vermogensverlies 2.0 CDT (alleen onder de 2000 toeren)

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3507
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

vermogensverlies 2.0 CDT (alleen onder de 2000 toeren)

Bericht door arjan_m »

Ik heb sinds kort een verlies in vermogen..... :(

En dan vooral onder de 2000 toeren, erboven gaat het soepel.
Maar als je een rotonde oprijdt of vanuit stilstand wegrijdt zit er in het begin totaal geen gang meer in. Pas als je boven de 2000 toeren komt gaat ie ineens er van tussen.

Aangezien ik nog garantie heb, zal ie teruggaan naar de garage. Maar ik wil eigenlijk van te voren weten wat er aan de hand is, zodat me niets op de mouw gespeld wordt.

Wat zou het kunnen zijn?
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
mvbdb
MG-R Freak
Berichten: 564
Lid geworden op: ma aug 18, 2008 8:31 pm
Woonplaats: Amerongen

Bericht door mvbdb »

Dat benieuwd me dan ook wat het is. Misschien een los vacuumslangetje of een gescheurd slangetje ? Dat had ik hier n.l. met een VW Passat Variant 1.9 TDI Automaat. Die had geen vermogen meer boven de 80 km/h. Je hebt garantie, dus maak er waar nodig gebruik van.
Met vriendelijke groet,

Marcel van Barneveld
Pim
MG-R Addict
Berichten: 497
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 6:27 am
Woonplaats: Heiloo

Bericht door Pim »

Heb je de LMM al eens losgetrokken om te kijken wat hij doet?

Groet, Pim
Rover 75 Tourer CDTi Club - 615.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

idd de lucht massa meter daar lijkt het op.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Yep ... de LMM ... had bij mij exact dezelfde problemen.
nieuwe lmm erop, gereset en daarna lopen als een zonnetje.

Je kan een tijd rondrijden met alleen de stekker eraf .... maar op een gegeven moment loopt dan je auto z'n computert vast :idea:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3507
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Het is dus inderdaad de LMM.... Ik had de stekker zondag losgetrokken, en nu trekt ie weer zoals het hoort. :mrgreen: Vaag dat ik het niet herkend heb, want bij de vorige 75 heb ik hem ook laten vervangen....

Maar daar merkte ik het ook de hele linie dat de wagen luier was, niet alleen onder de 2000 toeren. Maar goed, wordt dus nog onder garantie vervangen (helaas dus wel door een Bosch :( )
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Eric27
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: di feb 06, 2007 9:48 pm
Woonplaats: Dedemsvaart

Bericht door Eric27 »

arjan_m schreef:Het is dus inderdaad de LMM.... Ik had de stekker zondag losgetrokken, en nu trekt ie weer zoals het hoort. :mrgreen: Vaag dat ik het niet herkend heb, want bij de vorige 75 heb ik hem ook laten vervangen....

Maar daar merkte ik het ook de hele linie dat de wagen luier was, niet alleen onder de 2000 toeren. Maar goed, wordt dus nog onder garantie vervangen (helaas dus wel door een Bosch :( )
Bosch is wel de beste luchtmassameter. Ik zou er een Mafam bij tussen zetten en je bent van alle problemen af.
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Bij mij ging hij regelen terwijl het gaspedaal vast werd gehouden, heel lastig zo'n onrustige loop tevens was ik wat vermogen kwijt.

De vorige keer was ik echt 80% van de paarden kwijt in de onder regionen.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
hugos
MG-R Addict
Berichten: 486
Lid geworden op: ma nov 12, 2007 7:18 pm
Woonplaats: Peer

Bericht door hugos »

Järv schreef:Yep ... de LMM ... had bij mij exact dezelfde problemen.
nieuwe lmm erop, gereset en daarna lopen als een zonnetje.
Wat bedoel je precies met LMM resetten?
groet
Hugos
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Afbeelding
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

Hij bedoeld de ECU resetten (fout meldingen wissen)
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
hugos
MG-R Addict
Berichten: 486
Lid geworden op: ma nov 12, 2007 7:18 pm
Woonplaats: Peer

Bericht door hugos »

ach zo, als ik dus nog geen foutmelding heb, kan ik de LMM gewoon wisselen. Dus ook geen reset. wil zo wel eens even checken of ie meer vermogen krijgt.
Dankje!
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Afbeelding
hAz
MG-R Freak
Berichten: 570
Lid geworden op: wo jan 11, 2006 2:42 pm
Woonplaats: Twente

Bericht door hAz »

Wissen van foutenlog is niet noodzakelijk om de problemen op te lossen, het is een logboek...
Dus als je lmm stuk is en vervangen is voor een nieuwe moet de wagen weer goed rijden.
supergROVER

rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
Peter Sely
MG-R Addict
Berichten: 392
Lid geworden op: wo jul 13, 2011 4:25 pm
Woonplaats: België

Bericht door Peter Sely »

heb net hetzelfde voor. Gisteren en vandaag aanhanger getrokken, ging allemaal perfect. Nu vanavond opeens nauwelijks nog vermogen, de auto gaat als een tractor vooruit. Bij mij is het niet enkel onder de 2000 toeren maar ook boven. Ik kan - als ik heel veel geduld heb - snelheid (max. 80 à 90) maken, maar het duurt dan wel bijzonder lang.

Vermeld er ook bij dat de koppeling, vliegwiel e.d. enkele dagen geleden pas vervangen zijn. Auto heeft open gelegen, weet niet of dat dit er iets mee te maken heeft?

Alle hulp is welkom, ben momenteel financieel een beetje aan het leeglopen op de auto! Hoop dat het geen fortuin hoeft te kosten.

Hoeveel kost zo'n LMM steken?
Gebruikersavatar
matthias117
MG-R Freak
Berichten: 757
Lid geworden op: za jun 26, 2010 7:51 pm
Woonplaats: waasmunster

Bericht door matthias117 »

als hij het altijd heeft kan het ook andere redenen hebben :?:
ik denk dan aan turbo, injectie ...
hoop dat het iets simpel is voor je, helaas zijn 75's niet zo simpel :|
seat exeo sport style 2.0 CR-TDI ecomotive
rover 213 SE van den plas
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3507
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Peter Sely schreef:heb net hetzelfde voor.... Bij mij is het niet enkel onder de 2000 toeren maar ook boven. Ik kan - als ik heel veel geduld heb - snelheid (max. 80 à 90) maken, maar het duurt dan wel bijzonder lang.

Hoop dat het geen fortuin hoeft te kosten.

Hoeveel kost zo'n LMM steken?
Steek hem eerst eens los.... Als de auto dan wel goed rijdt weet je zeker dat ie stuk is.
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Plaats reactie