Het ging over een onderblok, daar bedoel ik ook het blok mee en niet wat er in zit. Lijkt me logisch dat je zowiezo andere drijfstangen en zuigers erin zet.118GTR schreef: nou echt niet hoor. Zelfs de eerste VHPD (met "slechts" 177 pk) hadden al gesmede zuigers, drijfstanden, ander matariaal krukas, en cilinderwanden.
Goed rover zal het wel een beetje willen overbemeten, maar toch.
extra pk's
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
zijn gewoon de termen om de verschillende motoren uit elkaar te houden.
De 1.8 k-serie is met meerdere koppen geleverd, en dus met verschillende vermogens.
K16 low-port = de gewone 16v kop, 27.5mm inlaatkleppen 24mm uitlaatkleppen, 31mm grote inlaatpoort.
K16 high-port = de gewone 16v kop, 27.5mm inlaatkleppen 24mm uitlaatkleppen, 34mm grote inlaatpoort.
VVC = continue variabele kleptiming op de inlaatkleppen, 31.5 mm inlaatkleppen, 27.5mm uitlaatkleppen, 36mm inlaatpoort.
VHPD = gewone 16v kop, 31.5 mm inlaatkleppen, 27.5mm uitlaatkleppen, 36mm inlaatpoort.
de VHPD haalt zijn extra vermogen uit de betere std porting van de kop, en een veel hogere lift(de klep gaat verder open) dan de VVC.
De 1.8 k-serie is met meerdere koppen geleverd, en dus met verschillende vermogens.
K16 low-port = de gewone 16v kop, 27.5mm inlaatkleppen 24mm uitlaatkleppen, 31mm grote inlaatpoort.
K16 high-port = de gewone 16v kop, 27.5mm inlaatkleppen 24mm uitlaatkleppen, 34mm grote inlaatpoort.
VVC = continue variabele kleptiming op de inlaatkleppen, 31.5 mm inlaatkleppen, 27.5mm uitlaatkleppen, 36mm inlaatpoort.
VHPD = gewone 16v kop, 31.5 mm inlaatkleppen, 27.5mm uitlaatkleppen, 36mm inlaatpoort.
de VHPD haalt zijn extra vermogen uit de betere std porting van de kop, en een veel hogere lift(de klep gaat verder open) dan de VVC.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
ah oke, maar ff een weetje.Mark16v schreef: Het ging over een onderblok, daar bedoel ik ook het blok mee en niet wat er in zit. Lijkt me logisch dat je zowiezo andere drijfstangen en zuigers erin zet.
Een onderblok is nou net de benaming voor het hele ding onder de kop. Je kunt een complete motor in 2 delen opsplitsen, het onderblok(engels=>short-engine) en het bovenblok.(kop met alles erin)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
euh tja, das wel erg vaag natuurlijk.Frekkel schreef:dus wat type wagen zouden jullie aanraden om als basis te gebruiken
kwestie van niet weer een kat in een zak te kopen.
zoals gezegt gaat de k-serie ongeveer tot 200 pk. in een mk3 200(vanaf 95) zitten alleen maar k-serie motoren.(en diesels natuurlijk).
In de oudere 200's (1990 tm 1995) daar zitten o.a. 2-liter t-serie blokken in. De turbo variant(220 turbo coupe) levert std al 200 pk is goed tot 300 te krijgen.
als je voor een mk3 wil gaan, zou ik op zoek gaan naar een 200 vi. Daar zit std al 145 pk in, en is met wat luchtfilters, 52mm tb en uitlaat upgrades wel naar 160 pk te schoppen.
Wil je dan echt naar die 200 pk, dan is het blok (de 1.8 vvc zoals die in de 200 vi zit)) te preferen boven de gewone 1.8 omdat de vvc std grotere kleppen heeft. kwa sterkte maakt het geen bal uit.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
- Striker
- MG-R Freak
De Vi en BRM hebben exact hetzelfde 1.8 VVC blok.
200is en 214si zijn motorisch gelijk, de is is alleen luxer. Een 216 heeft wat meer vermogen, maar vooral een hoger koppel. Hij is een stuk krachtiger dan het kleine verschil in vermogen doet vermoeden.
Een 1.8 vvc is weer een heel stuk krachtiger, als je er één kan kopen (en verzekeren) zou ik hier zeker voor gaan.
200is en 214si zijn motorisch gelijk, de is is alleen luxer. Een 216 heeft wat meer vermogen, maar vooral een hoger koppel. Hij is een stuk krachtiger dan het kleine verschil in vermogen doet vermoeden.
Een 1.8 vvc is weer een heel stuk krachtiger, als je er één kan kopen (en verzekeren) zou ik hier zeker voor gaan.
-
- MG-R Core
Het enige verschil tussen een BRM en VI, buiten de verschijning dan, is de versnellingsbak...
De BRM heeft een iets kortere bak..
De BRM heeft een iets kortere bak..
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi