Lege accu na maand stilstaan

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
kilroy
MG-R Addict

Lege accu na maand stilstaan

Bericht door kilroy »

Gisteren moest de Anwb erbij komen omdat onze 75 een krappe maand had stil gestaan. Nu snap ik dat een 75 een brok elektronica is maar na een maand een nieuwe accu leeg?? Ik vind het vrij snel. Uiteraard kan je de accu loskoppelen als hij een tijdje stilstaat maar ik vroeg me af of er mensen zijn die ook zoiets hebben meegemaakt en dan na hoeveel tijd. De man van de Anwb zei dat er ergens een stroomlek zou kunnen zijn en hij vroeg of de auto nieuw was :thumb:
Rover 75 2.5 liter V6 (34-LB-HP)
mg-zs
Hairpin Hater

Bericht door mg-zs »

Yup,mijne was na 3 weken leeg
Even over gestart en alles was weer goed.
Heb sinds dien maar de accu afgekoppeld als ik lang op vakantie ging
Laatst gewijzigd door mg-zs op di feb 12, 2013 8:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
Callahan

Bericht door Callahan »

De accu loopt sowieso heel langzaam leeg als de auto niet rijdt. Dat komt omdat er kleine stroomgebruikers zijn zoals je alarminstallate je klokje etc. Dat is in de winter allemaal veel erger dan in de zomer. Deels omdat je in de winter met veel meer stroomgebruikers rondrijdt zoals verwarming achteruit verwarming verlichting stoelverwarming etc dan in de zomer. Daarnaast verliest de accu sneller zijn lading bij koud weer dan bij mild en warm weer. Een accu in matige conditie zal het daarom eerder in de winder dan in de zomer opgeven! De nieuwe type accu's hebben een ander laadkarakter dan de oude (klassieker)accu's van vroeger. De nieuwe accu's laden sneller maar de oude type accu's houden hun lading langer vast. Voor allebei is wat te zeggen.
Soms heeft de ANWB wel eens een klassieker accu in de serviceauto staan
maar daar moet je maar niet op rekenen. Varta heeft ze nog!
Plaats reactie