high-line navigatie zit ernaast
high-line navigatie zit ernaast
Probleempje: aangezien ik de laatse tijd regelmatig problemen had met mijn navigatie (wil niet opstarten) no cd... je kent dat wel, heb ik de CD-module (met 2 stekkeraansluitingen blauw en paars) van 2001 vervangen door een andere CD-module (met dezelfde stekkeraansluitingen) doch met een aansluiting voor antenne? van het jaar eind 2002. heb dus wel geen kabeltje om dit laatste aan te sluiten... Navigatie start probleemloos op en blijft ook draaien, doch aanduiding van mijn wagen is niet correct t.o.v. de weg die getoont wordt. Het zit er ongeveer 500 meter naast.
Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?
Veel dank!
Hugos
Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?
Veel dank!
Hugos
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit

Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit

- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Het vrij stekkertje is de kabel van je GPS antenne.
Het eerste type had deze anders aangesloten, bij het tweede type (de MK3 zogezegd) moet deze los worden aangesloten op de unit.
Er zijn twee mogelijkheden;
- Als je er nog bij kunt zou boven de navigatieunit een dik "ijzer" blok moeten liggen, met daaraan een rond klein stekkertje, dat is de GPS aansluiting. Dit ronde stekkertje moet dan in de naviagtie unit gestoken worden. De kans is groot dat de kabel nèt te kort is.....
- Een nieuwe GPS antenne bestellen en aansluiten, met een stukkie kabel eraan. Je kunt hiervoor ook de BMW variant gebruiken (E46/E39) het zijn dezelfde antennes. Op Ebay kun je ze zeker vinden.
Het eerste type had deze anders aangesloten, bij het tweede type (de MK3 zogezegd) moet deze los worden aangesloten op de unit.
Er zijn twee mogelijkheden;
- Als je er nog bij kunt zou boven de navigatieunit een dik "ijzer" blok moeten liggen, met daaraan een rond klein stekkertje, dat is de GPS aansluiting. Dit ronde stekkertje moet dan in de naviagtie unit gestoken worden. De kans is groot dat de kabel nèt te kort is.....
- Een nieuwe GPS antenne bestellen en aansluiten, met een stukkie kabel eraan. Je kunt hiervoor ook de BMW variant gebruiken (E46/E39) het zijn dezelfde antennes. Op Ebay kun je ze zeker vinden.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Hallo Arjan, ik dacht wel dat jij snel zou reageren. In de navigatieprobleempjes kom jij vaak voor ...
Vraagje: waar zit dan de antenne zelf? Achterruit?
Of kan ik de vorige eigenaar nog vragen om deze antenne? Als ie los te maken is zou die dat zeker voor me doen.
Dank je wel!

Vraagje: waar zit dan de antenne zelf? Achterruit?
Of kan ik de vorige eigenaar nog vragen om deze antenne? Als ie los te maken is zou die dat zeker voor me doen.
Dank je wel!
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit

Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit

- MGF MPi
- MG-R Spotter
- Berichten: 869
- Lid geworden op: do mar 02, 2006 6:28 pm
- Woonplaats: Rotterdam / Heiloo
- Contacteer:
De antenne ligt onder de hoedenplank. 
Overigens maakt de positie van de GPS antenne niet zo veel uit. Bij onze 75 doet de originele antenne het niet meer (connector is kapot) en dus ligt er nu tijdelijk een andere antenne achter de bekleding rechts in de kofferbak. Deze doet het net zo goed als de originele antenne.

Overigens maakt de positie van de GPS antenne niet zo veel uit. Bij onze 75 doet de originele antenne het niet meer (connector is kapot) en dus ligt er nu tijdelijk een andere antenne achter de bekleding rechts in de kofferbak. Deze doet het net zo goed als de originele antenne.
MGF 1.8i, British Racing Green
Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue

[quote="arjan_m"]Het vrij stekkertje is de kabel van je GPS antenne.
Het eerste type had deze anders aangesloten, bij het tweede type (de MK3 zogezegd) moet deze los worden aangesloten op de unit.
Er zijn twee mogelijkheden;
- Als je er nog bij kunt zou boven de navigatieunit een dik "ijzer" blok moeten liggen, met daaraan een rond klein stekkertje, dat is de GPS aansluiting. Dit ronde stekkertje moet dan in de navigatie unit gestoken worden. De kans is groot dat de kabel nèt te kort is.....
-quote]
Ik ben eruit
Het dik 'ijzer' blok waarnaar je verwijst, is de TRIMBLE GPS-Antenne van de MK2 met nr YWY100240. Die heeft 1 stekkeraansluiting en een aansluiting voor antenne. Met wat gefriemel is die kabel bij mij lang genoeg om aan te sluiten op de navigatiemodule YIB000160. Dus die GPS-module verwijderen. Toch bleef ie mijn positie een 23-tal km verder naar 't noordwesten aanduiden. Ook met een ander antennetje (zoals dat van onder de hoedenplank) geprobeerd. Locatie bleef verkeerd. Dan op 't schermpje 'carposition'(lang naar gezocht...) aangepast en 't is ok!
Vriendelijk dank!!
Het eerste type had deze anders aangesloten, bij het tweede type (de MK3 zogezegd) moet deze los worden aangesloten op de unit.
Er zijn twee mogelijkheden;
- Als je er nog bij kunt zou boven de navigatieunit een dik "ijzer" blok moeten liggen, met daaraan een rond klein stekkertje, dat is de GPS aansluiting. Dit ronde stekkertje moet dan in de navigatie unit gestoken worden. De kans is groot dat de kabel nèt te kort is.....
-quote]
Ik ben eruit

