Pech onderweg!!

214 216 218 220 25
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

Misschien een raar idee?
Er kan vuil in de tank hebben gezeten wat na verloop van tijd de benzinetoevoer heeft afgesloten, door het bijgooien van extra benzine kan er een beweging in zijn gekomen waardoor het er weer is uitgeschoten :?

Bart620
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
ironman

Bericht door ironman »

bart620 schreef: Er kan vuil in de tank hebben gezeten wat na verloop van tijd de benzinetoevoer heeft afgesloten, door het bijgooien van extra benzine kan er een beweging in zijn gekomen waardoor het er weer is uitgeschoten :?
Ik hoop wel op zoiets, maar ik zal zoiezo iets wijzer worden als de brandstofmeter wel of niet blijft hangen als ie weer op de helft staat.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Het moet wel zoiets zijn idd. Ik zou denk ik het benzine slangetje losmaken bij het filter(onder de motorkap), contact aan, en op die manier de tank leegpompen.

Vervolgens de benzine filteren(koffie filter bijvoorbeeld), en weer in de tank gooien.

Dat een stuk of wat keer herhalen.

en uiteindelijk de benzine in de grasmaaier gooien ofzo, en nieuwe benzine halen.

benzine is trouwens lichter dan water(aardolie drijf al, en benzine is 1 van de lichtere derivaten)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

416sí señor schreef:
En Gerald, wat wil je nou zeggen, dat hij een met z'n auto moet schudden of zo?
Gr. Tomas
nee, ik wou eigenlijk ff toelichten wat het idee van water en olie op elkaar drijvend kan zijn
ironman

Bericht door ironman »

*** UPDATE ***

Nou volgens mij klopt er gewoon iets niet met de meter ofzo en ik laat er binnenkort wel iemand naar kijken.
Waarschijnlijk wordt dat wel bij mijn Apk, want zo'n ramp is het ook weer niet.
Nu heb ik iets van +/- 300 kms gereden en ik heb nog steeds net iets minder dan een halve tank. :shock:
Anton
MG-R Freak

Bericht door Anton »

Dan rij je wel héél zuinig...lijkt er dan inderdaad op dat je flotter in je benzinetank dan niet helemaal lekker werkt.
jan_dakpan

Bericht door jan_dakpan »

Ik zou maar een jerriecan (schrijf ik het zo goed?) voor de zekerheid in je kofferbak meenemen :mrgreen:
ironman

Bericht door ironman »

jan_dakpan schreef:Ik zou maar een jerriecan (schrijf ik het zo goed?) voor de zekerheid in je kofferbak meenemen :mrgreen:
Hahaha, ja die staat er al, maar ik geloof toch dat ik binnenkort de pomp maar op ga zoeken en niet ga kijken hoelang ik maximaal kan rijden, want ik ga niet voor jan leuter op de vluchtstrook staan !!
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

Hoezo, ik rijd altijd 300 km op iets meer dan een halve tank, aan het eind zakt hij iets harder dus aan het eind kan ik 550 km rijden op 1 tank(ong. 39 liter)

Kan makkelijk, gewoon proberen :mrgreen:

Gr. Tomas
ironman

Bericht door ironman »

416sí señor schreef:Kan makkelijk, gewoon proberen :mrgreen:
Hahaha, ja dat is mooi :roll:
Ik geloof ook niet dat ik de meest economische rijstijl heb en ik heb een afspraak vanavond, dus ik geloof niet dat is het ga proberen.
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Je kan het toch gewoon proberen en dan een jerrycan meenemen??

valt de rover stil, heb je wat om erin te gooien...
Bevalt die afspraak niet heb je ook nog een idee wat je met die jerrycan kan doen :mrgreen: :off:
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Wows

Bericht door Wows »

Raar verhaal, maar 300 km met iets meer dan een halve tank haal ik van zijn levensdagen niet. Ik rijd ongeveer 400 km met een volle tank. Dus aan het einde gewoon 40 liter tanken. 1op 10 vind ik niet verkeerd.

Succes ermee!

Sven
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

1op 10 vind ik niet verkeerd.
Nou, ik zal het maar verklappen: Dat is het wel!!! :lol:

Ik rijd 1 op 14, en ik rij niet als een opa :lol:

Gr. Tomas
Dennis

Bericht door Dennis »

ik blijf me verbazen over het verbruik...ik rijd ongeveer 1 op 14 / 1 op 14,5 en da's diesel :shock:
peter3
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door peter3 »

Dennis schreef:ik blijf me verbazen over het verbruik...ik rijd ongeveer 1 op 14 / 1 op 14,5 en da's diesel :shock:
JA , met de diesel is het bij mij ook zoiets.
Afhankelijk van de weg en de rechtervoet. :twisted:
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
ironman

Bericht door ironman »

Ja nou ik heb toch ff getankt vanavond.
Ik stond ff in de fille dus ik lekker het tankstation gepakt, maar
ik ben nu eigenlijk niet heel veel wijzer, want ik heb 320 km gereden op 26 liter. (Dat was nodig om hem weer af te tanken) Dus ik heb best zuinig gereden vond ik !!!
Plaats reactie