UPDATE Rover 600 project :)
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 146
- Lid geworden op: wo apr 06, 2011 2:23 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Coevorden, 7741 Bt, coevorden
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 146
- Lid geworden op: wo apr 06, 2011 2:23 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Coevorden, 7741 Bt, coevorden
pfff heb nu het ene problem na het andere
heb de wiellagers achter vandaag vervangen omdat er een vrezelijk hard klikkent/ratelent geluid achter weg kwam(bijna het zelfde geluid als een kapotte homokineet alleen een langzamer geklik)(alleen als ik linksom een bocht door ging. maar nu de nieuwe lagers er op zitten maakt hij nog steeds dat geluid
maar als de rem ingetrapt word verdwijnt dit harde geluid
zou dit wat anders kunnen wezen. fusee achter boven ofzow?

heb de wiellagers achter vandaag vervangen omdat er een vrezelijk hard klikkent/ratelent geluid achter weg kwam(bijna het zelfde geluid als een kapotte homokineet alleen een langzamer geklik)(alleen als ik linksom een bocht door ging. maar nu de nieuwe lagers er op zitten maakt hij nog steeds dat geluid


maar als de rem ingetrapt word verdwijnt dit harde geluid


zou dit wat anders kunnen wezen. fusee achter boven ofzow?
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 146
- Lid geworden op: wo apr 06, 2011 2:23 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Coevorden, 7741 Bt, coevorden
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 146
- Lid geworden op: wo apr 06, 2011 2:23 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Coevorden, 7741 Bt, coevorden
Hmmm heb alweer speling op het nieuwe lager.. heb hem precies op de zelfde manier gemonteerd als aan de andere zijde van de auto(alleen dit lager had wat meer moeite om over de spindle geschoven te wordn).
dus vanacht op het werk de boel weer even los gehad en wat blijkt nu. de lagerschaal van het binnenste lager staat iets wat naar buiten waardoor hij die speling heft. is de lager nu alweer naar de klote of kan dit nog anders opgelost worden
heb de lagerschaal geprobeerd om hem voorzichtig weer terug op zijn plek te tikken met een grote dop maar volgens mij heft dit niet veel geholpen.
hij maakt nu alleen nog maar een bult lawaai als ik gewoon rechtuit rij.. lawaai in de bochten is weg. het lijkt wel of het lawaai met de dag erger word..
iemand met een oplossing/idee wat dit anders kan wezen dan het lager
dus vanacht op het werk de boel weer even los gehad en wat blijkt nu. de lagerschaal van het binnenste lager staat iets wat naar buiten waardoor hij die speling heft. is de lager nu alweer naar de klote of kan dit nog anders opgelost worden

heb de lagerschaal geprobeerd om hem voorzichtig weer terug op zijn plek te tikken met een grote dop maar volgens mij heft dit niet veel geholpen.
hij maakt nu alleen nog maar een bult lawaai als ik gewoon rechtuit rij.. lawaai in de bochten is weg. het lijkt wel of het lawaai met de dag erger word..
iemand met een oplossing/idee wat dit anders kan wezen dan het lager

-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 146
- Lid geworden op: wo apr 06, 2011 2:23 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Coevorden, 7741 Bt, coevorden
Net de boel weer even los gehad. Ook omdat ik mijn achter vering wat omhoog wou hebben. Lager blijkt nu geen speling meer te hebben
Toen ben ik eens aan het zoeken geweest. Fusee's achter zijn speling vrij. Toen kwam ik uit op de stabilisator stang end links. Aan de rechter achter zijde zat er een speling op van ongeveer 4mm dus ik denk dat ik de boosdoener gevonden heb. Aan de andere zijde zat ongeveer 2mm. Dus zal deze toch even vervangen en kijken of het heeft geholpen.
Als ik zo doorga heb ik strax men hele ophanging vervangen


Toen ben ik eens aan het zoeken geweest. Fusee's achter zijn speling vrij. Toen kwam ik uit op de stabilisator stang end links. Aan de rechter achter zijde zat er een speling op van ongeveer 4mm dus ik denk dat ik de boosdoener gevonden heb. Aan de andere zijde zat ongeveer 2mm. Dus zal deze toch even vervangen en kijken of het heeft geholpen.
Als ik zo doorga heb ik strax men hele ophanging vervangen


