Motor Rover 75 cdt valt af en toe uit
Motor Rover 75 cdt valt af en toe uit
Hallo allemaal,
Ik heb al een tijdje een probleem met mijn Rover 75 CDT uit 2002. Een paar jaar geleden viel in Frankrijk plotseling de motor uit. Het was die dag erg warm en mijn tank was iets onder de helft. na afkoelen ben ik naar een camping gereden en s'avonds de tank gevuld. volgende dag geen problemen meer en ben naar Nederland gereden. In Nederland viel de motor uit bij een kwart tank ik heb toen de dieselpomp in de tank vervangen.
Het probleem was lang weg nu valt de motor af en toe tijdens het rijden uit ook bij een volle tank ( ik hoor ook de twee pompen draaien voor het starten) een paar maanden geleden is de auto in een garage geweest en toen bleek de auto na een dag weer te starten en kreeg ik het commentaar dat ik terug moest komen als het defect er weer was want ze konden het niet vinden. Ik heb een paar weken zonder problemen gereden tot de motor weer uitviel. Ik kan wel na een korte tijd weer rijden en kan het euvel een week weg zijn. Wat ik zie als de motor uitvalt is "check engine".
Een andere garage dacht aan een defecte krukassensor maar kan die dan half stuk zijn?.
iK rammelde pasgeleden in het relaiskastje in de motor en toen starte de auto meteen weer ( kan toeval zijn). Het relais van het motormanagement is al vervangen.
De auto heeft 313000 gelopen en er is nog nooit een sensor vervangen.
Kan het een aardprobleem zijn?
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Ik heb al een tijdje een probleem met mijn Rover 75 CDT uit 2002. Een paar jaar geleden viel in Frankrijk plotseling de motor uit. Het was die dag erg warm en mijn tank was iets onder de helft. na afkoelen ben ik naar een camping gereden en s'avonds de tank gevuld. volgende dag geen problemen meer en ben naar Nederland gereden. In Nederland viel de motor uit bij een kwart tank ik heb toen de dieselpomp in de tank vervangen.
Het probleem was lang weg nu valt de motor af en toe tijdens het rijden uit ook bij een volle tank ( ik hoor ook de twee pompen draaien voor het starten) een paar maanden geleden is de auto in een garage geweest en toen bleek de auto na een dag weer te starten en kreeg ik het commentaar dat ik terug moest komen als het defect er weer was want ze konden het niet vinden. Ik heb een paar weken zonder problemen gereden tot de motor weer uitviel. Ik kan wel na een korte tijd weer rijden en kan het euvel een week weg zijn. Wat ik zie als de motor uitvalt is "check engine".
Een andere garage dacht aan een defecte krukassensor maar kan die dan half stuk zijn?.
iK rammelde pasgeleden in het relaiskastje in de motor en toen starte de auto meteen weer ( kan toeval zijn). Het relais van het motormanagement is al vervangen.
De auto heeft 313000 gelopen en er is nog nooit een sensor vervangen.
Kan het een aardprobleem zijn?
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
-
- MG-R Core
De krukas sensor is inderdaad mogelijk in dit geval. De enige manier om dit met 100 % zekerheid te zeggen is een meting uitvoeren op het moment dat de motor niet wil lopen.
Als je motormanagement lampje brand, dan zal er ook een foutcode opgeslagen zijn. Wanneer daaruit de krukas sensor naar voren komt, dan bedrading controleren en evt sensor vervangen.
Als je motormanagement lampje brand, dan zal er ook een foutcode opgeslagen zijn. Wanneer daaruit de krukas sensor naar voren komt, dan bedrading controleren en evt sensor vervangen.
Beste Bam,
De laatste keer dat de motor uitviel was op de rotonde. Ik heb 1 keer de auto horen stotteren toen ik opnieuw wilde starten nadat de motor was uitgevallen. maar tijdens het rijden nooit.
als de motor uitvalt is het ook abrupt. vorige week viel de motor uit en sloeg weer aan na twee seconden om vervolgens 500 meter verderop helemaal te stoppen.
starten deed hij niet meer. na een paar tikken op de relaiskast wilde de motor weer aanslaan. Misschien beweeg ik dan een kabel? Of het is toeval.
Als de stekker niet goed is van de brandstof hogedruksensor moet met een beetje wiebelen de motor toch uitvallen?.
Ik weet wel dat een paar maanden geleden de ANWB naar die sensor heeft gekeken en dat de spanning iets lager was dan dat hij verwachte.
De laatste keer dat de motor uitviel was op de rotonde. Ik heb 1 keer de auto horen stotteren toen ik opnieuw wilde starten nadat de motor was uitgevallen. maar tijdens het rijden nooit.
als de motor uitvalt is het ook abrupt. vorige week viel de motor uit en sloeg weer aan na twee seconden om vervolgens 500 meter verderop helemaal te stoppen.
starten deed hij niet meer. na een paar tikken op de relaiskast wilde de motor weer aanslaan. Misschien beweeg ik dan een kabel? Of het is toeval.
Als de stekker niet goed is van de brandstof hogedruksensor moet met een beetje wiebelen de motor toch uitvallen?.
Ik weet wel dat een paar maanden geleden de ANWB naar die sensor heeft gekeken en dat de spanning iets lager was dan dat hij verwachte.
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Of misschien de brandstofpomp? Heb je het ook als de tank volledig vol is, of enkel bij 1/4 en lager?
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- arjan_m
- MG-R Core
- Contacteer:
Dan vermoed ik met Bas mee, moet haast wel (de stekker) van een sensor zijn.
My MG-Rover history:
-
- MG-R Regular
Stekkers zekeringenkast
Ik heb 2 jaar geleden het zelfde gehad. Eerst alle pompen vervangen. Later heeft de Roto in Eindhoven het hele CAN-systeem na gekeken maar niets gevonden. Per toeval kwamen ze er uiteindelijk achter dat het aan de stekkers onder de zekeringenkast lag. Ze hebben alle stekkers en contacten schoon gemaakt en op nieuw vast gezet.
Sindsdien geen centje pijn meer.
Inmiddels al 100.000 km verder. Tellerstand nu 340.000.
Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen
Re: Stekkers zekeringenkast
Ah die Eckard leeft toch nog...Eckard schreef:Ik heb 2 jaar geleden het zelfde gehad. Eerst alle pompen vervangen. Later heeft de Roto in Eindhoven het hele CAN-systeem na gekeken maar niets gevonden. Per toeval kwamen ze er uiteindelijk achter dat het aan de stekkers onder de zekeringenkast lag. Ze hebben alle stekkers en contacten schoon gemaakt en op nieuw vast gezet.
Er zit al een ongelezen bericht in je inbox van 15 december in verband met je vraag naar een motorsteun

groet,
Hugos
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit

Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit

Ik heb de contacten schoongemaakt van diverse stekkers en ook de stekkers onder de relaisbak voor in de motor. De motor is sindsdien nog niet uitgevallen. vorige week ging met acculampje branden en kreeg de melding: "charge fault" na 50 kilometer gingen er allerlei lampjes branden en viel de kilometerteller uit. Ik haalde nog net het pompstation. De ANWB constateerde een kapotte dynamo.
vandaag de auto opgehaald bij de garage. bleken de twee draagarmrubbers ook versleten te zijn ( vandaar dat gebonk). af en toe viel de rembekrachting weg en dat bleek een gescheurd vacuumslangetje te zijn. Verder geen storingen gezien.
Wel blijft nadat mijn accu leeg was geweest de teller staan op 999999. en dat kon mijn garage niet goed krijgen. Kan dat wel gereset worden bij de Rover garage?
vandaag de auto opgehaald bij de garage. bleken de twee draagarmrubbers ook versleten te zijn ( vandaar dat gebonk). af en toe viel de rembekrachting weg en dat bleek een gescheurd vacuumslangetje te zijn. Verder geen storingen gezien.
Wel blijft nadat mijn accu leeg was geweest de teller staan op 999999. en dat kon mijn garage niet goed krijgen. Kan dat wel gereset worden bij de Rover garage?