Hoe eenvoudig een hydr. klepstoter in een 1.8 te vervangen?

75 en 75 Tourer
Plaats reactie
Callahan

Hoe eenvoudig een hydr. klepstoter in een 1.8 te vervangen?

Bericht door Callahan »

Wie heeft ervaring met het vervangen van een hydraulishe klepstoter bij een 1.8 motor.

Mijn Rover 75 motor loopt erg goed en mooi maar er is hoorbaar een hydraulische klepstoter die door slijtage zijn werk nog maar half doet en dat is een ergerlijk en naar gehoor waaraan ik me blijf storen. :( Bij koude motor heel erg en bij warme motor iets minder.
Heb al een Valve Noise Reducer van Wyns zgn. additief toegevoegd maar het helpt hoegenaamd niet. Heb geen problemen om mijn handen vuil te maken maar ik zou graag weten of dit eenvoudig kan gebeuren of dat de distributieriem/waterpomp etc. dan ook vervangen moet worden. Ik neem aan dat hij aangespoort wordt door een nokkenas. Maar wellicht is er een truckje om die bijvoorbeeld los te maken en voorzichtig wat opzij te trekken. Wie weet raad?

groet Callahan Hilversum
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

De distributie moet er wel af om de klepstoters te vervangen. Als deze er nog niet zolang omzit, kun je de riem opnieuw monteren, maar wanneer deze al meer dan 75.000 km of meer dan 3 jaar zit dan kun je de distributie + waterpomp beter meteen vervangen. En gebruik goed spul voor het afdichten van de nokkenas drager (niet die dikke vloeibare pakking van loctite o.i.d.) Ik gebruik zelf een heel dun, lichtgroen goedje (te halen bij de *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) dealers).
Eric27
MG-R Freak

Bericht door Eric27 »

Mooi stukje Arjen in het AMT over die mazda. Zo kun je wel weer zien het valt niet altijd mee, ook niet met nieuwe onderdelen.

Eric.
Callahan

vervolg hydraulische klepstoter vervangen.

Bericht door Callahan »

Beste Arjen en medelezers....Ik weet niet hoe lang de distributieriem er al inzit maar ik neem aan dat hij toch wel eens vervangen moet worden dus... Zoals ik al aangaf ben ik niet te beroerd om mi'n handen vuil te maken. Maar ik schrik al snel terug voor het vervangen van die distributieriem....Enig idee wie dat hier op eenvoudige wijze in het hobbycirquit zou willen doen. Zoals je begrijpt heb ik totaal geen haast en zorg uiteraard voor de benodigde onderdelen zodat alles klaarligt. Kan wat mij betreft ook prima van het voorjaar. Afstand ook geen bezwaar.

groet...

Callahan..(Frank)
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Opzich is het niet erg moeilijk om de distributie te vervangen. Met een beetje handigheid en goed gereedschap is het wel zelf te doen. Ik kan je hier eventueel wel een beschrijving sturen.
Hobbyisten hier op het forum die je willen helpen zullen zich dan vast wel melden.
Ik wil het natuurlijk ook wel voor je doen. Wij zijn goedkoop, maar niet zo goedkoop als de gemiddelde hobbyist :mrgreen:

@ Eric: Dankje! Ben je lid van AMT? Ik had begin dit jaar, toen we begonnen met DSN nog niet verwacht dat ik nu met een eigen verhaal in de AMT zou staan, ben er erg blij mee!
Eric27
MG-R Freak

Bericht door Eric27 »

Ja ben lid al meer dan twintig jaar van ATC Twente, mooi blad kun heel veel informatie van opsteken.

Eric
Callahan

Bericht door Callahan »

Fijn zo Eric.....fijn zo Arjen! HUH :?:
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Ik zal het even uitleggen :mrgreen:

Wij, Diagnose Service Noord, zijn aangesloten bij de stichting diagnose centrum.
Als lid van diagnose centrum is mij gevraagd een stukje te schrijven voor het blad AMT (auto motor techniek).
Het stukje gaat over een niet alledaagse storing die wij mochten oplossen.

Eric is lid van het blad en heeft het stukje dus gelezen :D

Voor mensen die nieuwsgierig zijn naar het stukje:
http://diagnose-service-noord.nl/
(Klik op: DSN in Auto-Motor-Techniek Magazine)
Callahan

Bericht door Callahan »

Geeft niks hoor maar ik vind het licht vertroebelend werken op de zo gewenste werking van de topic.. :p
Plaats reactie