Rover vi met koppakking problemen.
Rover vi met koppakking problemen.
Hallo, mijn broertje wil een auto kopen die we zelf onderhanden willen nemen, maar de vi heeft een kapotte koppakking.
Nu zijn we wel bekend met een kapotte koppakking van een 214si en een 416si maar niet van een 1.8 vvc.
is hier nog verschil in met een 1400si of een 1600si?
In het vvc systeem?
groet mathyn
Nu zijn we wel bekend met een kapotte koppakking van een 214si en een 416si maar niet van een 1.8 vvc.
is hier nog verschil in met een 1400si of een 1600si?
In het vvc systeem?
groet mathyn
Met rover is het nog lang niet over!;)
Rover 214 SI 1997
Rover 214 SI 1997
Rover 220 Coupe 1995
Rover 416 SI 1999
Rover 25 1.6 2000
Rover 214 SI 1997
Rover 214 SI 1997
Rover 220 Coupe 1995
Rover 416 SI 1999
Rover 25 1.6 2000
-
- MG-R Core
- Berichten: 89
- Lid geworden op: zo sep 02, 2012 12:45 pm
- Woonplaats: Nijverdal
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Dat hangt ervan af wat er defect aan is. Wanneer de motor gewoon netjes en zonder bijgeluiden loopt, en voldoende vermogen levert, dan is het over het algemeen wel in orde met het vvc systeem.
Een defect zal meestal voor bijgeluiden gaan zorgen. Ook kan het zijn dat het systeem vastgezet is in 1 positie omdat er iets mis is met de verstelling of aansturing. Dit zou je kunnen merken aan het vermogen van de motor.
Een defect zal meestal voor bijgeluiden gaan zorgen. Ook kan het zijn dat het systeem vastgezet is in 1 positie omdat er iets mis is met de verstelling of aansturing. Dit zou je kunnen merken aan het vermogen van de motor.
-
- MG-R Core
- Berichten: 89
- Lid geworden op: zo sep 02, 2012 12:45 pm
- Woonplaats: Nijverdal
De motor liep verder perfect (op de kapottekop na hahahah). Dus ik kan wel gewoon een test rit maken even het gaspedaal intrappen en het vermogen dus nakijken, zonder mij zorgen hoeven te maken over verdere schade aan de motor?
EDIT :
Direct even een vraagje er bij. Het is hoogstwaarschijnlijk dat de auto in eerste instantie te duur voor mij is. Is het ook mogelijk dat de auto bijvoorbeeld op mijn moeders naam word gezet en ik als 2e bestuurder word aangewezen. Zou dit eventueel nadelen hebben of maakt dit niet veel uit?
EDIT :
Direct even een vraagje er bij. Het is hoogstwaarschijnlijk dat de auto in eerste instantie te duur voor mij is. Is het ook mogelijk dat de auto bijvoorbeeld op mijn moeders naam word gezet en ik als 2e bestuurder word aangewezen. Zou dit eventueel nadelen hebben of maakt dit niet veel uit?
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Gas geven met een koppakking die goed lek is is wel wat riskant.. De koelvloeistof en olie moet wel op peil zijn en moeten niet door elkaar zitten want dat komt de koeling en smering niet ten goede. Als ie verder mooi loopt dan gewoon het gokje nemen dat het vvc systeem goed is is dan een betere optie.
De auto op andermans naam gebeurt veel, en dat is logisch met de schrikbarende prijzen, maar het blijft wel een risico natuurlijk. Wanneer er iets gebeurt en de verzekering moet uitkeren, dan kunnen ze proberen na te gaan wie de hoofdbestuurder was. En wanneer ze kunnen aantonen dat jij dat was, dan zit je met een probleem..
De auto op andermans naam gebeurt veel, en dat is logisch met de schrikbarende prijzen, maar het blijft wel een risico natuurlijk. Wanneer er iets gebeurt en de verzekering moet uitkeren, dan kunnen ze proberen na te gaan wie de hoofdbestuurder was. En wanneer ze kunnen aantonen dat jij dat was, dan zit je met een probleem..
