pg1 conversie HEEEEELLLLP!!
- Mr, B
- MG-R Core
- Berichten: 351
- Lid geworden op: di jan 25, 2011 10:57 pm
- Woonplaats:
- Locatie: culemborg
pg1 conversie HEEEEELLLLP!!
ik ben me versnellingsbak aan het vervangen voor een pg1 bak.
dan moet ik de gehele versnellingsbak steun vervangen of allen het onderste deel????(bovenste deel is het zelfde toch?)
en de bak zit te ver naar achteren(raakt het subframe) moet ik dan ook de onderste motor steun vervangen???
met een 1.8 steun zou het blok aan de onderkant ongeveer 4cm naar voren brengen
dan moet ik de gehele versnellingsbak steun vervangen of allen het onderste deel????(bovenste deel is het zelfde toch?)
en de bak zit te ver naar achteren(raakt het subframe) moet ik dan ook de onderste motor steun vervangen???
met een 1.8 steun zou het blok aan de onderkant ongeveer 4cm naar voren brengen
gas is alles remmen is angst
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Onderste reactiearm zou je voor de zekerheid moeten meten.
Die moet je waarschijnlijk overzetten van een 1800 inderdaad. Scheelt iets. Vergis je echter niet in de PG1, die komt echt verdacht dicht bij het subframe als ie gemonteerd is. Krijg je je vingers niet tot nauwelijks tussen.
De baksteunen zijn op een Zed over te zetten, op een 200 moet je nog wel eens de bracket wegflexen waardoor je bij de montagepunten komt.
Die moet je waarschijnlijk overzetten van een 1800 inderdaad. Scheelt iets. Vergis je echter niet in de PG1, die komt echt verdacht dicht bij het subframe als ie gemonteerd is. Krijg je je vingers niet tot nauwelijks tussen.
De baksteunen zijn op een Zed over te zetten, op een 200 moet je nog wel eens de bracket wegflexen waardoor je bij de montagepunten komt.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
- Mr, B
- MG-R Core
- Berichten: 351
- Lid geworden op: di jan 25, 2011 10:57 pm
- Woonplaats:
- Locatie: culemborg
de bak zit met veel ge mier 
voor de mensen die dit misschien ook willen doen even de dingen die je nodig heb.
pg1 bak
vliegwiel
koppeling
koppelingskabel
versnellingsbak steun
onderste motor steun
schakel stangen
startmotor
alle bouten van een pg1 bak(r65 bak zit met hele andere bouten)
aandrijf assen

voor de mensen die dit misschien ook willen doen even de dingen die je nodig heb.
pg1 bak
vliegwiel
koppeling
koppelingskabel
versnellingsbak steun
onderste motor steun
schakel stangen
startmotor
alle bouten van een pg1 bak(r65 bak zit met hele andere bouten)
aandrijf assen
Laatst gewijzigd door Mr, B op ma aug 20, 2012 10:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
gas is alles remmen is angst
- metro '82
- Metro addict
- Berichten: 1177
- Lid geworden op: do sep 27, 2007 9:37 pm
- Woonplaats: Culemborg
Zal nog wel niet. Ik heb nog geen sirenes gehoord 



Rover 45 2.0 idt club 5drs(copperleaf red) - Mini Clubman estate '78 (vermillion red) - Austin metro 1.0 special '82 (in restauratie)
http://www.mrcracing.nl http://www.hacc.nl
- matthias117
- MG-R Freak
- Berichten: 757
- Lid geworden op: za jun 26, 2010 7:51 pm
- Woonplaats: waasmunster
- Mr, B
- MG-R Core
- Berichten: 351
- Lid geworden op: di jan 25, 2011 10:57 pm
- Woonplaats:
- Locatie: culemborg
ik had nog een pg1 liggen
een pg1 bak heeft standaard onder een rover 220turbo gezeten (met 200pk?)
dan kan er denk ik ook niet veel stuk gaan met een 1.4 er achter
ik vind um nu ook rustiger/soepeler rijden ook door de andere tandwiel verhoudingen.
r65
I:1 3.417
II:1 1.947
III:1 1.333
IV:1 1.054
V:1 0.854
R:1 3.583
Final drive ratio 4.286
Pg1
I:1 3.250
II:1 1.895
III:1 1.308
IV:1 1.033
V:1 0.848
VI:1 -
R:1 3.000
Final drive ratio 4.200

een pg1 bak heeft standaard onder een rover 220turbo gezeten (met 200pk?)
dan kan er denk ik ook niet veel stuk gaan met een 1.4 er achter

ik vind um nu ook rustiger/soepeler rijden ook door de andere tandwiel verhoudingen.
r65
I:1 3.417
II:1 1.947
III:1 1.333
IV:1 1.054
V:1 0.854
R:1 3.583
Final drive ratio 4.286
Pg1
I:1 3.250
II:1 1.895
III:1 1.308
IV:1 1.033
V:1 0.848
VI:1 -
R:1 3.000
Final drive ratio 4.200
gas is alles remmen is angst
- matthias117
- MG-R Freak
- Berichten: 757
- Lid geworden op: za jun 26, 2010 7:51 pm
- Woonplaats: waasmunster
die cijfertjes daar snap ik dus helemaal de ballen van
maar ik geloof je wel
maar loopt hij dan op de snelweg lager in toeren ofzo?
want mijn 200 (ook een 16 valve 1.4) zit bij 130 al vrij hoog in toeren, dat wil dus zeggen dat hij graag een keeltje opzet
met zo'n PG1 heb je dat minder neem ik dan aan?


maar ik geloof je wel

maar loopt hij dan op de snelweg lager in toeren ofzo?
want mijn 200 (ook een 16 valve 1.4) zit bij 130 al vrij hoog in toeren, dat wil dus zeggen dat hij graag een keeltje opzet

met zo'n PG1 heb je dat minder neem ik dan aan?
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
euh mr B
met jouw cijfers, die nagenoeg hetzelfde zijn:
Als dat 500rpm verschil maakt, dan rij je dus met zo'n 18000rpm op de snelweg.
Ik gok dat je de verkeerde ratio's hebt gekopieerd.
Wat voor R65 had je(uit welke auto kwam hij) en waar komt die PG-1 vandaan?
met jouw cijfers, die nagenoeg hetzelfde zijn:
onderlinge verhouding dus: 366:356Mr, B schreef: r65
V:1 0.854
Final drive ratio 4.286
Pg1
V:1 0.848
Final drive ratio 4.200
Als dat 500rpm verschil maakt, dan rij je dus met zo'n 18000rpm op de snelweg.

Ik gok dat je de verkeerde ratio's hebt gekopieerd.

Wat voor R65 had je(uit welke auto kwam hij) en waar komt die PG-1 vandaan?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!