andere rover kopen of deze behouden ?
-
- MG-R Newbie
- Berichten: 21
- Lid geworden op: zo jun 24, 2012 1:54 am
- Woonplaats:
- Locatie: utrecht, nl
andere rover kopen of deze behouden ?
Hello,
ik zit met een kleine dilemma.
ik heb momenteel een rover 25 uit 2000 met bijna 175.000 km erop, vrij goedkoop gekocht en heb er daarna wel weer bijna 500 euro nu inzitten aan reperaties.
nu zit ik te twijfelen of ik hem verkoop of een rover 200 aanschaf van ongeveer 1000 euro.
mn auto heeft nu nog steeds wat dingen die gemaakt moeten worden denk dat dat ongeveer 200-300 euro gaat kosten en dat is dan los van een nieuwe d-riem die dan ook in de loop van dit jaar vervangen moet gaan worden
dus mijn vraag aan jullie is wat zijn jullie meningen?
ik zit met een kleine dilemma.
ik heb momenteel een rover 25 uit 2000 met bijna 175.000 km erop, vrij goedkoop gekocht en heb er daarna wel weer bijna 500 euro nu inzitten aan reperaties.
nu zit ik te twijfelen of ik hem verkoop of een rover 200 aanschaf van ongeveer 1000 euro.
mn auto heeft nu nog steeds wat dingen die gemaakt moeten worden denk dat dat ongeveer 200-300 euro gaat kosten en dat is dan los van een nieuwe d-riem die dan ook in de loop van dit jaar vervangen moet gaan worden
dus mijn vraag aan jullie is wat zijn jullie meningen?
-
- MG-R Newbie
- Berichten: 21
- Lid geworden op: zo jun 24, 2012 1:54 am
- Woonplaats:
- Locatie: utrecht, nl
het is niet eens zozeer het geld dat erin gestoken moet worden maar meer dat de totaalsom steeds groter aan het worden is.
zat een beetje naar deze 2 te kijken
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 00&asrc=st als de km stand zou kloppen
http://www.nederlandmobiel.nl/tweedehan ... ds/2861551 ja... interieur he
zit erg in een dubio
en nu ik toch hier ben, een vi met 216k km?
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 00&asrc=st
vi is eigelijk wel wat ik zou willen en dan is de kleur ook nog eens meteen goed maar weet niet hoelang motor nog houd met deze km stand ( ik rij momenteel ongeveer 10000km p/j )
zat een beetje naar deze 2 te kijken
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 00&asrc=st als de km stand zou kloppen
http://www.nederlandmobiel.nl/tweedehan ... ds/2861551 ja... interieur he

zit erg in een dubio
en nu ik toch hier ben, een vi met 216k km?
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 00&asrc=st
vi is eigelijk wel wat ik zou willen en dan is de kleur ook nog eens meteen goed maar weet niet hoelang motor nog houd met deze km stand ( ik rij momenteel ongeveer 10000km p/j )
Ik zal meteen maar even met de deur in huis vallen:
de eerste auto die je noemt, heeft in de beschrijving met koeienletters staan dat de koppakking lek is?!
Daar komt nog bij dat je dan ook de D-riem moet vervangen, zeker bij deze kilometerstand..... dus dan ben je zeker duurder uit!
de tweede en derde waarschijnlijk ook de riem, trouwens de VI moet je wel kijken dat er goed naar omgekeken is blijft een karretje dat snel mishandeld wordt..... Het blok kan aardig wat hebben aan kilometers mits het onderhoud goed is geweest
Btw, bij elke auto wordt de totaalsom aan onderhoud etc natuurlijk groter.
de eerste auto die je noemt, heeft in de beschrijving met koeienletters staan dat de koppakking lek is?!
Daar komt nog bij dat je dan ook de D-riem moet vervangen, zeker bij deze kilometerstand..... dus dan ben je zeker duurder uit!
de tweede en derde waarschijnlijk ook de riem, trouwens de VI moet je wel kijken dat er goed naar omgekeken is blijft een karretje dat snel mishandeld wordt..... Het blok kan aardig wat hebben aan kilometers mits het onderhoud goed is geweest

Btw, bij elke auto wordt de totaalsom aan onderhoud etc natuurlijk groter.
Daily drive: Scarlet Rose (MG ZR 160, @172pk/191NM)
Project:
MGCC Membership no: 117137
MG ZR Commision no: 10024
Project:
MGCC Membership no: 117137
MG ZR Commision no: 10024
Die 2e lijkt me niet zo fris, gezien t interieur.
Als van die 1e de koppakking al eens vervangen is lijkt me dat de beste koop. *edit* dat is dus niet het geval
De km stand van die 3e zou geen probleem moeten zijn mits hij goed onderhouden is. Nadeel is wel dat als hij veel gelopen heeft daar vaak ook de gebruikssporen naar zijn.
Nadeel is alleen wel bij de wat goedkopere auto's dat er een hoop barrels worden aangeboden. En met degene die je nu hebt weet je wat je hebt, ook qua onderhoud e.d.
Als van die 1e de koppakking al eens vervangen is lijkt me dat de beste koop. *edit* dat is dus niet het geval
De km stand van die 3e zou geen probleem moeten zijn mits hij goed onderhouden is. Nadeel is wel dat als hij veel gelopen heeft daar vaak ook de gebruikssporen naar zijn.
Nadeel is alleen wel bij de wat goedkopere auto's dat er een hoop barrels worden aangeboden. En met degene die je nu hebt weet je wat je hebt, ook qua onderhoud e.d.
gezien de km stand van je eigen auto, 175 d km, en je rijd er 10.000 km p.j mee, kun je er vrij gemakkelijk nog een 100.000 km bijrijden, en dus nog 10 jaar plezier van hebben. op dit forum zijn er leden genoeg die een respectabele stand hebben bereikt. onderhoud is alles. mijn bescheiden mening is dus houden, en goed verzorgen! 

-
- MG-R Newbie
- Berichten: 21
- Lid geworden op: zo jun 24, 2012 1:54 am
- Woonplaats:
- Locatie: utrecht, nl
Zal er ff iets meer info bijzetten
Zit een bon bij van de rover dealer waarbij dus de riem en het blok is verrvangen en aantal pakkingen.
Onderhoudsboekje zit erbij met historie van de onderhoud met stempels tot 170dkm geloof ik zo uit me hoofd.
ja verder heeft ie wel wat sporen : interieur moet gereinigd worden, 1 deurpaneel zit het stof los, dakraam schuif ding ( niet hetdakraam zelf maar wat daaronder zit ) is een stukje afgebroken, denk dat er veel lucht in de remleiding zit en uitlaat moet nagekeken worden.
dat is eigelijk wat ik zo tot nu toe heb gezien waar gefixed moet worden maar bepaalde dingen kunnen nog wel w8ten

Zit een bon bij van de rover dealer waarbij dus de riem en het blok is verrvangen en aantal pakkingen.
Onderhoudsboekje zit erbij met historie van de onderhoud met stempels tot 170dkm geloof ik zo uit me hoofd.
ja verder heeft ie wel wat sporen : interieur moet gereinigd worden, 1 deurpaneel zit het stof los, dakraam schuif ding ( niet hetdakraam zelf maar wat daaronder zit ) is een stukje afgebroken, denk dat er veel lucht in de remleiding zit en uitlaat moet nagekeken worden.
dat is eigelijk wat ik zo tot nu toe heb gezien waar gefixed moet worden maar bepaalde dingen kunnen nog wel w8ten
