Nee dat niet maar in Engeland wordt dat wel gedaan met goede resultaten.
En het is wel een pokke werk om de orginele thermostaat te vervangen, terwijl dit toch binnen een uurtje te doen is.
Als mijn thermostaat nu niet goed zou werken dan ging ik dat zeker proberen.
Bevalt het niet dan is er een tien euro over boord, en je kunt het ook zo weer in een hand omdraai ongedaan maken.
En als mijn waterpomp het begeeft dan vervang ik de orginele thermostaat wel en haal ik die andere er weer uit.
Ja!!! het is gelukt.
Vandaag maar even de stoute schoenen aangetrokken en de thermostaat vervangen.
Het zat allemaal mee behalve de klemband van de slang die op de thermostaat komt.
Deze schuif je naar beneden met een griptang erop en die laat je zitten, alleen de griptang schoot los.
Al met al 2,5 uur werk maar wel weer een goed werkend koelsysteem.
Pim, Ik ga de komende week zo'n 1000 km maken dus ik zal wel merken denk ik.
Ik ben alleen vergeten de standkachel meteen even inwendig schoon te maken.
Het koelsysteem was leeg dus dit zou een makkie worden alleen ik was het vergeten.
Hij heeft nl. een startprobleem hij start wel, alleen in de 2e instantie. Dit schijnt door de vervuiling i.d. verbrandingskamer te komen.