Full lock piepend geluid

214 216 218 220 25
Plaats reactie
anoniem351968

Full lock piepend geluid

Bericht door anoniem351968 »

Als ik mijn auto in full lock heb (dus stuur helemaal naar links/rechts totdat hij niet meer verder kan). Maakt hij een piepend geluid. Dit deed hij eerst niet maar ik ging laatst parkeren en toen moest ik een drempeltje over en toen had ik het stuur ook in full lock. Nu maakt hij dat geluid. En ik denk niet dat het zomaar weer weggaat.. Is dit nog wel op te lossen?
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Full lock?!? die kende ik nog niet.
Maar mogelijk dat je multi v riem verdroogt is. In de uiterste stand bouwt de pomp druk op waardoor de snaar wat meer belast wordt.
Toevallig zag ik dat die van mij ook allemaal kleine scheurtjes had door het uitdrogen.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Johnny_D
MG-R Freak

Bericht door Johnny_D »

Is inderdaad de stuur pomp. Valt ook niet altijd met een nieuwe snaar te verhelpen. Als hij piept, stuur je gewoon te ver ;) :+
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club

Afbeelding
rover coupe register nl
anoniem351968

Tjah full lock zo noemen ze het op de Engelse forums ik ken nog niet alle Nederlandse termen omdat ik heel veel lees op het Engelse forum.
http://answers.yahoo.com/question/index ... 430AAPNlcq

Moet ik nu vaseline op de snaar smeren :lol: :lol: ??
Of misschien de stuurbekrachtiging vloeistof bijvullen?

Ik heb nu ineens heel veel speling in mijn stuur ook nog misschien heb ik toch iets verpest met die kut drempel.
Johnny_D
MG-R Freak

Bericht door Johnny_D »

Het enige wat echt helpt is een nieuwe pomp. en anders niet door blijven drukken als je volledig hebt ingestuurd ;)
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club

Afbeelding
rover coupe register nl
anoniem351968

Hij heeft ook nogal wat speling gekregen..
http://www.youtube.com/watch?v=Hb7FKG1gK9I
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: wat jij laat zien ziet er vrij normaal uit en heeft elke auto wel een beetje.
ik zie het stuur nog steeds met wat tegendruk terugkomen.
het is erger als je tijdens het heen en weer gaan van je stuur ook tik geluiden hoort en /of voelt op dat kleine gebied.

je heb wel een leuk interieur btw
Afbeelding
Johnny_D
MG-R Freak

Bericht door Johnny_D »

Is vrij normaal. Vooral als hij aan staat lijkt hij inderdaad gewoon weerstand te geven.
Leuke stoelen 8)
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club

Afbeelding
rover coupe register nl
anoniem351968

Dank jullie, de stoelen zijn best wel mooi ja alleen jammer dat de achterbank geen leer heeft :( dat ziet er gewoon uit als ouwe grijze stof... Bij mijn linker voorwiel hoor ik wel een bonkend geluid. Maar mijn rechtervoorwiel heeft dat niet. Ik kan er alleen niet achter komen waar het vandaan komt. Ik dacht een stuurstangetje maar als ik onder de auto kijk zie ik geen speling. Ik ga nog maar een keertje kijken gewoon voor de zekerheid...

Edit: Bah weer niks gevonden?

Dit komt omdat de apk man zij dat ik speling had in 1 van mijn wielen terwijl hij 1 wiel gewoon niet goed vastgedraait had. Nu vraag ik me nog steeds af of hij werkelijk zo dom was...
anoniem351968

Weet iemand waar ik een nieuw reservoir voor de stuurbekrachtiging kan kopen? Want dan kan ik de vloeistof een beetje verversen..
Plaats reactie