Beste R75 kenners,
Onze R75 Tourer heeft last van vocht in auto ontstaat door regenwater wat binnen dringt. Auto heeft schuifdak. Aan rechterkant heb ik al afwaterings slangetje vast gezet. Via binnen bekleding aan onderkant kon ik daar bij.
Echter links kan ik geen slangetje vinden of bereiken? Wie kan mij zeggen hoe dit euvel op te lossen? Moet ik bijvoorbeeld via buitenzijde binnenkant linkervoorwiel eruit halen?
Graag info,
Groeten
Eef van de Werd
Water lekage bij linker voorstoel R75
http://www.r75.info/modules.php?name=Fo ... 1277#71277
Hierin zitten meedere links waar je wellicht wat aan hebt. (met foto's).
De link naar de 75 and ZT Club heeft een hele beschrijving over de afwaterkanalen van het schuifdak.
Pim
Hierin zitten meedere links waar je wellicht wat aan hebt. (met foto's).
De link naar de 75 and ZT Club heeft een hele beschrijving over de afwaterkanalen van het schuifdak.
Pim
Rover 75 Tourer CDTi Club - 615.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
Bedankt voor de tips en trix. Ik heb inderdaad in wielkast, kunstof kuip eruit gehaald. Daar zat een uitloop vanaf schutbord naast remcylinder. Droog een water door gegaan. Daar pal tegenover zat een dichtgeknepen rubber uitloop. Daar kwam licht wat water uit nadat ik hem een stukje had afgeknipt.
Van binnen (onderkant dashbord bekleding verwijderd) heb ik net boven een kabel boom een losse slang gevonden. Zit inderdaad zeer losjes in slang welke bij wielkast uitkomt. Die heb teruggeplaatst en vaster gezet.
Nu afwachten of regenwater buiten blijft. Eerst 2 grote badhanddoeken
gebruikt vocht verwijderen, tapijt losgehaald.
So far so good,
Van binnen (onderkant dashbord bekleding verwijderd) heb ik net boven een kabel boom een losse slang gevonden. Zit inderdaad zeer losjes in slang welke bij wielkast uitkomt. Die heb teruggeplaatst en vaster gezet.
Nu afwachten of regenwater buiten blijft. Eerst 2 grote badhanddoeken
gebruikt vocht verwijderen, tapijt losgehaald.
So far so good,