gasklephuis

214 216 218 220 25
jonathanBE
MG-R Regular
Berichten: 70
Lid geworden op: do feb 24, 2011 2:02 pm
Woonplaats:
Locatie: lede

gasklephuis

Bericht door jonathanBE »

ik zou graag een andere gasklephuis steken op de 1.4 K serie motor maar heb gezien dat er de 48mm,52mm en zelf 56mm bestaat, wat is het verschil op het vermogen?
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5976
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

52 mm tov 48mm is per auto verschillend.
Het geeft een iets hoger koppel onderin en hij loopt bovenin wat sneller door.
Maar niet spectaculair

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Maar wel een verbetering ;)
jonathanBE
MG-R Regular
Berichten: 70
Lid geworden op: do feb 24, 2011 2:02 pm
Woonplaats:
Locatie: lede

Bericht door jonathanBE »

heb gelezen dat dit op een 1.4 k tot 20 pk meer oplevert maar weet niet echt welk grote gasklephuis ik zou moeten nemen :s
In feite hoe groter des te beter?
Gebruikersavatar
Mr, B
MG-R Core
Berichten: 351
Lid geworden op: di jan 25, 2011 10:57 pm
Woonplaats:
Locatie: culemborg

Bericht door Mr, B »

welke uitvoering heb je?
er waren er toch 2? 85pk en de 103pk, bij de 85pk zal het wel een bak verschil zijn ja.
maar de 103pk met complete sport uitlaat, open luchtfilter, 52mm gasklep is in totaal 20pk
gas is alles remmen is angst
jonathanBE
MG-R Regular
Berichten: 70
Lid geworden op: do feb 24, 2011 2:02 pm
Woonplaats:
Locatie: lede

Bericht door jonathanBE »

Mr, B schreef:welke uitvoering heb je?
er waren er toch 2? 85pk en de 103pk, bij de 85pk zal het wel een bak verschil zijn ja.
maar de 103pk met complete sport uitlaat, open luchtfilter, 52mm gasklep is in totaal 20pk
ik heb dus de 85 pk daarom dat dit wel te doen is, maar heb gelezen dat 48mm het zelfde zou als vermogen winst zijn dan de 52mm?
Gebruikersavatar
Johan
MG-R Addict
Berichten: 358
Lid geworden op: di jan 22, 2008 10:56 pm
Woonplaats: Assen

Bericht door Johan »

Dat verhaal van 85 en 103 pk, daar was wat mee... Heeft volgens mij standaard zelfde klephuis, maar er was iets met de afstelling of maximale slag van de klep (kabel of klep is begrensd). Moet je even spitten in het forum, er is hier al eens vaker wat over geschreven. Yme weet hier ook meer van...
Johan
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

85 pk en 103 pk is beiden een 48mm klep standaard.
De 85 pk versie zit een "begrensde" klep op
Wil je van 85 pk naar 103 pk gaan moet je je gasklephuis + gaskabel vervangen voor een standaard gaskabel + gasklephuis van een 103 pk versie. Dat is alles, en dan heb je 103 pk in plaats van 85.


Die 52mm klep staat hierbuiten, dat is een modificatie ( deze geeft iets meer vermogen dan de klep die standaard op de 103 pk versie zit ) maar verwacht hier niet te veel van.
Je kan er ook in 1 keer een 52mm klep er opzetten i.c.m. een 103 pk gaskabel.
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr, B
MG-R Core
Berichten: 351
Lid geworden op: di jan 25, 2011 10:57 pm
Woonplaats:
Locatie: culemborg

Bericht door Mr, B »

52mm gasklep ga je dan wel merken ja 8)

weet niet hoe het met de remmen zit tussen de 85pk en de 103pk,
als het allemaal het zelfde is kan het wel, als de remmen minder werken zou ik daar ook even naar kijken als ik jou was ;)
gas is alles remmen is angst
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

ja, remmen van de 103 en 85 pk zijn hetzelfde ;)
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
jonathanBE
MG-R Regular
Berichten: 70
Lid geworden op: do feb 24, 2011 2:02 pm
Woonplaats:
Locatie: lede

Bericht door jonathanBE »

JD schreef:ja, remmen van de 103 en 85 pk zijn hetzelfde ;)
super,bedankt aangezien de 48mm toch wel goedkoper zijn :) en ik heb al een gaskabel besteld van een BRM zou wel lukken zeker?
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

dat denk ik wel, heb je een 200 of een 25 ?
weet namelijk niet of die kabels gelijk zijn

Als je een 48mm klep koopt, koop dan bij voorkeur de aluminium versie. Die kunststof kleppen willen nog wel eens blijven klemmen.
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
jonathanBE
MG-R Regular
Berichten: 70
Lid geworden op: do feb 24, 2011 2:02 pm
Woonplaats:
Locatie: lede

Bericht door jonathanBE »

JD schreef:dat denk ik wel, heb je een 200 of een 25 ?
weet namelijk niet of die kabels gelijk zijn

Als je een 48mm klep koopt, koop dan bij voorkeur de aluminium versie. Die kunststof kleppen willen nog wel eens blijven klemmen.
heb een 25, hoe kun je weten of het een begrensde klep is? gewoon geen in kunstof nemen?
jonathanBE
MG-R Regular
Berichten: 70
Lid geworden op: do feb 24, 2011 2:02 pm
Woonplaats:
Locatie: lede

Bericht door jonathanBE »

bam schreef:52 mm tov 48mm is per auto verschillend.
Het geeft een iets hoger koppel onderin en hij loopt bovenin wat sneller door.
Maar niet spectaculair
heb jij een 52mm?
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Bam heeft een 52 mm klep, pas geplaatst.

Een begrensde klep herken je aan een extra plaatje op het klepje zelf, en ja, met een alu klep heb je geen narigheid, die van kunststof wil bij warm worden wel eens vervormen en dan gaat je motor beroerd lopen.

Maar volgens mij is een 52 mm altijd alu... Toch?
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

in ieder geval geen kunststof klep nemen.
als je een 85 pk versie hebt heb je een begrensde klep
Er staan artikelnummers in die kleppen, dan weet je zeker dat je de goede hebt

( maar zelf ook even de zoekfunctie gebruiken er zijn zat topics over dit onderwerp )
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Plaats reactie