vreemd geluid uit de motor cdti

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
Peter Sely
MG-R Addict

vreemd geluid uit de motor cdti

Bericht door Peter Sely »

Hey,

sinds kort maakt de motor (2.0 cdti), of toch een element dat van die ruimte komt, een wat vreemd en luid lawaai, beetje te vergelijken met een stofzuiger die bezig is.

Ik kan er ook bij vertellen dat dit enkel is wanneer de auto in versnelling rijdt, als hij stil staat in neutraal is er niks. Vooral bij lagere versnellingen is het goed hoorbaar. Als je tegen 70km/h in 5de rijdt is het al veel minder.

Ik kan me vergissen maar volgens mij is er geen vermogenverlies, de auto rijdt schijnbaar even goed, alleen is dat lawaai zeker in lagere versnellingen wel een beetje storend. Verwarming e.d. werkt ook nog prima.

Heb al eens wat zitten rondkijken maar vond niet meteen een soortgelijk onderwerp voor de 75/ZT.

Iemand enig idee? Is dit acuut? En indien dit bekend is mag een kostprijsje er ook altijd bij.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Ik denk de o-ringen van de intercooler deze kunnen slecht tegen motorolie en gaan uitzetten en dan gaat de aansluiting op de intercooler lekken, of deze aansluiting komt helemaal los.

http://www.the75andztclub.co.uk/forum/s ... p?t=160031

http://www.the75andztclub.co.uk/forum/s ... hp?t=21258

http://www.the75andztclub.co.uk/forum/s ... hp?t=76154

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Peter Sely
MG-R Addict

Ik geraak jammer genoeg niet op dat forum. Wat moet er dan precies vervangen worden? Die ringen of de hele intercooler? Enig idee qua kost?
Is het dom om hiermee nog even door te rijden?
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Als dat het is..... kan het geen kwaad, in het ergste geval stopt hij ermee.
Het is een kwestie van de o-ringen vervangen en de aansluiting op de intercooler opnieuw vastzetten.

Afbeelding

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Johan
MG-R Addict

Bericht door Johan »

Als dat het euvel is, die set ringen kosten je een paar euro op eBay.
Johan
falco
MG-R Addict

Bericht door falco »

heb dit ook wel is gehad bij een *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) kadet maar bleek een wiellager te zijn gek genoeg.
Peter Sely
MG-R Addict

Ok, thanks
Ik ga morgen eens ermee naar de garage. Hopelijk kost me dit inderdaad dan maar een beetje. Ik vreesde al voor veel erger.
Peter Sely
MG-R Addict

Ik heb vanmiddag een monteur ernaar laten kijken. Volgens hem zou een versleten roulement van de servopomp het lawaai veroorzaken.

Omdat ik graag een second opinion heb had ik de vraag nogmaals willen voorleggen aan de kenners hier.

Volgens die zelfde monteur valt er geen nieuwe meer te verkrijgen. Ik gok erop dat hij enkel via Xparts gezocht heeft. Hij wil eventueel wel voor een 2dehands rondbellen. Eerlijk gezegd liever niet want dan is ze misschien binnenkort weer stuk.

Moet hiervoor de hele pomp vervangen worden?
Zijn er mensen die dit te koop hebben, en zo ja voor hoeveel?

Als er mensen zijn die deze hebben en eventueel kunnen/willen fiksen voor een overeen te komen prijsje... dat mag ook natuurlijk.
Eric27
MG-R Freak

Bericht door Eric27 »

Ik ga voor de monteur ik heb zelf ook het vermoeden dat het daar zit.

Eric.
Plaats reactie