bah, vieze verstuiver

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
hAz
MG-R Freak

bah, vieze verstuiver

Bericht door hAz »

De reden waarom de vierde verstuiver er niet uit wilde is me nu wel duidelijk...
Verschil tussen eentje die er zo uitfloepte en deze behoeft weinig nadere uitleg. Eén en al dikke kool :? Zou dit veroorzaakt kunnen zijn door een lekkend koperen ringetje? Of is er een andere oorzaak?

Afbeelding

Afbeelding

Greetz, hAz
supergROVER

rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
hAz
MG-R Freak

Bericht door hAz »

Heb de verstuiver gereinigd. Zo te zien is deze al eens geplaatst ter vervanging bij de vorige eigenaar. Verstuiver heeft namelijk een andere metaalkleur dan de overige drie. Ook staat er een QR code op en dat hebben de andere drie niet. Duidelijk andere productieserie.
Waarschijnlijk heeft er vuiligheid tussen het sluitende oppervlak om de spits/afsluitplaatje gezeten waardoor de ruimte tussen kop en verstuiverhuis langzaam hierlangs is opgevuld met roet/koolaanslag.
Zo zie je maar hoe belangrijk het is de boel goed schoon te maken i.v.m. de hoge compressie (en betrekkelijk vuile verbranding in een diesel....)
Even wachten op de koper sluitringen en dan kan t weer in elkaar :)

Tjo! :+
supergROVER

Johan
MG-R Addict

Bericht door Johan »

Wat is eigenlijk de reden geweest dat je de verstuiver uberhaupt getrokken hebt?
Johan
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Volgens mij hoort er een aparte verstuiver in te zitten voor een of andere reden.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
hAz
MG-R Freak

Bericht door hAz »

Een aparte verstuiver in de 4e cylinder? Heb je daar missch. enige info over? Neem aan dat verstuivingspatroon en druk e.t.c. op alle cylinders gelijk hoort te zijn.

'k Ga ze nog eens goed nameten op lengte, om de een of andere reden heeft deze 4e niet goed dicht gezeten rond de nozzle. Afsluitplaatje was in ieder geval nieuwer dan de overige 3, aan de kleur te zien (daarom denk ik ook aan een vervanging in het verleden). Zal eens in t serviceboekje kijken of daar wat in staat vermeld.

Reden van demontage: kleppendeksel moest eraf om goed bij de aansluiting van koelwaterbuis op de thermostaat te kunnen. Daar zit namelijk een klein lekje langs de rubber o-ring omdat de buis iets verbogen is. Buis wordt weer goed gezet en dan moet lek weer dicht zijn. Eigenlijk dus een geluk bij een ongeluk dat ik deze vervuiling ontdekte :)

Tjow!
supergROVER

arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Normaal zitten er gewoon 4 dezelfde verstuivers in, dus bij jou zal deze dan inderdaad vervangen zijn. Waarschijnlijk is toen het verstuivergat niet goed gereinigd of is de verstuiver niet goed vast gezet.
hAz
MG-R Freak

Bericht door hAz »

Thanks, dan ga ik me verder geen zorgen maken en zodra ik klaar ben met de koeling de boel weer mooi in elkaar zetten ;)

Groeten, Han
supergROVER

Plaats reactie