Airco problemen met de ZT, toeren gaan op en neer

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edgar
MG-R Freak
Berichten: 1108
Lid geworden op: za okt 14, 2006 5:27 pm
Woonplaats:

Airco problemen met de ZT, toeren gaan op en neer

Bericht door Edgar »

De laatste 2 weken doet mijn airco opeens raar. Als ik hem aan zet doet hij het gewoon, maar dan na paar minuten tijdens een stadsrit gaan opeens de toeren van de motor aldoor op en neer ,met ongeveer 150-200 toeren. Het lijkt dan tijdens het rijden alsof de auto opeens kracht verliest, en dan weer terug heeft en dan weer verliest. Echter blijft de airco wel gewoon koelen met deze problemen, maar zet hem dan toch voor de zekerheid maar uit, en dan draait de motor weer normaal. Op snelweg ritjes kan ik de airco meestal nog wel gebruiken, maar als ik dan weer 50-75kmh in de stad moet, begint het weer, en moet ik hem weer uit doen. :? Enig idee wat het kan zijn?

En het ergste is, ben momenteel in Budapest, waar het de laatste weken gemiddeld aldoor rond de 35c was, en dat zonder airco door dit euvel!

Hopelijk wordt het niet te kostbaar, de reparatie..... geen idee wat het kan zijn, misschien de aandrijfriem van de airco??? :?

Het betreft een MG ZT 135 CDTi MKII ;)
>MG ZT 135 CDTi MKII - MGF 1.8 - *Rover 200 Tdic*<
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Doet de koelvin het wel en/of zit er niet allemaal troep tussen radiateur en condensor?
Gebruikersavatar
Edgar
MG-R Freak
Berichten: 1108
Lid geworden op: za okt 14, 2006 5:27 pm
Woonplaats:

Bericht door Edgar »

arjen schreef:Doet de koelvin het wel en/of zit er niet allemaal troep tussen radiateur en condensor?
Geen idee, heb niet zoveel verstand van techniek betreffende het motorcompartiment :oops: Zo op het oog lijkt alles schoon in de motor bij radiateur maar weet niet waar die vin zit :oops: Zie verder niet echt wat raars nergens
>MG ZT 135 CDTi MKII - MGF 1.8 - *Rover 200 Tdic*<
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Wanneer de airco aanstaat, dan hoor je meteen dat de koelvin het doet, deze blaast nogal hard, vooral met hoge buitentemperaturen. Bij jou zal deze het waarschijnlijk niet doen. Wanneer je sneller rijdt zijn er geen problemen omdat de koeling dan beter is. Je kunt de airco beter niet meer gebruiken totdat de koelvin het weer doet ( behalve 1 x om te kijken of de vin aanslaat).
Gebruikersavatar
Edgar
MG-R Freak
Berichten: 1108
Lid geworden op: za okt 14, 2006 5:27 pm
Woonplaats:

Bericht door Edgar »

Ok, zal de airco niet meer gebruiken, deed het de laatste weken tijdens Boedapest ritjes ook al niet voor de zekerheid. Dan straks als ik terug ben maar weer eens naar Hofstee dan. Helaas is de garantie op de auto natuurlijk net 2 maandjes geleden afgelopen, maar wellicht kan ik nog wat met ze regelen, ze hebben veel donor spul, dus hopelijk kan het voor een zachter prijsje dan bij hen. Je mist airco pas echt als je hem opeens niet meer hebt.
>MG ZT 135 CDTi MKII - MGF 1.8 - *Rover 200 Tdic*<
Plaats reactie