Zijn mijn remmen nog goed?

214 216 218 220 25
Plaats reactie
anoniem351968

Zijn mijn remmen nog goed?

Bericht door anoniem351968 »

Ik weet niet zeker of ik er nog meer rond kon rijden ze moeten eigenlijk wel vervangen worden denk ik. Ik zoek echter een plek waar ik ze goedkoop kan kopen.... voor mijn 200vi

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Rik
MG-R Freak

Bericht door Rik »

Zo te zien lijkt er voorlopig nog voldoende voering op de blokken te zitten. Hoe staat het met de schijven zelf? Waarom denk jij de ze vervangen moeten worden?
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
anoniem351968

Ik was laatst bij de apk en ze zijden dat de remmen voor vervangen moesten worden. En ze zijden ook dat er speling zat in de voorwielen...

Maar goed het rare is ik heb laatst de bouten op mijn voorwielen wat vaster gedraait en ineens is de speling weg....

Wat ook raar was is dat een klemmetje bij mijn radiator totaal afgebroken was zodat de slang los kon komen en dat dan al het water in de rondte flikkert. Mijn koelvloeistof was al onder het minimale niveau. En mijn lambda sensor was kapot dat is ze niet eens opgevallen.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Ik denk dat het voor wat de remmen betreft een advies was dat ze dit jaar vervangen moeten worden.
Waarschijnlijk hadden ze jou ingeschat dat je hem niet naar de garage brengt voor regulier onderhoud.:D
Wat betreft die slang, die flikkert niet dat doen alleen lampen hooguit lekt hij maar dan moet het een klemband zijn die gebroken is. let wel op je koelvloeistof peil dat is belangrijk bij dit type motoren. En als je bij moet vullen zoek de oorzaak.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

relatief goedkope remmerij kun je kopen bij www.autopartsonline.nl , www.mister-auto.nl of www.ebay.nl
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
anoniem351968

zijn remblokken universeel? wat past op mijn 200 en wat niet?
Brakes - Bubble 200/25/ZR and 400/45/ZS
The most common (and from what I can tell easiest) up grade for the spongy brakes that come on all smaller engines (1.1, 1.4, 1.6 and I think 1.8 ) is the 262mm upgrade from larger engined Rovers/MGs. It is a straight swap and you can find these parts in the "For Sale" Section or on Ebay.
For more powerful brakes, the 282mm upgrade from ZR160s and ZS180s is an easy one to do.
Ik hoop dat ik deze remmen kan vinden dat zou wel vet zijn..

Ik weet niet zeker of ik al de 262mm schijven onder mijn auto heb zitten? ze voelen in ieder geval wel sponsig aan. Maar hoe zie ik dat? Of zal ik die van 282 doen?

kijk is wat ik vond!
http://link.marktplaats.nl/575980638
Laatst gewijzigd door anoniem351968 op zo jul 22, 2012 5:30 pm, 5 keer totaal gewijzigd.
Yme
MG-R Freak

Bericht door Yme »

Remmen voor een ZR160 of ZS 180, zijn vrij makkelijk te vinden alleen al op het Engelse forum worden als je beetje goed zoekt zo 5/6 setjes aangeboden, het zij los of dat er weer een auto wordt opgebroken.

Standaard en daar ga ik even vanuit heb je aan de voorkant 262mm geventileerde schijven en achter gewone schijven van 239mm.

Of remmen 'sponzig' zijn, lijkt me sterk dat je dat kan zien. Mijn ervaring is als je paar goede schijven en blokken hebt in combinatie met je remolie/vloeistof een keer vervangen, je al een beter gevoel hebt met remmen en dat het een wereld van verschil is!
Daily drive: Scarlet Rose (MG ZR 160, @172pk/191NM)
Project:

MGCC Membership no: 117137
MG ZR Commision no: 10024
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

Als je op de site van mister-auto je kenteken invult kom je uit op:

deze schijven
http://www.mister-auto.nl/fl/remschijve ... D1700.html

en deze blokken
http://www.mister-auto.nl/fl/remblokken ... -1770.html

€54,- voor schijven en blokken, denk niet dat je ze ergens goedkoper kan vinden.
Als je 100% op safe wilt spelen moet je ze bij je lokale automaterialenzaak/dealer bestellen, dan kun je ze makkelijk retour doen als dat nodig is.

Je gaf zelf al aan dat je remmen sponsig aanvoelen dus vervang dan gelijk maar je remvloeistof ;)
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Plaats reactie