Water probleem en geluid dicht slaan deuren.

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
Cipi

Water probleem en geluid dicht slaan deuren.

Bericht door Cipi »

Nog meer vragen :?

1: Onlangs was bij Van Noort, en was een beetje aan het rond kijken naar andere Rover 75, MKI.
Nadat ik de deuren dicht sloeg hoorde ik een duidelijk ander geluid dan bij mijn deuren.
Bij deze MKI, hoorde je een zeer doffe slag. Ook sprong de deur bijna van zelf open als je deze opende.
Bij mijn wagen, een MKII, hoor je harde mataalachtige slag.
Ook springen de deuren niet vanzelf open.
Waar kan dit aan liggen, heeft de MKI andere rubbers of zo?

2: Ik heb water in m'n kofferbak.
Nu heb ik juist eens een paar emmers water over de koffer gegooid.
Ik zie dat ik het water via rubber binnen krijg..................
Ongeveer ter hoogt van de achterlichten sijpelt het water op een of andere manier onder de rubber door.
Ik heb nu al geprobeerd de koffer wat strakker af te stellen, zodat ik de deksel echt dicht moet slaan, maar dit helpt ook niks.

Weet hier iemand een oplossing voor?
Peter Sely
MG-R Addict

Bericht door Peter Sely »

Wat 2 betreft: kan liggen aan de afdichtingsrubber langs je achterlichten. Ik zag al dat je achterlamp kant passagier onderaan donkerder eruit ziet, heeft dus hoogstwaarschijnlijk water binnen gehad.

Kijk maar:
Afbeelding

Heb identiek hetzelfde een paar maanden geleden gehad. Kijk ook eens in de oude topics:
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=21601&start=16

Die 75's hebben blijkbaar echt allemaal dezelfde problemen vroeg of laat.
Cipi

Bericht door Cipi »

Toch niet helemaal.
Bij mij komt het water via de rubber van de achterklep binnen.
Het baant zich hoe dan ook een weg tussen het rubber door, ter hoogte van de achterlichten.
Het luchtrooster en de achterlichten blijven droog.
cde653
MG-R Newbie

Bericht door cde653 »

Heb hetzelfde probleem gehad, alleen rechts achter. Het bleek bij mij niet het rubber te zijn. Het water kwam binnen via het gaatje in de carrosserie waarin de zijsierstrip in de buurt van het achterlicht bevestigd is. Met een beetje watervaste siliconenkit gerepareerd.
Plaats reactie