



bedankt vast!
Dick
Een Cdt heeft als de standkachel niet werkt zeker met dit weer min 5 of kouder wel een 20 minuten nodig om warm te worden. Is de temperatuur dan nog niet op peil controleer dan eens je koelvloeistof.Nautilus schreef:Zijn er meer mensen die een Rover 75 -diesel- hebben waarbij met dit koude weer de verwarming amper warm wordt? Ik zie dat het metertje van de temp van de motor zo ongeveer in de koude stand blijft, dus is er kennelijk ook weinig warmte om naar binnen te blazen. Maar met dit koude weer krijg ik vooral van vrouw en kindersvragen waarom in zo'n mooie auto de verwarming het niet 'eens' doet.....
. Wellicht is er een simpele oplossing voor. Als ik veel toeren draai en de motortemperatuur gaat omhoog dan wordt het wel iets warmer. maar ja, op de snelweg in z'n 2 schiet ook niet echt op
Wie heeft er tips?
![]()
bedankt vast!
Dick
Hiermee kun je de fout opsporen.Running this routine performs a full check on the ATC system including the sunlight sensor.
to start the check:
1. Press and hold the AUTO switch and the air distribution switch and then turn the ignition switch from 0 to II.
2. The audible warning and all indicators on the control panel display cycle on and off while the ECU runs the diagnostic check.
3. On completion of the check the display shows FC in the LH temperature window and a two digit fault code in the RH temperature window.
4. If there are no faults, the system will revert to normal operation.
5. If a fault is detected, an audible warning sounds three times and the fault codes cycle on and off in numerical order. The audible warning will sound as each fault code is shown.
6. Cancel the check by pressing the OFF switch or turning the ignition switch to 0.
7. In low light conditions to avoid false sunlight sensor fault indication the sunlight sensor (centre front of dashboard) needs to be illuminated with a strong light source.
Fault code and description
00 - No fault found -
11 - In-car temperature sensor open or short circuit 25 °C (77 °F)
12 - K bus fault with ambient temperature input 10 °C (52 °F)
13 - Evaporator sensor open or short circuit 5 °C (41 °F)
14 - Heater coolant temperature sensor open or short circuit 70 °C (158 °F)
21 - Sunlight sensor, left output open or short circuit no solar heating correction
22 - Sunlight sensor, right output open or short circuit no solar heating correction
31 - LH temperature servo motor open, or short circuit, motor or flap mechanism seized, servo motor locked in position.
32 - RH temperature servo motor open or short circuit, motor or flap mechanism seized, servo motor locked in position.
33 - Distribution servo motor open or short circuit, motor or flap mechanism seized, servo motor locked in position.