Ik twijfel ook verschrikkelijk, ik sta op het punt een 2005 zt-t te kopen maar hij is net zo slecht in elkaar gezet als die ZR van mij en heel veel details die net dat verschil maken zitten er niet op. Die laatste auto's uit de fabriek zijn het niet hoor. Het wachten is op de dealer of hij belt we hebben nl. nog een gaatje in de begroting.Eric27 schreef:
En Bas verkoop jou Rover 75 nou niet je krijgt er echt spijt van.
Eric.
Kennisgeving bericht op 27 september 2013 is overleden.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Als je nu zelf een goed onderhouden Rover 75 onder je kont hebt wees
er trots op.
Je koopt een andere, zoals ik nu, wat komt er aan qua onderhoudt?
Zeg het maar?
Het kan reuze meevallen maar als je pech hebt dan ben je tweeduizend euro of meer armer.
Koester zo'n auto Bas.
Alles bij elkaar was ik nu zeker tweeduizend kwijt om mijn ouwe weer goed up to date krijgen.
En dan kun je er ook best wel weer een paar ton of meer kilometer mee rijden.
Maar ik heb de keus gemaakt om deze tweeduizend in mijn andere Rover te steken.
Eric.
er trots op.
Je koopt een andere, zoals ik nu, wat komt er aan qua onderhoudt?
Zeg het maar?
Het kan reuze meevallen maar als je pech hebt dan ben je tweeduizend euro of meer armer.
Koester zo'n auto Bas.
Alles bij elkaar was ik nu zeker tweeduizend kwijt om mijn ouwe weer goed up to date krijgen.
En dan kun je er ook best wel weer een paar ton of meer kilometer mee rijden.
Maar ik heb de keus gemaakt om deze tweeduizend in mijn andere Rover te steken.
Eric.

we hebben een 416 van de eerste lichting gehad, en hebben er nu 2 van de laatste uit 2005.
ik kan niet anders zeggen dat ze gewoon goed in elkaar zijn geschroefd.
oke, er zijn bij de 2005 versie keuzes gemaakt die twijfel achtig zijn.
de zs is mooier in elkaar geschroefd dan de diesel.
afwijkingen in de plaatwerk delen hebben ze allemaal, maar daar worden ze niet slechter van.
van te weinig wax in de dorpels wel ,
qua luxe moesten we wel inleveren omdat er inderdaad een hoop is weg bezuinigd.
misschien dat het verhaal van de 75 /zt wat verder gaat dan de 45/zs.
toch zeg ik ,als je graag een ztt wil en hij is in de basis naar je zin.
gewoon doen ,jonger krijg je ze niet ,en je weet nu exact waar je op moet letten bij de aankoop en kan dat mooi meenemen in de onderhandelingen.
na aankoop kan je de ztt precies aanpakken en aankleden op een manier die jij wil .
en jij heb je hobby weer een mooi invulling gegeven,de straat gaat er qua looks ook weer op vooruit.
en jij rijd met een big smile rond in een van de laatste originele ztt's.
Nou die ZT-T heeft de volgende problemen / onderdelen nodig;
Nieuwe onderste draagarmen plus rubbers
Velgen met stoeprand schade en versleten banden
nieuwe schijven en blokken rondom
Koelings-fan die niet werkt
Airco dubieus
Airbag lampje
Sterretje in het raam
Koplamp reflector die los zit
Pedaal rubbers versleten
Ik wil hem dus goedkoop en ben/was van plan om er dan zo'n 1 tot 2 duizend euro in te steken.
Ik verwacht dan dat ik een paar jaar probleemloos kan rijden.
Bij die 75 heb dat allemaal niet of is het reeds vervangen.
Dus als ik voor die ZT ga dan weet ik dat het allemaal stuk is en maak ik er een knappe van met alle mods en voer alle reparaties uit.
Maar die rammelende dash delen en verschrikelijke kieren en naden van binnen en van buiten die kan ik niet allemaal oplossen bij die ZT en ik ben bang dat die gaan irriteren.

Nieuwe onderste draagarmen plus rubbers
Velgen met stoeprand schade en versleten banden
nieuwe schijven en blokken rondom
Koelings-fan die niet werkt
Airco dubieus
Airbag lampje
Sterretje in het raam
Koplamp reflector die los zit
Pedaal rubbers versleten
Ik wil hem dus goedkoop en ben/was van plan om er dan zo'n 1 tot 2 duizend euro in te steken.
Ik verwacht dan dat ik een paar jaar probleemloos kan rijden.
Bij die 75 heb dat allemaal niet of is het reeds vervangen.
Dus als ik voor die ZT ga dan weet ik dat het allemaal stuk is en maak ik er een knappe van met alle mods en voer alle reparaties uit.
Maar die rammelende dash delen en verschrikelijke kieren en naden van binnen en van buiten die kan ik niet allemaal oplossen bij die ZT en ik ben bang dat die gaan irriteren.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Kortom:
Gewoon bij je 75 blijven Bas
De reden dat ik ook de auto's niet kwijt wil: 'k Weet precies van onder tot boven hoe ze in elkaar steken, weet precies hoe goed ze zijn en op welke puntjes ik ze nog wat aandacht moet geven en ik weet bijna precies en bijna zeker dat ik de rest van mijn leven nog in een Rover kan blijven rijden. En vooral dat laatste maakt mij ZO ontzettend BLIJ van binnen
hAz
Gewoon bij je 75 blijven Bas

De reden dat ik ook de auto's niet kwijt wil: 'k Weet precies van onder tot boven hoe ze in elkaar steken, weet precies hoe goed ze zijn en op welke puntjes ik ze nog wat aandacht moet geven en ik weet bijna precies en bijna zeker dat ik de rest van mijn leven nog in een Rover kan blijven rijden. En vooral dat laatste maakt mij ZO ontzettend BLIJ van binnen

hAz
supergROVER
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
- matthias117
- MG-R Freak
- Berichten: 757
- Lid geworden op: za jun 26, 2010 7:51 pm
- Woonplaats: waasmunster