Accu zoveel mogelijk ontzien bij lange stilstand
- Lord Sterling
- MG-R Regular
Accu zoveel mogelijk ontzien bij lange stilstand
Vorige week had ik de Rover met startkabels weer moeten reanimeren omdat ze ruim een maand had stilgestaan. Daarvoor had ik datzelfde trucje moeten doen omdat de periode daarvoor de Rover ook al een tijd stil had gestaan.
Om toch eens te proberen of de accu weer een beetje prik had na de laatste flinke rit had ik een paar dagen geleden eens geprobeerd te starten en de accu gaf net te weinig stroom (alle verbruikers werkten wel gewoon) om ook de startmotor lang genoeg te laten draaien om de V6 aan te zwengelen.
Kortom, twee keer startkabelen en de lange stilstanden in combinatie met het koude weer heeft de accu geen goed gedaan: een nieuwe accu is dus gewenst.
Nu zit ik met het geval dat de Rover eigenlijk vaker niet rijdt dan wel en ik dus in tijden van stilstand de accu zoveel mogelijk wil ontzien. Een druppellader zou ideaal zijn, echter heb ik helaas niet de beschikking over elektriciteit waar de Rover staat.
Is het voldoende om de motorkap te openen, auto op slot te draaien, minpool eraf halen en de motorkap weer dicht te doen?
Verder heb ik het geval dat de 66Ah accu die er nu in zit sowieso iets te licht is voor de 825, of is deze sterke prima?
Om toch eens te proberen of de accu weer een beetje prik had na de laatste flinke rit had ik een paar dagen geleden eens geprobeerd te starten en de accu gaf net te weinig stroom (alle verbruikers werkten wel gewoon) om ook de startmotor lang genoeg te laten draaien om de V6 aan te zwengelen.
Kortom, twee keer startkabelen en de lange stilstanden in combinatie met het koude weer heeft de accu geen goed gedaan: een nieuwe accu is dus gewenst.
Nu zit ik met het geval dat de Rover eigenlijk vaker niet rijdt dan wel en ik dus in tijden van stilstand de accu zoveel mogelijk wil ontzien. Een druppellader zou ideaal zijn, echter heb ik helaas niet de beschikking over elektriciteit waar de Rover staat.
Is het voldoende om de motorkap te openen, auto op slot te draaien, minpool eraf halen en de motorkap weer dicht te doen?
Verder heb ik het geval dat de 66Ah accu die er nu in zit sowieso iets te licht is voor de 825, of is deze sterke prima?
Een druppellader is meest ideaal, de min-pool loshalen is op zich ook afdoende. Ik heb bij de Jag van m'n vader een schakelaar gemonteerd met eenzelfde functie:

Ik dacht dat je ze tegenwoordig ook had als knop direct op je accu zodat je niets hoeft te monteren.

Ik dacht dat je ze tegenwoordig ook had als knop direct op je accu zodat je niets hoeft te monteren.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Maak je er een iets langer snoertje aan en leg je hem op je hoedenplank
http://www.ebay.nl/itm/12v-Solar-Panel- ... 3f1ded06a7

- Lord Sterling
- MG-R Regular
- mg-zs
- Hairpin Hater
Maar is een garage normaal niet donkerJD schreef:Maak je er een iets langer snoertje aan en leg je hem op je hoedenplank![]()

Commission No. ZS-005354
MG ZS
Rover Tourer
- matthias117
- MG-R Freak