Hoi,
Bij mijn Rover 75 haperen de deursloten l.v. en r.v. bij het openen.
Als ik een maal druk dan hoor ik wel een klik in het linker voorportier
maar deze gaat niet open.
Druk ik twee maal dan gaan beide achterportieren open, maar l.v. en r.v.
blijven gesloten.
Hetzelfde probleem als ik het met de sleutel probeer.
Maak ik het l.v. portier via het achterportier met de hand open en ook het r.v. portier dan kan ik alle portieren uiteraard openen.
Zowel met de afst.bediening als met sleutel, sluiten alle deuren af.
Conclusie: In het linker en rechter voorportier gebeurt op een klik na niets
bij het opensturen met a.b. of sleutel.
Slot defect naar de openingszijde?
Wie kan helpen, het is nl. vervelend om iedere keer je bestuurdersportier te moeten openen via de achterdeur.
Bij voorbaat dank voor de tip(s).
Gr. JO Leunissen
portiersloten
-
- MG-R Addict
Hallo Jo,
Kijk eens naar onderstaande tekening (link):
Aangezien je nog wel kunt afsluiten werkt de slotmotor nog wel. Er zitten dacht ik twee motortjes in de sloten, 1 voor openen en 1 voor afsluiten.
Aangezien je wel een klik hoort bij openen is de boel nog niet helemaal dood en lijkt het mij wel te repareren als je handig bent. Ik vermoed een kwestie van reinigen en beetje smeren.
Vreemde is wel dat je eigenlijk door de sleutel om te draaien altijd de deur mechanisch moet kunnen openen, dus zonder afstandbediening, raar dat dat bij jou niet wil.
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001786
Nummer 21 op de tekening is het slot.
Han.
Kijk eens naar onderstaande tekening (link):
Aangezien je nog wel kunt afsluiten werkt de slotmotor nog wel. Er zitten dacht ik twee motortjes in de sloten, 1 voor openen en 1 voor afsluiten.
Aangezien je wel een klik hoort bij openen is de boel nog niet helemaal dood en lijkt het mij wel te repareren als je handig bent. Ik vermoed een kwestie van reinigen en beetje smeren.
Vreemde is wel dat je eigenlijk door de sleutel om te draaien altijd de deur mechanisch moet kunnen openen, dus zonder afstandbediening, raar dat dat bij jou niet wil.
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001786
Nummer 21 op de tekening is het slot.
Han.
supergROVER
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!