Hallo.
Wie kan mij vertellen waar ik een kabelboom kan vinden voor de stoel verwarming en de elektrische bediening van de stoelen.
Ik heb een 75 2.0 V6.uit 2000.
Ik heb stoffen bekleding, maar heb nu leren stoelen gekocht.
Maar ik kan de kabelboom niet vinden.
Wie kan me Verder helpen?
Alvast bedankt!
kabelboom rover 75 voor elektrische stoelen
- roverlex
- MG-R Addict
- Berichten: 228
- Lid geworden op: do feb 03, 2011 7:00 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Haarlem
kabelboom rover 75 voor elektrische stoelen
Al gaat de tijd nog zo snel mijn rover 75 brengt me er wel.




Ook voor deze geld zelf aanleggen.
Alleen je hebt wel de stekkers nodig voor de schakelaars.
De stoelverwarming werkt ook op 12 volt.
Ik heb alles zelf een keer aangelegd maar had wel de stekkers voor de schakelaars.
Een dikke draad (zwaar gezekerd) vanaf de + accu naar de middenconsole daar met een relais een constante en geschakelde + creëren (opnieuw zekeren) de constante + naar de stoelen doortrekken en de geschakelde via de schakelaars naar de stoelverwarming.
Alleen je hebt wel de stekkers nodig voor de schakelaars.
De stoelverwarming werkt ook op 12 volt.
Ik heb alles zelf een keer aangelegd maar had wel de stekkers voor de schakelaars.
Een dikke draad (zwaar gezekerd) vanaf de + accu naar de middenconsole daar met een relais een constante en geschakelde + creëren (opnieuw zekeren) de constante + naar de stoelen doortrekken en de geschakelde via de schakelaars naar de stoelverwarming.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- roverlex
- MG-R Addict
- Berichten: 228
- Lid geworden op: do feb 03, 2011 7:00 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Haarlem
Ik ben bang dat ik deze zin niet snap?
Een dikke draad (zwaar gezekerd) vanaf de + accu naar de middenconsole daar met een relais een constante en geschakelde + creëren (opnieuw zekeren) de constante + naar de stoelen doortrekken en de geschakelde via de schakelaars naar de stoelverwarming.
Een dikke draad (zwaar gezekerd) vanaf de + accu naar de middenconsole daar met een relais een constante en geschakelde + creëren (opnieuw zekeren) de constante + naar de stoelen doortrekken en de geschakelde via de schakelaars naar de stoelverwarming.
Al gaat de tijd nog zo snel mijn rover 75 brengt me er wel.




Je sluit een dikke draad aan op de plus van de accu en plaatst hier een zekering tussen van 25 ampère (zo dicht mogelijk bij de accu) en leg deze tot de middenarmsteun van de voorstoelen.
Maak aan deze draad 3 aftakkingen, 2 voor de verstelling van de voorstoelen en een die aan een relais komt op pootje met het nummer 87.
Zoek dan een draad waar 12 volt op staat als het contact aan staat.
Sluit deze draad aan op het relais (pootje 85).
Dan een draad van de massa aansluiten op het relais (pootje 86)
Dan 2 draden aansluiten op pootje 30 van het relais en deze via de schakelaars naar de stoel verwarming leggen. (vergeet deze draden niet te zekeren met een 15 ampère zekering).
De schakelaar heeft ook nog een massa draad nodig voor het ledje.
En dan natuurlijk nog de stoelverstelling en de verwarming aansluiten aan de massa.
Ik heb de stoelverstelling van de oude stoel overgezet en de schakelaars van de elektrische verstelling verkocht op internet. Deze wil nog wel eens problemen geven.
En wat betreft de verstelling, je stelt hem maar 1 keer af en kijkt er nooit meer naar en als een ander erin rijd schuift die hem alleen naar voren of naar achteren en dat gaat beter mechanisch dan elektrisch
Maak aan deze draad 3 aftakkingen, 2 voor de verstelling van de voorstoelen en een die aan een relais komt op pootje met het nummer 87.
Zoek dan een draad waar 12 volt op staat als het contact aan staat.
Sluit deze draad aan op het relais (pootje 85).
Dan een draad van de massa aansluiten op het relais (pootje 86)
Dan 2 draden aansluiten op pootje 30 van het relais en deze via de schakelaars naar de stoel verwarming leggen. (vergeet deze draden niet te zekeren met een 15 ampère zekering).
De schakelaar heeft ook nog een massa draad nodig voor het ledje.
En dan natuurlijk nog de stoelverstelling en de verwarming aansluiten aan de massa.
Ik heb de stoelverstelling van de oude stoel overgezet en de schakelaars van de elektrische verstelling verkocht op internet. Deze wil nog wel eens problemen geven.
En wat betreft de verstelling, je stelt hem maar 1 keer af en kijkt er nooit meer naar en als een ander erin rijd schuift die hem alleen naar voren of naar achteren en dat gaat beter mechanisch dan elektrisch
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Ah. Natuurlijk, waarom ook eigenlijk niet?bam schreef: Ik heb de stoelverstelling van de oude stoel overgezet en de schakelaars van de elektrische verstelling verkocht op internet. Deze wil nog wel eens problemen geven.
En wat betreft de verstelling, je stelt hem maar 1 keer af en kijkt er nooit meer naar en als een ander erin rijd schuift die hem alleen naar voren of naar achteren en dat gaat beter mechanisch dan elektrisch
Ik heb mijn leren stoelen niet gekocht vanwege de bijkomende elektrische kontverwarmer, dus denk ik dat ik het zo ook maar ga aanpakken met mijn nieuwe stoelen.
Goeie tip, Bas!
Rover SeventyFive 1.8