Het dik 'ijzer' blok waarnaar je verwijst, is de TRIMBLE GPS-Antenne van de MK2 met nr YWY100240. Die heeft 1 stekkeraansluiting en een aansluiting voor antenne. Met wat gefriemel is die kabel bij mij lang genoeg om aan te sluiten op de navigatiemodule YIB000160. Dus die GPS-module verwijderen. Toch bleef ie mijn positie een 23-tal km verder naar 't noordwesten aanduiden. Ook met een ander antennetje (zoals dat van onder de hoedenplank) geprobeerd. Locatie bleef verkeerd. Dan op 't schermpje 'carposition'(lang naar gezocht...) aangepast en 't is ok!
Vriendelijk dank!!
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit

Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit

- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Klopt helemaal Hugo, vergeef me dat ik de nummers even niet van buiten wist.... 
Maar wel mooi, dan heb je geluk!
Vaak is dat kabeltje net een cm te kort om hem aan te sluiten.
Ovrigens is een MK3 is veel sneller dan een MK2.
Nog mooier en nog sneller is een MK4 (bmw E46/E39) variant.
Daar kan een DVD in met de gehele kaart van Europa.

Maar wel mooi, dan heb je geluk!
Vaak is dat kabeltje net een cm te kort om hem aan te sluiten.
Ovrigens is een MK3 is veel sneller dan een MK2.
Nog mooier en nog sneller is een MK4 (bmw E46/E39) variant.
Daar kan een DVD in met de gehele kaart van Europa.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
je hebt me in ieder geval in de goede richting gewezen, nummers ken ik ook niet uit 't hoofd...
Een MK4 ... dat zal de volgende investering zijn zeker? of nen MGB... soms moet je keuzes maken hé
Dank je wel!

Een MK4 ... dat zal de volgende investering zijn zeker? of nen MGB... soms moet je keuzes maken hé


Dank je wel!
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit

Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit

-
- MG-R Freak
- Berichten: 747
- Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
- Woonplaats: Deinum
Nu het toch over antennes gaat, ik heb in mijn ZT sinds een week een beroerde radio ontvangst, soms is het een poosje goed maar meestal zijn er veel veel storingen, dacht eerst dat het aan de mist lag maar die is al lang verdwenen.
Het is begonnen na een lekke band, kan mij niet voorstellen dat het er iets mee te maken heeft.
Of toch ?
Het is begonnen na een lekke band, kan mij niet voorstellen dat het er iets mee te maken heeft.
Of toch ?
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Als je ook highline navi hebt kan dat best. De radiomodule zit helemaal achterin, met een antenneaansluiting. Misschien dat deze niet helemaal lekker zat, en met verwisselen van het wiel half contact maakt?
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
-
- MG-R Freak
- Berichten: 747
- Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
- Woonplaats: Deinum
Heeft het niet te maken met het al dan niet opstaan van de achterruitverwarming? Bij mij geeft dat in ieder geval storing op de radio (niet constant maar toch heel regelmatig). Zet ik die af, dan heb ik geen storing meer...mixtuurorgel schreef:Nu het toch over antennes gaat, ik heb in mijn ZT sinds een week een beroerde radio ontvangst, soms is het een poosje goed maar meestal zijn er veel veel storingen, dacht eerst dat het aan de mist lag maar die is al lang verdwenen.
Het is begonnen na een lekke band, kan mij niet voorstellen dat het er iets mee te maken heeft.
Of toch ?
't schijnt dat als je de ruiten met een speciaal product wast, dit al een oplossing kan bieden. Maar zover ben ik nog niet...
Rover 75 2.0 CDt 2000 man Midnight Blue JQW (huidig)
Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit

Rover 75 2.5 V6 2001 aut Raven Black PMF (stock)
Rover 75 2.5 V6 2002 aut Raven Black PMF (stock)
Alpine A310 V6 2.7 1981 man Wit
Flandria Majestic 1959 3 vit
Flandria Parisienne 1962 3 vit

-
- MG-R Freak
- Berichten: 747
- Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
- Woonplaats: Deinum
Heb ook storing als de achterruitverwarming opstaat,niet constant,als ie uitstaat totaal geen storing...hugos schreef: Heeft het niet te maken met het al dan niet opstaan van de achterruitverwarming? Bij mij geeft dat in ieder geval storing op de radio (niet constant maar toch heel regelmatig). Zet ik die af, dan heb ik geen storing meer...
't schijnt dat als je de ruiten met een speciaal product wast, dit al een oplossing kan bieden. Maar zover ben ik nog niet...