aansluiten verstralers/mistlichten.

214 216 218 220 25
Plaats reactie
stevenr

aansluiten verstralers/mistlichten.

Bericht door stevenr »

ik heb een setje mistlichten weten te bemachtigen voor mijn 214si. hoe zit het met de aansluiting? moet ik kabels gaan trekken van de bumper naar de daschboard? bij de rover garage zeiden ze tegen me dat de kabels al klaar waren, hoefde alleen maar aan te sluiten. klopt dat? :? :?
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Nee, dat klopt niet. Je zal inderdaad zelf de kabel moeten trekken, relais en schakelaar moeten plaatsen.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

en dat is me een klote klus als je het op de orginele manier wil doen jôh.
stekker hier aanpassen, relais daar en dan dat weer doorlussen en daar weer tussen pluggen :argh:

ik denk dak bij die van mijn het maar ouderwets ga aansluiten ... + en - en een schakelaar er tussen ... dan maar niet orgineel :lol:

Cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
MarkBRM

Bericht door MarkBRM »

als je een MK2 hebt is het een heel eenvoudige klus. bij mijn eigen (foto's volgen!) heb ik het ook gedaan.

eerst monteer je de mistlampen aan je bumper. daarna kabels trekken. als het goed is zitten er enkele rubber doppen die je eruit kunt halen. deze zitten in de ''wand'' tussen je motor en je interieur. er zit er 1 die vlak bij je pedalen uitkomt. trek de dop eruit en gooi de kabels erdoor. de rest kun je zelf wel invullen.
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

en als het nou nog helemaal goed wilt doen, mot je er een zekeringskabeltje tussen doen (een kabeltje van de +pool met een zekering ertussen) kan je zo halen bij je garage
morris
MG-R Fanatic

Bericht door morris »

Dat heb ik laatst ook gedaan.
Ik had 2 orginele mistlampen van de sloop en bij van Noord de kapjes en de orginele schakkelaar gehaald.
Bij mij liep er dus ook geen voorbereidings kabels dus maar bij halfords een universeel aansluit setje gekocht.
Nou wouw ik ook dat het lichtje van de schakkelaar pas aan ging als ik het licht aanzette en dat dan ook pas de mistlampen mee konden gaan branden.
Allen de orginele schakkelaar heeft 2 aansluitngen meer dus de zaak aangesloten op een accu en dan maar uit vogelen.
Op de orginele schakkelaar staan cijfers ik heb die als volgend aangesloten en bij mijn werkt het zoals ik het wouw:

1=van de + van het stadslicht een draad trekken,dat zorgt er voor dat de mistlampen pas gaan branden als je het licht aan zet.
2=heb ik aangesloten aan de + van het lampje van de sigaretten aansteker,dat zorgt er voor dat het symbooltje op de schakkelaar pas gaat branden als je het licht aan zet.
3=noppes, niet aan gesloten
4=+ vanaf het relay
5=aarde

Ik weet niet of de cijfers op mijn relay het zelfde zijn als al die relay's van die universele aansluit setjes

30=+ van de accu
85=+naar de orginele schakkelaar (nr 4)
87=+ naar de mistlampen
86= aarde (accu)

De aarde van de mistlampen naar de carrosserrie of accu.
Ik hoop dat je er wat aan hebt en iedereen die dat wil doen ;)
Roverloos
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

morris schreef: Ik weet niet of de cijfers op mijn relay het zelfde zijn als al die relay's van die universele aansluit setjes

30=+ van de accu
85=+naar de orginele schakkelaar (nr 4)
87=+ naar de mistlampen
86= aarde (accu)

De aarde van de mistlampen naar de carrosserrie of accu.
Ik hoop dat je er wat aan hebt en iedereen die dat wil doen ;)
Dit zijn de gewone Bosch codes die er in elk elektrische schema worden gebruikt...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Plaats reactie