Het kniegewricht zit tussen stuurhuis en stuurkolom in onder een plastic kap....dus check of de boutjes ervan niet los zitten.jojodegraaf schreef:
Als hey het stuurhuis(kniegewricht) is is dit dan makkelijk op te lossen. Of moet ik een nieuw of gereviseerd stuurhuis monteren.
Stuurhuisrevisie lijkt me overbodig, die grote speling zal zeker niet in het stuurhuis zitten. En je hebt ook aan de stuurkogels gevoeld zeg je en die zitten ook vast.
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 146
- Lid geworden op: wo apr 06, 2011 2:23 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Coevorden, 7741 Bt, coevorden
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 146
- Lid geworden op: wo apr 06, 2011 2:23 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Coevorden, 7741 Bt, coevorden
Heb er weer 2 probleempjes bij
Mijn nieuwe blok lekt olie. Alleen weet niet precies waar. Hele rand van de carter nat. Dus dacht eerst dat dat het probleen was. Dus heb ik de carter er onderweggehad boel schoongemaakt en weer opnieuw gemonteerd.
Mja probleem nog nie weg. Dus dacht ik aan de krukaskeering aan de bakzijde. Dus ik de beschermkap van het vliegwiel onder de bak er afgehaald. Hingen er daar wat drupjes olie aan de carterrand. En hey vliegwiel was brandschoon. Dus dacht dat het dat ook nie was(miss dat ik dat wel helemaal verkeerd heb
).
Hij lekte na het warm rijden niet echt extreem ofzow paar drupjes.
Ik dus afgelopen weekend op en neer naar amersfoort toe. Kom ik weer thuis. 1 liter olie weg... blijkt dat alleen op de lange afstand dat die best wat olie lekt.
Dus iemand een idee
Krukasskeering of toch wat anders.
Oja ook heb ik een schokdemper lek van mijn schroefset. Dus deze ma ff opsturen om te laten reviseren. Kwa veren merk ik nie veel. Maar kwa weggedrag wel.
Hopen dat de problemen hierna maar eens een beste poos weg blijven

Mijn nieuwe blok lekt olie. Alleen weet niet precies waar. Hele rand van de carter nat. Dus dacht eerst dat dat het probleen was. Dus heb ik de carter er onderweggehad boel schoongemaakt en weer opnieuw gemonteerd.
Mja probleem nog nie weg. Dus dacht ik aan de krukaskeering aan de bakzijde. Dus ik de beschermkap van het vliegwiel onder de bak er afgehaald. Hingen er daar wat drupjes olie aan de carterrand. En hey vliegwiel was brandschoon. Dus dacht dat het dat ook nie was(miss dat ik dat wel helemaal verkeerd heb

Hij lekte na het warm rijden niet echt extreem ofzow paar drupjes.
Ik dus afgelopen weekend op en neer naar amersfoort toe. Kom ik weer thuis. 1 liter olie weg... blijkt dat alleen op de lange afstand dat die best wat olie lekt.
Dus iemand een idee

Krukasskeering of toch wat anders.
Oja ook heb ik een schokdemper lek van mijn schroefset. Dus deze ma ff opsturen om te laten reviseren. Kwa veren merk ik nie veel. Maar kwa weggedrag wel.
Hopen dat de problemen hierna maar eens een beste poos weg blijven

-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 146
- Lid geworden op: wo apr 06, 2011 2:23 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Coevorden, 7741 Bt, coevorden
-
- MG-R Fanatic
- Berichten: 146
- Lid geworden op: wo apr 06, 2011 2:23 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Coevorden, 7741 Bt, coevorden
Best wel wat
Orginele blok had 115pk's het nieuwe blok zit net boven de 200pk's en het is een Vtec. Kan ook hoger in de toeren. En er komt nog een turbo op om hem even wat meer te kietelen
was de bedoeling om richting de 350pk's te gaan 
En het trekvermogen(280nm koppel) is egt een groot verschil. Heb nog best wat last van spinnende wielen in de 1e en 2e versnelling als ik een beetje vlot wegtrek. Dus maar even opzoek naar een LSD bak(eentje met limited slip diffirenteel).

Orginele blok had 115pk's het nieuwe blok zit net boven de 200pk's en het is een Vtec. Kan ook hoger in de toeren. En er komt nog een turbo op om hem even wat meer te kietelen


En het trekvermogen(280nm koppel) is egt een groot verschil. Heb nog best wat last van spinnende wielen in de 1e en 2e versnelling als ik een beetje vlot wegtrek. Dus maar even opzoek naar een LSD bak(eentje met limited slip diffirenteel).