gasklephuis
-
- MG-R Regular
gasklephuis
ik zou graag een andere gasklephuis steken op de 1.4 K serie motor maar heb gezien dat er de 48mm,52mm en zelf 56mm bestaat, wat is het verschil op het vermogen?
-
- MG-R Regular
-
- MG-R Regular
ik heb dus de 85 pk daarom dat dit wel te doen is, maar heb gelezen dat 48mm het zelfde zou als vermogen winst zijn dan de 52mm?Mr, B schreef:welke uitvoering heb je?
er waren er toch 2? 85pk en de 103pk, bij de 85pk zal het wel een bak verschil zijn ja.
maar de 103pk met complete sport uitlaat, open luchtfilter, 52mm gasklep is in totaal 20pk
Dat verhaal van 85 en 103 pk, daar was wat mee... Heeft volgens mij standaard zelfde klephuis, maar er was iets met de afstelling of maximale slag van de klep (kabel of klep is begrensd). Moet je even spitten in het forum, er is hier al eens vaker wat over geschreven. Yme weet hier ook meer van...
Johan
85 pk en 103 pk is beiden een 48mm klep standaard.
De 85 pk versie zit een "begrensde" klep op
Wil je van 85 pk naar 103 pk gaan moet je je gasklephuis + gaskabel vervangen voor een standaard gaskabel + gasklephuis van een 103 pk versie. Dat is alles, en dan heb je 103 pk in plaats van 85.
Die 52mm klep staat hierbuiten, dat is een modificatie ( deze geeft iets meer vermogen dan de klep die standaard op de 103 pk versie zit ) maar verwacht hier niet te veel van.
Je kan er ook in 1 keer een 52mm klep er opzetten i.c.m. een 103 pk gaskabel.
De 85 pk versie zit een "begrensde" klep op
Wil je van 85 pk naar 103 pk gaan moet je je gasklephuis + gaskabel vervangen voor een standaard gaskabel + gasklephuis van een 103 pk versie. Dat is alles, en dan heb je 103 pk in plaats van 85.
Die 52mm klep staat hierbuiten, dat is een modificatie ( deze geeft iets meer vermogen dan de klep die standaard op de 103 pk versie zit ) maar verwacht hier niet te veel van.
Je kan er ook in 1 keer een 52mm klep er opzetten i.c.m. een 103 pk gaskabel.
-
- MG-R Regular
-
- MG-R Regular
heb een 25, hoe kun je weten of het een begrensde klep is? gewoon geen in kunstof nemen?JD schreef:dat denk ik wel, heb je een 200 of een 25 ?
weet namelijk niet of die kabels gelijk zijn
Als je een 48mm klep koopt, koop dan bij voorkeur de aluminium versie. Die kunststof kleppen willen nog wel eens blijven klemmen.
-
- MG-R Regular
Bam heeft een 52 mm klep, pas geplaatst.
Een begrensde klep herken je aan een extra plaatje op het klepje zelf, en ja, met een alu klep heb je geen narigheid, die van kunststof wil bij warm worden wel eens vervormen en dan gaat je motor beroerd lopen.
Maar volgens mij is een 52 mm altijd alu... Toch?
Een begrensde klep herken je aan een extra plaatje op het klepje zelf, en ja, met een alu klep heb je geen narigheid, die van kunststof wil bij warm worden wel eens vervormen en dan gaat je motor beroerd lopen.
Maar volgens mij is een 52 mm altijd alu... Toch?