Hydraulisch systeem van cabrio-kap meten en testen Rover 216
Hydraulisch systeem van cabrio-kap meten en testen Rover 216
Hoi Luitjes,
Afgelopen weekend het interieur eruit en erin gebouwd, originele velgjes van Rover eronder. Maar goed nu het volgende waar ik niet uit kom.
Deze electromotoren voor de kap zijn op basis van hydrauliek dus olie. Lijkt mij zover ik dat kan achterhalen. Maar hoe kan ik kijken/testen dat alles goed is en/of dat er olie bij moet.
Wie geeft mij de tips.
Gr Peter
Afgelopen weekend het interieur eruit en erin gebouwd, originele velgjes van Rover eronder. Maar goed nu het volgende waar ik niet uit kom.
Deze electromotoren voor de kap zijn op basis van hydrauliek dus olie. Lijkt mij zover ik dat kan achterhalen. Maar hoe kan ik kijken/testen dat alles goed is en/of dat er olie bij moet.
Wie geeft mij de tips.
Gr Peter
Hoi
Bedankt voor je reactie. Maar ik ben echt een voorstander van het originele. Dat was de Jaguar ook een lastig punt. Maar deze verkeerd nu in topstaat waarbij alles functioneert.
Dat is ook bij de Rover zo. Ik laat niets aan het toeval over dus alles moet en gaat werken zoals het ook werkte toen het net de fabriek uit kwam. Ik weet het, het is een lastige tik maar ja.
Maar goed nu blijft de vraag onbeantwoord hoe vul ik het reservoir bij? Vast wel iemand hier die dat heeft gedaan.... Anders zal ik zelf de antwoord op de vraag geven. Eind van de week gaat ie naar een Jaguarspecialist die vaak met XK8 cabrio's heeft te maken gehad.
Gr Peter
Bedankt voor je reactie. Maar ik ben echt een voorstander van het originele. Dat was de Jaguar ook een lastig punt. Maar deze verkeerd nu in topstaat waarbij alles functioneert.
Dat is ook bij de Rover zo. Ik laat niets aan het toeval over dus alles moet en gaat werken zoals het ook werkte toen het net de fabriek uit kwam. Ik weet het, het is een lastige tik maar ja.
Maar goed nu blijft de vraag onbeantwoord hoe vul ik het reservoir bij? Vast wel iemand hier die dat heeft gedaan.... Anders zal ik zelf de antwoord op de vraag geven. Eind van de week gaat ie naar een Jaguarspecialist die vaak met XK8 cabrio's heeft te maken gehad.
Gr Peter
- matthias117
- MG-R Freak
- Berichten: 757
- Lid geworden op: za jun 26, 2010 7:51 pm
- Woonplaats: waasmunster
Ik heb een kap met van die hydroliek slangen en dat gaat niet echt soepel.
Maar het bijzondere is dat ik geen knop voor openen en sluiten heb
Veel nut heeft t toch ook niet, als wij met de kap los rijden doen we altijd de afdekhoes er over heen (heb er toch 3
)
Maar het bijzondere is dat ik geen knop voor openen en sluiten heb

Veel nut heeft t toch ook niet, als wij met de kap los rijden doen we altijd de afdekhoes er over heen (heb er toch 3

Laatst gewijzigd door p@p@zs op di jul 10, 2012 8:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- matthias117
- MG-R Freak
- Berichten: 757
- Lid geworden op: za jun 26, 2010 7:51 pm
- Woonplaats: waasmunster
-
- MG-R Freak
- Berichten: 861
- Lid geworden op: zo nov 27, 2005 9:30 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Het niveau moet worden bekeken met de kap open. De olie die gebruikt moet worden is een ISO 32 grade oil. Vuldop weet ik niet meer zeker te situeren en ik ben op dit moment te lui om te gaan kijken in de auto 

Jai
........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
**UPDATE**
Bij een Rover 216 cabrio zit de kap-pomp linksachterin. Deze pomp en kap worden door 1 fabrikant geproduceerd en word afgenomen door *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden), Ford, VAG en Rover.
Bij mijn Rover was de resevoir lek. Dus door te weinig olie werkte de pomp niet. Helaas een blik op Marktplaats en aanbod op dit forum gaf geen resultaat. Vervolgens bij de plaatselijke VW dealer geinformeerd en deze had nog wel een pomp liggen. Voor een tarief van.....E 1200,- !!!! Bye bye zwaai zwaai. Met andere woorden mijn Rover was Totall Loss. Vervolgens naar de de Ford Dealer waar mijn lease Focus in onderhoud is en die konden een pomp leveren voor E 600,- . Kijk dat is al de helft maar nog steeds veeeeel te veel. En die adviseerde mij ook om bij autodemontage bedrijven te kijken. En ja hoor bij mij om de hoek bij een autosloper stond een Astra Cabrio met een dergelijke pomp. Deze gedemonteerd, onderdelen uitgewisseld en voor E 10,- en een middagje sleutelen heb ik weer een keurig nette functionerende cabrio kap heb.
Tip voor de VW dealer; Meedenken met de klant kan meer opleveren dan plompverloren een tarief te tonen. Dus liever niet naar de dealer
Gr Peter
Bij een Rover 216 cabrio zit de kap-pomp linksachterin. Deze pomp en kap worden door 1 fabrikant geproduceerd en word afgenomen door *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden), Ford, VAG en Rover.
Bij mijn Rover was de resevoir lek. Dus door te weinig olie werkte de pomp niet. Helaas een blik op Marktplaats en aanbod op dit forum gaf geen resultaat. Vervolgens bij de plaatselijke VW dealer geinformeerd en deze had nog wel een pomp liggen. Voor een tarief van.....E 1200,- !!!! Bye bye zwaai zwaai. Met andere woorden mijn Rover was Totall Loss. Vervolgens naar de de Ford Dealer waar mijn lease Focus in onderhoud is en die konden een pomp leveren voor E 600,- . Kijk dat is al de helft maar nog steeds veeeeel te veel. En die adviseerde mij ook om bij autodemontage bedrijven te kijken. En ja hoor bij mij om de hoek bij een autosloper stond een Astra Cabrio met een dergelijke pomp. Deze gedemonteerd, onderdelen uitgewisseld en voor E 10,- en een middagje sleutelen heb ik weer een keurig nette functionerende cabrio kap heb.
Tip voor de VW dealer; Meedenken met de klant kan meer opleveren dan plompverloren een tarief te tonen. Dus liever niet naar de dealer
Gr Peter