100 serie - 1800 VVC
100 serie - 1800 VVC
Omdat ik toch even rond wil kijken naar de mogelijkheden en benodigheden even een topic. Ik heb een compleet 1800VVC blok met bijbehorende ECU en startrelais..assen en benodigdheden erbij.
Bak is een R65U van een 1.1 (ivm omvang en overbrenging).
Daarbij heb ik de draadboom van het blok.. niet van de auto verder..
- Welke uitvoering van de 100 heb ik nodig zodat ik dit blok er redelijk eenvoudig in kan lepelen (type, bouwjaar etc)
- waar moet ik qua huidige ECU op letten zonder complete draadboomverbouwingen te doen..
- Kan ik dezelfde assen blijven gebruiken
Elke info is welkom
Jaapio
Bak is een R65U van een 1.1 (ivm omvang en overbrenging).
Daarbij heb ik de draadboom van het blok.. niet van de auto verder..
- Welke uitvoering van de 100 heb ik nodig zodat ik dit blok er redelijk eenvoudig in kan lepelen (type, bouwjaar etc)
- waar moet ik qua huidige ECU op letten zonder complete draadboomverbouwingen te doen..
- Kan ik dezelfde assen blijven gebruiken
Elke info is welkom
Jaapio
- Dr Doggystyle
- Beheerder
- Berichten: 26473
- Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
- Woonplaats: het MG-R Forum
in dit hele oude topic is er een 114 gti gebruikt :
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=6902
veel fotos werken niet meer
misschien dat je wat aan dat topic hebt
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=6902
veel fotos werken niet meer
misschien dat je wat aan dat topic hebt
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- Dr Doggystyle
- Beheerder
- Berichten: 26473
- Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
- Woonplaats: het MG-R Forum
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- Dr Doggystyle
- Beheerder
- Berichten: 26473
- Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
- Woonplaats: het MG-R Forum
en misschien dat hier ook wat info staat
http://www.118gti.tk/
en deze is ook leuk om alleen fotos te zien :
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?p=163879
en deze is ook een topic van Jouke
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=12812
http://www.118gti.tk/
en deze is ook leuk om alleen fotos te zien :
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?p=163879
en deze is ook een topic van Jouke
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=12812
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Er zijn wel wat dingen waar je rekening meet moet houden.
Als je de r65u bak houdt heb je ook een ander vliegwiel nodig, het vliegwiel van de vvc is namelijk te groot en van de gewone is het profiel voor de b.d.p sensor anders.
De immobilizer in de ecu moet worden uitgeschakeld/omzeild, ik heb dat bij talon sportscars laten doen. was een jaar of 5 geleden volgens mij rond de 200 euro.
Als je de r65u bak houdt heb je ook een ander vliegwiel nodig, het vliegwiel van de vvc is namelijk te groot en van de gewone is het profiel voor de b.d.p sensor anders.
De immobilizer in de ecu moet worden uitgeschakeld/omzeild, ik heb dat bij talon sportscars laten doen. was een jaar of 5 geleden volgens mij rond de 200 euro.
dat andere vliegwiel etc heb ik al (WFM1972 uit mn hoofd)
ECU heb ik inderdaad begrepen dat je dat kan laten omzeilen. via terpstra adresje in de buurt gevonden reeds.
Hoe zit het met de verschillende kabelbomen in de 100.. kan ik mijn ECU uit de MGF op elke boom aansluiten of zit er verschil in aansluiting van de verschillende MEMS versies.. (1.8, 2 en)
Jaapio
ECU heb ik inderdaad begrepen dat je dat kan laten omzeilen. via terpstra adresje in de buurt gevonden reeds.
Hoe zit het met de verschillende kabelbomen in de 100.. kan ik mijn ECU uit de MGF op elke boom aansluiten of zit er verschil in aansluiting van de verschillende MEMS versies.. (1.8, 2 en)
Jaapio
Het moet in ieder geval een multipoint kabelboom zijn, volgens mij moeten er aan de kabelboom wel aanpassingen gedaan worden. Bij talon hebben ze dat gelijk gedaan met het aanpassen van de ecu. Moet zeggen dat ik het allemaal niet precies meer weet aangezien het al een tijdje geleden is. Mail hun anders even, super aardige lui die je graag te woord staan.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Je moet de ECU en draadboom van de motor pakken, met die van de 100 kan je echt geen VVC besturen.
Daarna moet wel de draadboom aangepast worden zodat er een alarm kan worden geplaatst, de VVC ecu vereist namelijk een startonderbreker.
De motor past in iedere willekeurige 100, maar een GTi MPi is de beste basis, vanwege de veerbollen, de extra dempers, de ARB's, de remmen en een paar verstevigingen.
Daarna moet wel de draadboom aangepast worden zodat er een alarm kan worden geplaatst, de VVC ecu vereist namelijk een startonderbreker.
De motor past in iedere willekeurige 100, maar een GTi MPi is de beste basis, vanwege de veerbollen, de extra dempers, de ARB's, de remmen en een paar verstevigingen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Re: 100 serie - 1800 VVC
Uitgaande van MEMS3 VVC, bij MEMS2 is het iets makkelijker met 5AS meen ik geen ervaring in.jaapio1984 schreef:Omdat ik toch even rond wil kijken naar de mogelijkheden en benodigheden even een topic. Ik heb een compleet 1800VVC blok met bijbehorende ECU en startrelais..assen en benodigdheden erbij.
Bak is een R65U van een 1.1 (ivm omvang en overbrenging).
Daarbij heb ik de draadboom van het blok.. niet van de auto verder..
- Welke uitvoering van de 100 heb ik nodig zodat ik dit blok er redelijk eenvoudig in kan lepelen (type, bouwjaar etc)
- waar moet ik qua huidige ECU op letten zonder complete draadboomverbouwingen te doen..
- Kan ik dezelfde assen blijven gebruiken
Elke info is welkom
Jaapio
-Bij een R65 bak heb je een 216i vliegwiel nodig ivm bdp sensor (en bak op voorraad

-Kabelboom moet je Adrian hebben op metropower. (die heeft mijn boom toen ook gedaan, talon bestaat volgens mij niet meer. Anders kunnen die het ook wel.)
-ECU doe je niks aan enkel aansluiten ;-P
-Heb je wel ECU en 5AS die bij de ecu hoort? Zo niet moet je de ecu en 5AS op elkaar in laten leren of de 5AS laten omzeilen als dit tegenwoordig kan. (5AS is die alarm unit waar 118GTR het over had.
-Relais kastje, die moet je ook nog van een ander type hebben ivm lekstroom van de std gti relaiskast. Helaas weet ik zo niet meer waarvan die moest zijn of dat dit enkel een ander nummer moest zijn misschien 118GTR vragen of ook metropower.
-En je moet je vacuum aanpassen van en naar je inlaatspruitstuk.
-Std assen van je 100 gebruiken dus niet die van je VVC
-Optioneel is de zwaarste startmotor van de 2
-Gelijk PG1 bouwen met MG F frame en assen, kun je eenvoudiger naar een sper.