koelfanmotor diesel versus petrol

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
hugos
MG-R Addict
Berichten: 486
Lid geworden op: ma nov 12, 2007 7:18 pm
Woonplaats: Peer

koelfanmotor diesel versus petrol

Bericht door hugos »

Wat zou het verschil zijn tussen de koelfanmotor van de diesel (PGJ000110) en die van de benzine V6 (PGJ000100)?

dankjewel!
Hugos
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Afbeelding
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Volgens mij had de diesel 3 standen en de benzine 2 standen.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Volgens mij ook, 1 op 1 aansluiten werkt ook niet goed, maar is wel aan te passen.
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Ja want die benzine schijnt het eeuwig leven te hebben mits je de weerstand vervangt. En die voor de diesel die vreet koolborstels. Bij die mk2 zit in de diesel ook een 2 standen fan

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
hugos
MG-R Addict
Berichten: 486
Lid geworden op: ma nov 12, 2007 7:18 pm
Woonplaats: Peer

Bericht door hugos »

Ik zou dus die motor vd koelfan van de V6 willen plaatsen in de diesel (allebei MK1). Welke aanpassing zou ik dan best doorvoeren?

Dankjewel!
Hugos
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Afbeelding
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Buy the more reliable 2 speed fan which will have the silver resistor. This is best option but you will also need to make sure it is from a diesel car if you want it to be plug and play. A 2 speed petrol will work but the control module wiring needs tweaking. If you have the silver resistor it is worth fitting the uprated gold resistor while front of car is off.
Moet je alleen even naar de schema's kijken.
Het schijnt dat je die 2 speed fan dan compleet met controlbox moet overzetten dan is het redelijk plug and play

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
hugos
MG-R Addict
Berichten: 486
Lid geworden op: ma nov 12, 2007 7:18 pm
Woonplaats: Peer

Bericht door hugos »

o goed! en waar vind ik de schema's?
Danke!
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Afbeelding
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

http://www.the75andztclub.co.uk/forum/s ... post749003.

Je moet deze maar even doorlezen, je kunt dus ook de controlbox van de diesel gebruiken maar dan moet je de draden omzetten.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
hugos
MG-R Addict
Berichten: 486
Lid geworden op: ma nov 12, 2007 7:18 pm
Woonplaats: Peer

Bericht door hugos »

Fijn dank je wel.
Hier zal ik mijn ding wel vinden.

Groeten
Hugos
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit
Afbeelding
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Ja want die benzine schijnt het eeuwig leven te hebben
Bij mijn R 75 1.8 ging die bij 140.000 km naar de haaien. ;)
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Als je een 2 speed had dan was het waarschijnlijk de weerstand die stuk was.
Dan gaat hij aan en uit met tussenpozen van 20 seconden.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Idd was de weerstand stuk maar ook de lagertjes stuk gedraaid.
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
Plaats reactie