-
- MG-R Core
- Berichten: 89
- Lid geworden op: zo sep 02, 2012 12:45 pm
- Woonplaats: Nijverdal
oke harstikke bedankt dan doen we dat met de motor!, maar met het geen met de verzekering bedoel ik. als ik als 2e bestuurder er insta en ik krijg na een lange tijd een ongeluk met de auto. zijn mijn Moeders schade vrije jaren dan weg? of die van mij?
kijk want het probleem is dus met de schade vrije jaren dat wil me moeder zo houden en stel dat ik een ongelukje maak komt dat dan wel gewoon op mijn naam?
kijk want het probleem is dus met de schade vrije jaren dat wil me moeder zo houden en stel dat ik een ongelukje maak komt dat dan wel gewoon op mijn naam?
-
- MG-R Core
- Berichten: 89
- Lid geworden op: zo sep 02, 2012 12:45 pm
- Woonplaats: Nijverdal
http://link.marktplaats.nl/588474773
Om deze Vi gaat het weten of kennen jullie deze misschien?
Groet Mathyn
Om deze Vi gaat het weten of kennen jullie deze misschien?
Groet Mathyn
Met rover is het nog lang niet over!;)
Rover 214 SI 1997
Rover 214 SI 1997
Rover 220 Coupe 1995
Rover 416 SI 1999
Rover 25 1.6 2000
Rover 214 SI 1997
Rover 214 SI 1997
Rover 220 Coupe 1995
Rover 416 SI 1999
Rover 25 1.6 2000
Kwam gisteren op de A1 bij Apeldoorn, ik meen HMP 82,3 richting oosten, zo rond 14.30 uur, een Rover 75 (bruin/paars van kleur -> Aubergine ?) voorbij gestoven waarbij volgens mij een niet kloppend kenteken op de achterkant geschroefd zat.
Ging zo snel, maar het was TD-JL-50 of TD-JL-70 volgens mij.
Die laatste is dus het kenteken van deze Vi.
Ging zo snel, maar het was TD-JL-50 of TD-JL-70 volgens mij.
Die laatste is dus het kenteken van deze Vi.
Met vriendelijke groet,
Marcel van Barneveld
Marcel van Barneveld
-
- MG-R Core
- Berichten: 89
- Lid geworden op: zo sep 02, 2012 12:45 pm
- Woonplaats: Nijverdal
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
De BRM staat op naam van Ilse, op mijn polis, met mijn korting, met haar als hoofdbestuurder. All risk met no claim garantie €27 p/marjen schreef: De auto op andermans naam gebeurt veel, en dat is logisch met de schrikbarende prijzen, maar het blijft wel een risico natuurlijk. Wanneer er iets gebeurt en de verzekering moet uitkeren, dan kunnen ze proberen na te gaan wie de hoofdbestuurder was. En wanneer ze kunnen aantonen dat jij dat was, dan zit je met een probleem..

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- Johnny_D
- MG-R Freak
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
- Woonplaats: Alblasserdam
Nog even als kleine tip. Als beginnend bestuurder zou ik met een 214 beginnen, in plaats van een vi.
De 214 heeft met 105pk zat power om me starten als beginners auto. Wat veiliger voor je zelf, en de rest van Nederland.
De regel dat je voor je 23ste bij de meeste verzekeringen geen auto met meer dan 100pk kan verzekeren, is er niet voor niks.
Nu weet ik niet hoe jij rijd, maar even kijkend naar mij zelf en de rest van snelle auto's houdend Nederland op jou leeftijd. Is hard rijden erg leuk, maar zonder ervaring best link.
Vooral in een auto waar je gemakkelijk 150/160pk uit haalt.
Het klinkt misschien een beetje stom, maar denk er even serieus over na
De 214 heeft met 105pk zat power om me starten als beginners auto. Wat veiliger voor je zelf, en de rest van Nederland.
De regel dat je voor je 23ste bij de meeste verzekeringen geen auto met meer dan 100pk kan verzekeren, is er niet voor niks.
Nu weet ik niet hoe jij rijd, maar even kijkend naar mij zelf en de rest van snelle auto's houdend Nederland op jou leeftijd. Is hard rijden erg leuk, maar zonder ervaring best link.
Vooral in een auto waar je gemakkelijk 150/160pk uit haalt.
Het klinkt misschien een beetje stom, maar denk er even serieus over na
