koppeling cdt(i) Longbridge serie
-
- MG-R Addict
Mijn koppeling moet ook vervangen worden + 2 silent blocs (2x 100 euro) vooraan. Alles samen incl werkuren vragen ze bij Lekens Heusden-Zolder *slik* 1750 incl btw. Is dat een beetje een correcte prijs?
Heb voor de rest altijd veel vertrouwen gehad in deze kleine familiale garage maar heb toch het gedacht dat het niet de goedkoopste is (?).
Heb voor de rest altijd veel vertrouwen gehad in deze kleine familiale garage maar heb toch het gedacht dat het niet de goedkoopste is (?).
- Roverforever
- MG-R Freak
ik vind dat inderdaad geen gekke prijs in Belgie en bovendien zijn die mensen naar mijn bescheiden mening wel goed in hun vak!
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Ik vind het eigenlijk best veel geld...Peter Sely schreef:Mijn koppeling moet ook vervangen worden + 2 silent blocs (2x 100 euro) vooraan. Alles samen incl werkuren vragen ze bij Lekens Heusden-Zolder *slik* 1750 incl btw.
Bij mijn vorige 75 had ik de koppeling laten vervangen, incl, vliegwiel en manuren voor 950 euro incl BTW.
Ik noem geen namen van de garage, omdat het van Noort is.
Dus ik zou Arjen of Richard eens bellen, ik denk dat het de moeite van heen en weer rijden wel eens kan opleveren.....
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
-
- MG-R Addict
Bedankt voor de tip. Van Noort is een goede en realistische optie, Heb offerte gevraagd. Diagnosecentrum zeker ook maar ligt echt heel ver uit de richting voor mij (Belgisch Limburg).arjan_m schreef: Ik vind het eigenlijk best veel geld...
Bij mijn vorige 75 had ik de koppeling laten vervangen, incl, vliegwiel en manuren voor 950 euro incl BTW.
Ik noem geen namen van de garage, omdat het van Noort is.
Dus ik zou Arjen of Richard eens bellen, ik denk dat het de moeite van heen en weer rijden wel eens kan opleveren.....
Had zelf ff het idee om deze te verkopen en een exemplaar met minder km's aan te schaffen, maar als het aan rond de 1000 euro kan is het doenbaar.
-
- MG-R Addict
Op de rode kaart van de keuring staat 'koppeling', verder niks specifieks. Heb al offerte bij Van Noort opgevraagd maar heb nog ff geen reactie gehad. Hij mag wat mij betreft meteen de cilinder en vliegwiel erbij vervangen, heb niet veel zin om binnenkort ook dat nog eens apart te moeten laten vervangen.Victor schreef:die silentblocks kan je via ebay in de UK kopen voor iets van 25 euro per stuk. Dus dat kan nog wat schelen. Maar koppeling vervangen is gewoon veel werk dus dat wordt nooit goedkoop.
is het trouwens je koppeling of je cylinder? Meestal is de slave cylinder in de bak lek. die gaat minder lang mee dan de koppeling zelf. Niet dat t uitmaakt voor t werk.
Dit is wel de achilleshiel van de rover diesel. Als je er 1 met lagere km stand koopt heb je ook kans dat je dit probleem krijgt. Dus als je t nu laat vernieuwen ben je normaal gesproken een tijd save.
Alle andere typische rover 75 kwaaltjes kosten je nooit zo veel als de koppeling.
Mastercilinder koppeling
Even een vraag.
In de vulpot van de mastercilinder van de koppeling, bij het pedaal dus, zit een soort rubberen "vingerhoed".
Ik neem aan dat dit een soort expansiebalgje is.
Hoort er aan de binnenkant van dit onderdeel olie te zitten of is deze dan lek?
In de vulpot van de mastercilinder van de koppeling, bij het pedaal dus, zit een soort rubberen "vingerhoed".
Ik neem aan dat dit een soort expansiebalgje is.
Hoort er aan de binnenkant van dit onderdeel olie te zitten of is deze dan lek?
-
- MG-R Addict