lampje airbag
-
- MG-R Regular
lampje airbag
Hoi,
Ik heb onder de stoelen de stekkers uit elkaar getrokken en goed ingespoten
met contactspray (60).
Lampje airbag blijft nog steeds branden.
Wat kan het euvel zijn.
Bij voorbaat dank voor jullie reactie(s)
Gr. Jo
Ik heb onder de stoelen de stekkers uit elkaar getrokken en goed ingespoten
met contactspray (60).
Lampje airbag blijft nog steeds branden.
Wat kan het euvel zijn.
Bij voorbaat dank voor jullie reactie(s)
Gr. Jo
Het kan aan de stekkertjes liggen als deze al heel vaak uit en in elkaar zijn geweest kan dat slijtage opleveren,
Op de Engelse sites zeggen ze stekkertjes goed schoon maken en de vrouwelijke stekker in spuiten met vaseline. En ik heb daar ook goede ervaringen mee.
Je kunt er een nieuwe stekker verbindingen aanmaken of de draden aan elkaar solderen.
Maar er kunnen ook andere problemen zijn in het airbag systeem deze komen naar boven als je de auto laat uitlezen.
(airbagmodule airbag activatie schakelaar etc.)
Als je dat laat doen doe dat dan door iemand die in het bezit is van een T4
(Rover uitlees apparaat). Diagnose Service Noord is een aanrader.
Meestal is het inderdaad de stekkerverbindingen onder de voorstoelen.
Eric.
Op de Engelse sites zeggen ze stekkertjes goed schoon maken en de vrouwelijke stekker in spuiten met vaseline. En ik heb daar ook goede ervaringen mee.
Je kunt er een nieuwe stekker verbindingen aanmaken of de draden aan elkaar solderen.
Maar er kunnen ook andere problemen zijn in het airbag systeem deze komen naar boven als je de auto laat uitlezen.
(airbagmodule airbag activatie schakelaar etc.)
Als je dat laat doen doe dat dan door iemand die in het bezit is van een T4
(Rover uitlees apparaat). Diagnose Service Noord is een aanrader.
Meestal is het inderdaad de stekkerverbindingen onder de voorstoelen.
Eric.
-
- MG-R Freak
Het kan de airbag module's zelf zijn met of hun aansluitingen,
Alle autogordels inclusief achter heb gordelspanners die kunnen het zijn of hun aansluitingen, de airbag activators die onder de voorstoel onder de vloerbekleding zijn gemonteerd kunnen het zijn of hun aansluitingen en de airbag regeleenheid kan het ook nog zijn.
En waarschijnlijk ben ik nog wel wat vergeten.
Met name de activator kan een boosdoener zijn als de auto van binnen nat is geweest en dat komt nog wel eens voor bij een Rover 75.
Eric.
Alle autogordels inclusief achter heb gordelspanners die kunnen het zijn of hun aansluitingen, de airbag activators die onder de voorstoel onder de vloerbekleding zijn gemonteerd kunnen het zijn of hun aansluitingen en de airbag regeleenheid kan het ook nog zijn.
En waarschijnlijk ben ik nog wel wat vergeten.
Met name de activator kan een boosdoener zijn als de auto van binnen nat is geweest en dat komt nog wel eens voor bij een Rover 75.
Eric.
-
- MG-R Regular
lampje airbag
Bedankt voor alle reacties en tips.
Gr. Jo
Gr. Jo
-
- MG-R Core
Brandend airbag lampje is nog een adviespunt voor de apk.
Inderdaad wat eric zegt, er zijn talloze oorzaken mogelijk, maar stekkers onder de stoelen en sensoren (onder stoel op bodemplaat) veroorzaken de meeste problemen.
Er word aangegeven dat het gehele systeen buiten werking is bij een brandend lampje. Afhankelijk van de exacte storing denk ik dat de circuits zonder fouten wel zullen functioneren, maar ik zou het niet uitproberenuitproberen
Inderdaad wat eric zegt, er zijn talloze oorzaken mogelijk, maar stekkers onder de stoelen en sensoren (onder stoel op bodemplaat) veroorzaken de meeste problemen.
Er word aangegeven dat het gehele systeen buiten werking is bij een brandend lampje. Afhankelijk van de exacte storing denk ik dat de circuits zonder fouten wel zullen functioneren, maar ik zou het niet uitproberenuitproberen