Het viel mij op dat mijn 214SI een tikkend geluid als ik net start, ik hoor dan de klepstoters. Ik hoor het alleen als de motor koud, als het warm is dan is het weg.
Ik zag op internet dat ze van een soort cleaner ingooien voor de klepstoters dat het tikken weggaat, heeft er iemand daar ervaring mee? En werkt dat echt?
Als je 10w40 motorolie gebruikt dan is het ook net een diesel als hij koud is.
Bij mijn 1.4 ZR heb ik dat ook eens geprobeerd ik heb het er toen meteen uitgehaald en 5W40 ingegoten toen was het meteen een stuk beter.
Als het is met starten en daarna niet meer heb je het olie dan wel op pijl?
Als het tikken blijft is er 1 of meer stoters kapot. Die middeltjes helpen daar niet tegen
Probeer iets dikkere olie die loopt niet zo snel uit de stoter (is ook maar lap werk)
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
Yep gewoon bij de Action of lidl, voor ik geloof 12 euro heb je 5 liter die voldoen aan alle specificaties je moet er alleen niet meer dan 10 000 tot 15 000 mee maken.
Of 40 euro uitgeven bij de Brezan dan kun je er 25 000 km mee maken, maar dan wordt je genaaid zonder dat je mag zoenen.
mathyn schreef:Volgens mij doen alle rovers het wel een beetje en de vvc motoren nog iets meer. als het even is zou ik me er niet druk om maken..
Dat klopt als ze koud zijn hoor je ze maar met 10 w 40 bij mij in mijn ZR weet je niet wat je hoort.
Zelfs mijn vrouw hoorde het toen hij de volgende ochtend na een beurt met 10w40 gestart werd, en dat zegt heel wat
Over de hydraulische klepstoters weet ik dat het idd verholpen kan zijn met andere olie. Mijn 214 deed het ook. Schijnen redelijk veel last van te hebben. Hij heeft het bij aankoop gedaan en heb er eigk niets aan gedaan. Schijnt verder niet heel schadelijk te zijn.
had Rover 214si
had MG ZS 120
had MG ZS 180
had VW Golf IV
The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS