De originele 15 jaar oude kap van mijn cabrio wordt wat stug en staat behoorlijk strak omdat de weekmakers uit het kunststof doek grotendeels zijn verdwenen.
Ik overweeg daarom om hem te vervangen voor een stoffen kap.
Wie heeft daar ervaring mee en kan mij adviseren over leveranciers en merken?
Cabriokap vervangen
-
- MG-R Freak
- Berichten: 861
- Lid geworden op: zo nov 27, 2005 9:30 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
De mijne via Ebay.co.uk gekocht voor 180 ongeveer (inclusief verzendkosten) en toen zelf gemonteerd. Alles is te doen, vooral als er ook nog eens beugels weg zijn gerot zoals bij mij het geval was, kunnen de kosten heel snel oplopen bij een bedrijf. Ik was onder de 200 klaar.
Jai
........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
-
- MG-R Freak
- Berichten: 861
- Lid geworden op: zo nov 27, 2005 9:30 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Een nieuwe PVC kap. Het enige wat er aan scheelde was dat de rand onder het raam (wat een los deel is) een iets lichter grijs is. Stof ben ik met opzet niet voor gegaan omdat ik het grijs van het pvc het mooist vind.
Waarschijnlijk nostalgie, aangezien dat ook de kleur van de originele kap is
Waarschijnlijk nostalgie, aangezien dat ook de kleur van de originele kap is
Jai
........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
Heb alles maar gedemonteerd.
Het hydraulisch bediende frame is nu roestvrij en goed werkend.
De brede metalen achterstrip, waarmee de stof vast zit aan de body, was lelijk verrot.
Er blijft water onder de rubberen strip staan waardoor dit onderdeel onbruikbaar was geworden. Ook de hoeklijsten achter zijn gevoelig voor corrosie.
Ik heb begrepen dat dit een euvel is dat bij de meeste Rover Cabrio's voorkomt.
Gelukkig vond ik in de buurt nog een nieuw exemplaar.
Alle metalen kapdelen worden nu gepoedercoat.
De tussenisolatie moest ook gerestaureerd worden omdat vocht al lekker bezig geweest was.
Verder heb ik de P-clips van de binnenhemel vernieuwd (kuis verrot) en alle bevestigingen met popnagels en schroeven. Ik kies steeds maar voor aluminium en RVS.
Langzamerhand komen alle puzzlestukjes bij elkaar en kan de kap binnenkort weer inelkaar gezet worden.
Hopelijk is het geheel dan wat duurzamer dan de 15 jaar die hij het nu uitgehouden heeft.
Naar mijn idee is dit wel een klus die je het beste zelf kan doen want bij het uitbesteden van een kapvervanging krijg je niet deze voorbewerking of het wordt onbetaalbaar en niet meer in verhouding met de dagwaarde van de auto.
Het hydraulisch bediende frame is nu roestvrij en goed werkend.
De brede metalen achterstrip, waarmee de stof vast zit aan de body, was lelijk verrot.
Er blijft water onder de rubberen strip staan waardoor dit onderdeel onbruikbaar was geworden. Ook de hoeklijsten achter zijn gevoelig voor corrosie.
Ik heb begrepen dat dit een euvel is dat bij de meeste Rover Cabrio's voorkomt.
Gelukkig vond ik in de buurt nog een nieuw exemplaar.
Alle metalen kapdelen worden nu gepoedercoat.
De tussenisolatie moest ook gerestaureerd worden omdat vocht al lekker bezig geweest was.
Verder heb ik de P-clips van de binnenhemel vernieuwd (kuis verrot) en alle bevestigingen met popnagels en schroeven. Ik kies steeds maar voor aluminium en RVS.
Langzamerhand komen alle puzzlestukjes bij elkaar en kan de kap binnenkort weer inelkaar gezet worden.
Hopelijk is het geheel dan wat duurzamer dan de 15 jaar die hij het nu uitgehouden heeft.
Naar mijn idee is dit wel een klus die je het beste zelf kan doen want bij het uitbesteden van een kapvervanging krijg je niet deze voorbewerking of het wordt onbetaalbaar en niet meer in verhouding met de dagwaarde van de auto.