt vanaf 2002 rover 75 in totaal heb ik zeker 1000.000 km gereden met deze auto,s en groot en deels zelf onderhouden.
Olie verversen, oliefilter vervangen, luchtfilter vervangen. Klaar.
Maar ik weet niet in wat voor staat van onderhoud jou auto verkeerd?
Dus controleren:
Hoe is het gesteld met de remblokken, remschijven en remvloeistof, banden, ruitenwisservloeistof,wanneer is het interieurfilter vervangen?
Draagarm rubbers, speling op de fuseekogels, stuurkogels en
reactie stangetjes, schokdempers, veren vooral achter,
handrem afstelling, wiellagers, is de accu nog in goede staat?
Uitlaat met name het flexibele stuk in het voorste gedeelte, ruitenwissers,
koelvloeistof lekkage bij thermostaathuis.
Is bij jou de dynamo al een keer vervangen zo niet dan is deze bij deze kilometerstand op elk moment te verwachten dat deze de geest geeft.
Multiriemen vooral die van de airco, verwering van de koplampglazen,
waterafvoer kanalen schoonmaken.
En inderdaad de carterventilatie wordt nogal eens vergeten deze kun je naar mijn mening beter vervangen door een circulairfilter dan ben je er in een keer klaar mee.
Ik zal nog wel wat vergeten zijn maar ik zeg nogmaals ik weet niet in wat voor staat jou auto verkeerd.
Check deze punten na het lijkt veel maar iemand die er verstand van heeft is met het nakijken van deze punten zo klaaren dan weet je in wat voor staat je auto verkeerd.
Olie doe ik nu 5W40 luchtfilet en oliefilter altijd zo goedkoop mogelijk.
Eric.
Olie verversen, oliefilter vervangen, luchtfilter vervangen. Klaar.
Maar ik weet niet in wat voor staat van onderhoud jou auto verkeerd?
Dus controleren:
Hoe is het gesteld met de remblokken, remschijven en remvloeistof, banden, ruitenwisservloeistof,wanneer is het interieurfilter vervangen?
Draagarm rubbers, speling op de fuseekogels, stuurkogels en
reactie stangetjes, schokdempers, veren vooral achter,
handrem afstelling, wiellagers, is de accu nog in goede staat?
Uitlaat met name het flexibele stuk in het voorste gedeelte, ruitenwissers,
koelvloeistof lekkage bij thermostaathuis.
Is bij jou de dynamo al een keer vervangen zo niet dan is deze bij deze kilometerstand op elk moment te verwachten dat deze de geest geeft.
Multiriemen vooral die van de airco, verwering van de koplampglazen,
waterafvoer kanalen schoonmaken.
En inderdaad de carterventilatie wordt nogal eens vergeten deze kun je naar mijn mening beter vervangen door een circulairfilter dan ben je er in een keer klaar mee.
Ik zal nog wel wat vergeten zijn maar ik zeg nogmaals ik weet niet in wat voor staat jou auto verkeerd.
Check deze punten na het lijkt veel maar iemand die er verstand van heeft is met het nakijken van deze punten zo klaaren dan weet je in wat voor staat je auto verkeerd.
Olie doe ik nu 5W40 luchtfilet en oliefilter altijd zo goedkoop mogelijk.
Eric.
-
- MG-R Addict